КЗП започва проверка на намаленията по магазините

  • 21 октомври 2022 12:50

  • 475
  • 1
КЗП започва проверка на намаленията по магазините
© Getty Images
Слушай новината Слушай новината

Комисия за защита на потребителите (КЗП) започва кампания за проверка на начина на намаленията на цените в търговската мрежа и онлайн търговията от началото на следващата седмица.

Определянето на цените на дадените стоки и услуги е субективно право на търговеца и законодателството не предвижда регулиране на тяхното равнище.

Съобщението за намаление е способ, чиято цел е стимулиране на продажбите. Търговците използват различни маркетингови подходи и трикове с цел привличане на повече клиенти.

Именно затова законодателството е въвело допълнителни, специфични изисквания по отношение формулирането на анонсите и най-вече при обозначаването на цените на стоките, когато провеждат кампании за намаление.

Проверяват телекомите и кредитните фирми за нередни клаузи в договорите

Мотивът е оптимална защита правата на потребителите.

Някои от основните изисквания при намаляване на цените са:

- старата цена да е прилагана поне един месец преди съобщението за намаление. Това се прави с цел да не се спекулира от страна на търговците и да се създава илюзорна представа за едно намаление, което на практика е фиктивно.

- потребителят не може да бъде привличан с шумна кампания за намаление, която да трае по-малко от един ден

- задължително е върху етикета да са посочени старата и новата цена. Търговецът би могъл да посочи и процента на отстъпката.

- реципрочност при обявяването на процента намаление в даден обект - ако в магазина има стотици стоки, а само 4-5 от артикулите са намалени с 50%, не би било коректно на витрината да пише намаление - 50%.

- понякога търговците разпространяват твърде голям тираж брошури с промоционални стоки, но може да се окаже, че в търговските обекти липсват наличности от тях. Или пък цените в брошурата да не съвпадат с реалните в магазините от веригата.

Над 60% от българите ще се възползват от офертите за Черния петък

Тези проверки имат и превантивен характер. Те се провеждат в навечерието на така станалия популярен в последните години „Черен петък“, който се провежда в края на месец ноември.

При повишения темп на пазаруване през този период, който все по-вече се разширява като времетраене, е възможно прилагането на нелоялни търговски практики от страна на някои търговци. Очакванията са проверките да имат възпиращ ефект.

Умишлени действия на търговеца, които имат за цел подвеждане на потребителя или да го накара да купи нещо при условия, които не са били достатъчно ясно обявени в началото или в движение се опитва да променя правилата – всичко това са нелоялни търговски практики, които се санкционират до 30 000 лв. при първоначално нарушение и до 50 000 лв. при повторно, съобщи dariknews.

Последвайте канала на

Цветелина Кирилова
475 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
PaulaFox

2022.10.21 | 12:54

1
❤️Здравейте) Казвам се Паула, на 24 години съм) Бъдещ секс модел 18+) Обичам голите снимки) Моля, оценете снимките ми на ➤ Ja.cat/id398062

Добави коментар

Водещи новини