-
07 февруари 2022 13:49
- 1496
- 0
Повече от петилетка продължават епичните битки между общинските представители на софиянци в СОС и съдебни инстанции по повод на цената на билетчето за градския транспорт. Преди дни пак стана ясно, че Административният съд София – град отмени Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община в частите ѝ, касаещи цената на еднократното пътуване от 1.60 лв. и на всички останали превозни документи, както и на правилата, по които се образува въпросната цена. В преразказ, това обясни пред медиите тези дни Милка Христова, която е адвокат и заместник-председател на СОС от квотата на опозицията.
Помните ли, че подобен казус бе обществено обсъждан и през 2016 година?
Тогава общинарите ловко побързаха да изготвят и две години по-късно да приемат нова наредба, само и само да не изпълнят указанията на съдиите по неправилното формиране, според тях, на цената на билета.
Сега отново има опасност от прилагането на такъв тарикатлък, който общинските съветници да приложат. Той ще е в ущръб на софиянци, но в полза на търговското дружество, стопанисващо т.нар. градски транспорт.
Не искам да съм черногледа, ама от самосебеси комай се налага изводът, че софийските съветници създават калпави наредби, които ощетяват гражданите и на всеки пет години ги сменят, за да не носят никаква вина. Те и без това се крият зад колективната вина, ама...
Конкретно - от поясненията на защитничката на гражданите - Милка Христова, става ясно, че магистратите са приели, че в стойността на цената на билета, заплащан от пътниците, неправилно е включена „разумна печалба” от 5%. Тя се покрива от субсидията, което води до нейното двойно плащане. Недрагите съветници са изфабрикували документ - наредба /подзаконов нормативен акт/, но е и в противоречие с европейските правила и регламенти, които изискват общественият пътнически превоз да гарантира, че услугата е на по-ниска цена от тези, които се определят само от пазарните механизми.
В непредубедените глави веднага възникват въпросите:
- как и в чия полза работят общинските съветници?
- С какви очи те изискват от гражданите да спазват правилата и нормите, глобяват ги, когато са в нарушение?
- Не се ли срамуват и няма ли да се извинят на данъкоплатците за калпавата си работа, щом съдът да отменя техни наредби и то не за първи път?
- Интересно, какво ще се случи с десетките наложени глоби на граждани като нередовни пътници?
- В това число са и онези, които са наказвани затова, че в радиус от пет последователни спирки не е имало откъде да си купят билети, а шофьорът в автобуса, също нямал?
- А какво стана със съдебните дела отпреди над петилетка срещу контролиращата фирма в градския транспорт, която се назначава от самото търговско дружество и това комай не бе съвсем в реда на нещата, според юристи?
Примерно, според адвокати, в Закона за автомобилни превози ясно е указано: „в случай, че дадено лице не е заплатило цената на билета, то по закон няма право да бъде санкционирано с налагане на административно наказание".
Според закона Столична община, в лицето на общинското дружество „Център за градска мобилност“ ЕАД, няма никакви правомощия да контролира превоза на пътници с масов градски транспорт на територията на общината, тъй като превозването на пътници се води „обществен превоз на пътници“ (арг. § 1, т.1 от Закона за автомобилните превози).
Центърът за градска мобилност, от една страна, е общинска собственост, а от друга, частно търговско дружество. Затова то не може да работи според общинска наредба, а трябва да следва закона.
С две думи, общинските съветници, които сами си избираме, пак забъркаха пълна каша с цената на билетчето и глобите за него. Предстои ни да видим каква ще е развръзката пред сляпата Темида.
Остава обаче горчивото чувство, че ние, данъкоплатците, сме все "от страната на булката", че сами се насаждаме на пачи яйца като от избори на избори пращаме във властта все по-некомпетенти и незнаещи представители, които се интересуват само от собствените си облаги и келепира.
Последвайте канала на
Свързани новини
Сделката е факт: Лудогорец уреди впечатляващ трансфер
Белчев: Гоним второто място, макар че то не отива на ЦСКА! Ако клубът няма да разчита на мен, все някъде трябва да работя
На прощаване: Клоп говори за любимите си моменти и за това дали е можело да спечели и направи повече в Ливърпул
Пореден обрат в Барселона: Лапорта уволнява Чави, бесен му е
Предложиха на ЦСКА 1948 бивше крило на Ливърпул
Изненадващо: Спартак (Варна) се разделя с Росен Кирилов
Водещи новини
Зрелостниците писаха върху "Цената на компромиса" в "Приказка за стълбата" на Смирненски
17 май 202412:42
Народното събрание се събира извънредно във вторник
17 май 202411:16
ПП-ДБ: Заседание на НС трябва да има, за да сме сигурни, че пенсиите наистина ще се повишат с 11%
17 май 202411:44
НСО за катастрофата с Кирил Петков: Нека не се разпространяват спекулативни, непроверени и необективни хипотези
17 май 202412:08
Калин Стоянов обясни защо Кирил Петков се е возил в кола на НСО
17 май 202411:26
Балабанов коментира инцидента с Кирил Петков: Въпросът е кой ще носи отговорността
17 май 202411:14
Русинова, ЕЦТП: Шофьорът на колата, в която се е возил Петков, е карал с над 100 км/ч
17 май 202411:09
Водещите новини! Полицаят, който цяла нощ се барикадира в дома си в Пловдив, вече е в затвора. Подробности за катастрофата с Кирил Петков (и още…)
17 май 202413:24
Полицаят, който се барикадира в дома си, опитал да се обеси на кабел
17 май 202410:00