-
10 октомври 2021 17:50
- 1770
- 4
20 дни след засядането на кораба "Вера Су" край Камен бряг - какви са грешките на морските служби и министерствата – темата в предаването на БНТ "Говори сега" коментираха кап. Николай Апостолов – бивш директор на "Морска администрация" и инж. Мартин Янев, изпълнителен директор на фирма за комбинирани превози.
Двамата експерти са категорични в мнението си, че основната грешка на българските власти е, че не са се качили веднага, за да вземат дневника на кораба.
На въпроса дали е възможно вече да са променени данните в кораба, те заявиха - със сигурност, да, напълно е възможно.
България не може да не изпълни правото на преминаване на търговски кораби през нашите води, категоричен е кап. Апостолов.
Според него, след като екипажът вече е разпитан, случаят може да се разследва в 4 направления - човешка грешка, технически проблем, лоши метеорологични условия и медицински причини - ако някой е паднал на мостика и не е могъл да си свърши служебните задължения.
Метеорологичните условия в случая са били прекрасни. Виждайки часовия период - от 4 без 10 до 4 и 20, това е рано сутринта, може да се предполага, че някой е отишъл да вдига, но не се е качил на мостика, обясни кап. Апостолов.
Не можем да кажем дали Гранична полиция и Морска администрация не са били там, при всички случаи е направен оглед, смята той.
Това, което се говори в публичното пространство, че корабособственикът бави решенията и конкретните действия, поставя нашата администрация в една ситуация, в която трябва да се спазва международното законодателство, но и да се действа бързо. Ние нямаме точно разписани стъпки за бързи действия в такава ситуация, смята инж. Мартин Янев.
Това е мултидисциплинарен казус и няма разписание от кои конректни области да се привличат експерти, допълни той.
Капитан Апостолов обясни, че не може да се отнеме правото на корабоственика да си определи спасителя, тоест салвидж компанията.
По моя информация, са водени разговори с представители на корабособственика и застрахователя, допълни той.
Относно разтоварването на торовете в кораба, инж. Янев обясни, че трябва да се прецени кое е по-малкото зло - евентуална екологична катастрофа в морето или евентуална природна щета на брега, кое е по-малко безопасно.
Каквото и действие да трябва да се предприеме, винаги ще има недоволни, допълни инж. Янев.
Последвайте канала на
Свързани новини
Капитанът и вторият помощник-капитан на заседналия кораб Vera Su остават в ареста
19 октомври 202113:50
Шефът на "Морска администрация" – Варна: В момента няма замърсяване в района около кораба "Вера Су"
16 октомври 202114:58
Водолази обследват със специализиран робот кораба "Вера Су"
13 октомври 202120:56
Ливърпул остана далеч от обрат, Аталанта е на полуфиналите
Рома зашемети Милан с ранни голове и го изхвърли от ЛЕ, макар и с човек по-малко
Байер се измъкна в Лондон, запазвайки рекордната си серия и мечтите си за требъл
Продължения, дузпи и оспорвани мачове до последния сигнал в четвъртфиналите от ЛК
Крумовград и Славия кръстосват шпаги в ключов сблъсък
Отборите с аванс от първия мач продължиха напред в Лига Европа
Коментари 4
Добави2021.10.10 | 18:54
2021.10.10 | 18:54
2021.10.10 | 18:54
Добави коментар
Водещи новини
Даниел Митов отказа да бъде външен министър и отсече: Президентът Радев не издържа теста
19 април 202411:09
Главчев след срещата с президента: Няма новина, диалогът продължава
19 април 202409:53
Борисов: Всичко зависи от ПП–ДБ дали ще можем да работим заедно след изборите
19 април 202409:26
Росен Желязков отговори на Нинова за новите изменения в правилата на НС
19 април 202409:36
БСП поиска оставката на Росен Желязков
19 април 202409:29
Петър Чолаков: Президентът да ги остави да се варят в собствен сос!
19 април 202409:22
НС одобри увеличение на заплатите на военните
19 април 202410:06
Николай Денков влезе във фейсбук
19 април 202410:45
Намериха труп на жена на горски път
19 април 202410:56
2021.10.10 | 21:17