Идиоти? Пропаганда? Защо има толкова много смеещи се човечета под новините за ужаса

  • 23 март 2022 17:23

  • 3249
  • 0
Идиоти? Пропаганда? Защо има толкова много смеещи се човечета под новините за ужаса
© Novini.bg

Отваряте Фейсбук. Към днешна дата, това е достатъчно сърцето ви да се е свило вече. Очаквате нещо ужасно. Винаги има поне по едно нещо ужасно. Не знаете колко ужасно ще е най-ужасното нещо за деня. Дали ще е само едно НАЙ-… или ще има няколко – да се чудите кое от кое по-ужасни. 

Всичко по темата:
Войната на Русия в Украйна 15328

Самобичуване или нужда да се информирате? Или и двете? 

Което и да е, вече сте отворили Фейсбук и усещате, че няма връщане назад, защото така и така сте се подготвили. Поели сте въздух, стиснали сте зъби, готови сте. 

И все пак…

… и все пак, колкото и да се подготвя човек и да очаква гадости, има една, която винаги го сварва неподготвен и му влиза под кожата. 

Новина: ужас, убийства, смърт, разруха. 

А отдолу – реакции: смеещи се, гадни жълти човечета. 

Аз така вече си представям, че изглеждат истинските лица на хората, които са ги поставили. 

Има по някой от дискусията – ентусиаст, който все още има желание за диалог с онези – пита ги: защо се хилите, на какво, деца са убити, животи са разкъсани? 

Отговарят му: смеем се на лъжите. 

Това обаче е по-човешкото обяснение. Не човешко достатъчно, че да ги наречем човечни, но по-човечно от истинския мотив.

Вчера си говорихме за уот-абаут-изъм, естествено ми се струва днес темата да е ХаХаГандата. 
                                          ↓↓↓↓↓↓

Източноевропейската „душевност“, която западняците просто не могат да проумеят

ХаХаГандата е истинската „майка“ на онези гнусни ухилени човечета под новините за смърт и разруха. 

Думата е съставена от: „ха-ха“ и „пропаганда“ – оттам и хахаганда. 

Означава да сееш пропаганда чрез осмиване. 

Както в навечерието на войната, когато кремълските тролове се хилеха нагло и повтаряха опорките на путин и путинистите: само луд може да си помисли, че ще нападаме Украйна. 

Видяхме резултата и истината. 

Когато се появеше новина, съобщаваща, че по данни на дадено разузнаване, е сигурно, че русия готви пълномащабна война, троловете и вярващите им сееха хилещите се човечета. 

Това е виртуалният еквивалент на: „да бе, да! смешник!“

С това искат да кажат, че хем не вярват, хем те мислят за глупак. 

С „шеги“ някои хора от тези смешковци са свикнали да се измъкват от ситуации. Нали ги знаете онези професори, дето задяват студентките и – ако студентката му „пусне“, всичко е точно, но ако студентката се оплаче, дъртият перверзник започва с театъра: е-е-е-е, ама аз само се шегувах бе!

Това е другият „навик“ на тия орки – да се крият зад „шеги“.

Значи: хем не ти вярват, хем ти се подиграват, хем се крият от реалността зад „шеги“. Въпрос на рефлекс при тях. 

Използвайки хахаганда, не ти се налага да си много точен в подбора на факти за пропагандата си. Трябва само да разсмееш публиката си, за да я спечелиш на твоя страна. Може и с недомлъвки и полуистини. 

Хахагандата чудесно се връзва с уот-абаут-измът. Ама чудесно! „Не ти вярвам и чакай да те питам: вие що биете негр*** бе! А освен това и ти се смея на тъпата мутра и на това, че путинистите казаха, че си джендър, та хептен не ми се налага да ти слушам и уважавам мнението!“

Това е стъпало в стълбата на инфо-войната. Те са няколко и едно без друго не могат така добре да виреят, но събрани наедно – стават силно оръжие. ОСОБЕНО където десетилетия е върлувала умишлена политика по дезинформация, скопяване на интелекта и образованието. 

Фронтовете и тук са няколко: 

1. официална лъжлива информация – правителство, говорители и т.н.…

2. платени тролове, които пишат лъжливи новини и информация – по: а.) сайтове; б.) форуми, Инстаграм, Фейсбук и т.н. 

3. обикновени хора, подвели се (защото им се иска да е вярно… сакати души) и преповтаряйки прочетеното НАВСЯКЪДЕ. 

Има и още, но да не задълбаваме. Има и комбинации от споменатите. 

Ето ви пример за фалшиви новини от официози:

РИА Новости пише, че повечето бежанци от Мариупол бягали към русия и контролирани от русия територии и не искали да имат нищо общо с ЕС и Запада. 

Пълна измислица. Истината е, че на 15 март около 20 000 бежанци са евакуирани към все още неокупирани области в Украйна, които са под контрола на Киев. Ден по-рано е имало напускане на 160 частни автомобила по линията Портовске—Токмак. 

Само за ден – отново 15 март – украинските власти са отбелязали преминаването на 13 000 автомобила през граници към ЕС и Молдова. 

Това е пропаганда. 
...

А ето ви малко хахаганда, другият силен инструмент на дезинформацията:

2020 г., Навални е отровен. По Twitter акаунти, в популярни предавания, в медии започват да се появяват „смешни“ коментари от типа: „Да бе, а защо не го убият в катастрофа?!“ демек: ха-ха, колко сте зле, ако искахме да го убием, щяхме, толкова сме велики, а щом е жив, значи не сме искали. 

Шега“…: „Въпрос: какво е новичок? Отговор: много слаба отрова, която русия използва всеки път, когато иска да каже на света, че желае да бъде смачкана от икономически санкции, без да застрашава живота на когото и да било“.

Тоест: ха-ха, какъв зле скалъпен „сценарий“ – онзи е жив, значи всичко е фейк, а само глупак си мисли, че ние сме толкова тъпи и некадърни. 

Има още много примери, но са ми досадни и не ми се задълбава, защото са гнусни. 

На базата на хахагандата се роди и феноменът с вечното невярване.Ние не сме толкова тъпи, че да … [едикаквоси]“ накара хората да вярват в невъобразими тъпотии. Дотам, че новината за обстрелвана болница те да я перефразират така: „то сигурно е имало тайна лаборатория там, затова“ .

Обстрелваният театър, в който се крият ДЕЦА, я перефразират: „нацисти там са се крили, не деца! Не лъжете!“

Всяка свинщина могат да оправдаят!

„ТЕЗИ, КОИТО МОГАТ ДА ТЕ НАКАРАТ ДА ВЯРВАШ В АБСУРДИ, МОГАТ ДА ТЕ НАКАРАТ И ДА ИЗВЪРШИШ УЖАСИИ.“
~ Волтер.  

Когато споделиш новина и тя се посрещне с ха-ха, смеещо се човече или нещо подобно, ако си достатъчно наивен да си помислиш, че може все пак да „помогнеш“ на човека и да му „отвориш очите“, ще се опиташ и да му дадеш доказателства за тезата си. 

Грешка. 

Първо: ако това е трол, целта му е да те въвлече в спор, за да създаде повече трафик към публикацията си/коментара си. Той няма да се съгласи с теб, нито ще му промениш мнението, защото той мнение няма, а пуска каквото му кажат, за да си получи парите на края на деня. Влизайки в „разговора“ (който е всичко друго, но не и разговор), постигаш обратен ефект – подчертаваш присъствието му и го правиш по-видимо за останалите. 

Второ: ако това е истински „жив“ профил и е на човек, който се е докарал до там, че да се смее на новина за убити деца – смяташ ли, че можеш да му помогнеш? Смяташ ли, че нещо може да му помогне?

Трето: и живите полезни идиоти, и механизираните платени тролове са се научили да използват следната тактика: те казват „глупости!ха-ха!нещастници!не ви вярваме!“ и това е достатъчен „аргумент“. „Докажете!“, викат те и тогава някой наивник се заема да им доказва. Това означава, че отделя някакво време от живота си, за да събира информация, линкове, снимки, да превежда статии. Това може да продължи минути, но може да продължи и часове или дни. 

Накрая, когато си вложил толкова труд и време, му поднасяш доказателствата, които той УЖ е искал да види, че да се убеди, но неговата реакция е простото: „глупости!не вярвам!това са скалъпени лъжи!“ *Смеещо се човече*!

И какво получи? Получи възможността да си изгубиш времето – точно което той искаше да постигне и го постигна – и накрая с гнусната си усмивчица и ти се подигра: хаха!нещастник загубен!

Той иска да ти изгуби времето и накрая няма да ти „повярва“, а ще каже, че това е лъжа. 

Ако е платен трол – ясна е работата, но ако е обикновен отровен ум, то и от 40 независими източника потвърждение да му дадеш, той ще каже, че не вярва и че всичко е заговор. 

Каквото му се иска да вярва обаче – ще го повярва, дори да е в три реда от анонимен профил във Фейсбук, който цитира някакъв сайт за фалшиви новини. 

Новините вече не са за това какво е и какво не е, а за това какво му се иска и какво не му се иска на читателя. И тези, които му казват каквото му се иска да чуе – той им вярва. Истината и фактите вече не играят роля. Функционалната неграмотност е толкова дълбока в България, че елементарни инстинкти и функции на мозъка са спрени и заменени с емоции, пропаганда, суеверия, делене на „наши“ и „ваши“. 

И всичко от „нашите“ източници е винаги вярно, а всичко от „вашите“ източници е винаги невярно. 

Толкова за истината и фактите. 
 

 

Последвайте канала на

Александър Томов
3249 0

Свързани новини

Водещи новини