Експерт посочи грешките, които водят до катастрофа в железниците

  • 07 юни 2022 21:15

  • 2469
  • 1
Експерт посочи грешките, които водят до катастрофа в железниците
© bulphoto (архив)
Слушай новината Слушай новината

За да има катастрофа в една такава бавно инерционна система, като железниците, трябва да има поне 3 грешки. При една или при две, системата е изградена така, че може да издържи. Това каза в ефира на БТВ Симеон Ананиев, който е вещо лице при разследването на подобни инциденти.

„Най-сериозната грешка е това, което ние не успяхме да направим, включително и аз, когато работех в системата, че в Европейския съюз е забранено пресичането на основни железопътни линии с пътната инфраструктура и това трябваше в България да бъде премахнато. Имаме 9 линии в България, второстепенни и третостепенни, там може, но на основните линии прелезите трябва да ги няма. Те трябва да бъдат или надлези, или подлези, или някои от тях да бъдат затворени. Всичко това ние не успяхме да направим“, заяви той.

НКЖИ: Прелезът край гара Орешец е бил с редовна сигнализация

Железопътната мрежа в България и начинът на дисциплина както в железниците, така и в автомобилния транспорт, дават предпоставки над 36% от произшествията в железопътния транспорт да са удари на прелези, или на железопътни линии, допълни Ананиев.

Той каза, че е направил справка от изследванията на „Бостън консултинг груп“ за индекса на европейските железопътни превози, който се определя от 3 показателя - единият е безопасност – най-важният, другият е интензивност на използване и качество на услуга.

„Ние заедно с Румъния сме твърдо на последно място. Максимумът точки е 10. Най-добрите държави са в 7, ние имаме 1,9, от които 0,9 имаме интензивност, тоест използване, 0,9 качество на услугата и забележете -  0,1 безопасност", отбеляза Ананиев. 

Последвайте канала на

Мая Йорданова
2469 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
VXВоррКА

2022.06.07 | 22:02

1
В ЗДП си пише много ясно как се пресича жп прелез. Ако го спазваш почти е невъзможно да умреш, най-много колата да аварира и да даде фира. Има сигнализация, оглеждане, предавка. Напускане на автомобил, ако се наложи . Това е всичко. Трябва да си наистина малоумен да се удариш с влак.

Добави коментар

Водещи новини