Заради пандемията кампанията "Бъди войник" тази година преминава предимно онлайн

  • 28 ноември 2021 07:30

  • 507
  • 1
Заради пандемията кампанията "Бъди войник" тази година преминава предимно онлайн
© Булфото (архив)

Поради усложнената епидемична обстановка в страната, информационни събития от кампанията "Бъди войник" по места през тази година не се провеждат. Това посочват от Министерството на отбраната /МО/ в отговор на запитване от БТА за ситуацията с кампанията за популяризиране на военната професия.

Към момента МО поддържа и актуализира информацията във Фейсбук и Инстаграм профилите "Бъди войник". Рекламен клип на военната професия се излъчва в станциите на столичното метро. Функционира и разкритият във връзка с кампанията единен национален телефонен номер 0700 20 407, поддържан от Централното военно окръжие /ЦВО/, на който се предоставя информация за реда, условията и начина за кандидатстване за военна служба.

Над 1200 ученици посетиха кампанията „Бъди войник“ в Монтана

Информация за текущите конкурси се предоставя на заинтересованите и чрез интернет сайтовете на МО и ЦВО, както и чрез профилите на военните окръжия в социалните мрежи. Интересуващите се могат да се запознаят с вакантните длъжности, изискванията за тяхното заемане, необходимите документи и сроковете за кандидатстване и чрез посещение във военните окръжия, разположени във всички областни градове в страната, както и по телефона.

Решението дали и под каква форма ще продължи кампанията "Бъди войник" в бъдеще ще бъде взето от ръководството на МО въз основа на анализи, при отчитане на характеристиките и динамиката на епидемичната обстановка в страната, посочват от военното ведомство.

Националната информационна кампания "Бъди войник", организирана от МО, започна през октомври 2018 година. През 2019 и 2020 г. е имало общо 43 събития в рамките й в различни градове в страната, включвали информационни борси за представяне на професията на военнослужещия и на вакантните длъжности във въоръжените сили, покази на военна техника, оборудване и екипировка, демонстрации на бойни умения и концерти.
Според МО събитията са предизвикали голям интерес. Те са били посетени от много хора, на различна възраст и с различен социално-демографски профил - ученици, студенти, работещи и безработни. Част от тях са решили да кандидатстват за вакантни длъжности във Въоръжените сили.

Интерес са предизвикали всички елементи на кампанията. Посетилите събитията са имали възможност да се информират за изискванията, реда и условията за кандидатстване за военна служба, служба в резерва и за обучение във висшите военни училища, да разговарят с военнослужещи, да видят и докоснат образци оръжие и военна техника, да наблюдават демонстрации на бойни умения, както и да присъстват на концерти с военно-патриотични изпълнения. За най-младите посетители особено атрактивни са били униформите на военнослужещите, показът на летателна и плавателна техника и демонстрациите на Специалните сили. Бронираните машини "Пустинна котка" /Sand Cat/ на службата "Военна полиция" също са се радвали на голямо внимание, особено от страна на децата.

От МО не могат да посочат точно колко от кандидатите са взели решение да кандидатстват за служба в Българската армия в резултат от кампанията, но, според ведомството, със сигурност тя е имала значителен принос за увеличаване на интереса към военната професия. Влияние при формирането на тази тенденция оказали и фактори като повишаването на заплащането на военнослужещите, увеличаването на горната възрастова граница при кандидатстване за военна служба, нарастването на безработицата в някои етапи на COVID кризата.

След началото на кампанията, през 2019 г. за обявените 1336 длъжности документи чрез военните окръжия са подали 1743 кандидати. През 2020 г. за 1347 длъжности са кандидатствали 4655 човека. Вакантните длъжности са били във военни формирования от състава на Съвместното командване на силите, трите вида въоръжени сили, Съвместното командване на специалните операции, както и в структури на пряко подчинение на министъра на отбраната.

Красимир Каракачанов: Военната професия вече е привлекателна за младото поколение

На въпрос за цената на кампанията до момента, от МО посочват, че логистичното и финансовото осигуряване, както и координацията между всички участващи структури, се е извършила от МО по програми на съответните структури.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
507 1

Коментари 1

Добави коментар

2021.11.28 | 09:21

1
Те повечето са войници онлайн ! Няма нужда от кампании (харчене на пари)

Добави коментар

Водещи новини