Инж. Братоев за повредата в метрото: Общината няма да плати нито една стотинка

  • 27 януари 2021 09:22

  • 2614
  • 10
© Novini.bg

Системите за сигурност веднага се задействаха. Метрото беше спряно в участъка на Хаджи Димитър. Осигурихме допълнителни автобуси. Проф. Братоев и екипа на Метрополитен отидоха на място, за да установят ситуацията. Установи се надигане в участъка. Започна демонтаж, за да се установят причините. Това каза кметът на София Йорданка ФандъковаЙорданка Фандъкова Йорданка Асенова Фандъкова е родена в Самоков. Завършва средното си образование в 35-а руска на брифинг за повредата в столичното метро в участъка на станция Хаджи Димитър.

През седмицата е продължил работата по демонтажа. Тя беше категорична, че не може да се даде срок за отстраняване на проблема.

Инж. Братоев от екипа даде подробности за повредата: „Повредата е във вентилационната уредба между станциите Хаджи Димитър и Театрална.“. Той показа снимки на строежа на метрото и на хидроизолацията.

Основната причина според него е, че в резултат на дъждовете нивото на р. Перловска се е повдигнало и подземните води са достигнали до нивото на терена. Получил се е воден стълб, който представлява допълнителен натиск. В резултат на това хидроизолацията е натиснала бетона и е повдигнала релсите.

Може ли река Перловец, до която минава третия лъч на метрото, да е по-опасна от широката 300 метра Темза?

Той допълни: „Започнахме сондажи за успокояването на водния натиск. Попаднахме на плаващ пясък, който допълнително донася напрежение. Това е увеличило водния натиск и е повдигнало релсата.“ В момента се демонтира трасето и се отстранява бетона. За целта се подготвя нов проект. Инж. Братоев поясни, че трябва да се премахне бетона, което изисква повече време. В новия проект обаче отново се залага да има бетон със същата якост, за да може да поема натиска.

Той беше категоричен, че общината няма да плати нито една стотинка, защото обектът е в гаранция.

На въпрос на журналист за проекта на ремонта, инж. Братоев поясни, че носещата конструкция няма да бъде подменяна. Инж. Братоев и кметът Йорданка ФандъковаЙорданка Фандъкова Йорданка Асенова Фандъкова е родена в Самоков. Завършва средното си образование в 35-а руска съобщиха, че за пътниците, ползващи автобусите между двете спирки, ще важи билетът от метрото.

Инженерите успокоиха, че няма сгради в близост на станцията, за които водата да представлява опасност. Те бяха категорични, че подобни повреди няма в други участъци.

Кметът Фандъкова каза, че подобни проблеми ще се увеличават, заради климатичните промени. Инж. Янев поясни, че в световен мащаб зачестяват проблемите с надигане на подпочвени води в района на метрополитени.

Последвайте канала на

Novini.bg
2614 10

Свързани новини

Коментари 10

Добави коментар
Stamatis

2021.01.27 | 09:42

1
Братоев, знам, че не идва от теб това бързане за предаване на обекти и за рязането на лентички! Едно зависи от теб, да се оттеглиш с достойнство от майнмунския цирк сега, че после може и да ти потърсят сметка за чужди грехове!
Шоп

2021.01.27 | 11:33

7
Той със зъби и нокти е драпал да седне на това място в РАЯ, че дойде от НИСИ със заплата 700лв.,а сега е с 15000лв. плюс "ЕКСТРИ"!!!
китайче

2021.01.27 | 10:09

2
У нас виновните вече щяха да ги гръмнат на стадиона , а не да фъфлят глупости по медиите.
Хасан

2021.01.27 | 10:43

3
Кьрпенето излиза по-скьпо от новопостроеното. В случая, май е и опасно.
Иван

2021.01.27 | 10:55

4
Made in ГЕРБ - не строим а усвояваме и .....
анонимен

2021.01.27 | 11:22

5
СЛЕДЯ С ВНИМАНИЕ ПОДАВАНАТА НИ ИНФОРМАЦИЯ И УСТАНОВЯВАМ ЧЕ ОПРАВДАНИЯТА СА РАЗЛИЧНИ! КМЕТИЦАТА КАЗА, ЧЕ СПЕЦИАЛИСТИ СА УСТАНОВИЛИ ВОДНИЯ НАТИСК ОТ ПОДПОЧВЕНИТЕ ВОДИ НА 15000 КГ НА ДВАДРАТЕН МЕТЪР! ЗА ЧОВЕК ДОСТАТЪЧНО ДОБРЕ УЧИЛ ФИЗИКА ДО 11 КЛАС КАТО ЗНАЕ ЗАКОНА НА ПАСКАЛ ТРЯБВА ДА СИ ПОМИСЛИ КОЛКО МЕТРА ТРЯБВА СЕ ПОВИШИ НИВОТО НА РЕКАТА! В МЕН БУДЯТ СЪМНЕНИЕ ДУМИТЕ НА Г-Н ПРОФ. БРАТОЕВ ".....Инж. Братоев поясни, че трябва да се премахне бетона, което изисква повече време. В новия проект обаче отново се залага да има бетон със същата якост, за да може да поема натиска...." КАК ЩЕ ИЗДЪРЖИ НА ТАКЪВ " ОПАСЕН" ВОДЕН НАТИСК БЕТОН СЪС СЪЩАТА ЯКОСТ КАКТО СТАРИЯ, КОЙТО НЕ ПОНЕСЪЛ ТАКОВА НАТОВАРВАНЕ? МОЖЕ БИ ТРЯБВА ДА СЕ ГОВОРИ ЗА ТОПЛИННО РАЗШИРЕНИЕ НА РЕЛСОВИЯ ПЪТ А НЕ ЗА ПОДПОЧВЕН НАТИСК!
Дедо Пене

2021.01.27 | 11:29

6
БРАТОЕВ, КОЙ ПЛАЩА ЗАГУБИТЕ ОТ НЕПОЛЗВАНЕ НА ТОЗИ ЛЪЧ НА МЕТРОТО И ЗАМЕСТВАЩИЯ АВТОБУСЕН ТРАНСПОРТ, ТИ ЛИ??? ОЯДЕ СЕ ИНЖИНЕРЧЕ ОТ НИСИ, КАТО ТИ УВЕЛИЧИХА ЗАПЛАТАТА 10 ПЪТИ В СО!!!
Хахаха

2021.01.27 | 11:51

8
Бегай братоев, панделата няма да ти понесе, дрът си вече.
k

2021.01.27 | 11:51

9
повЕрвах ви! Сега фирмата изпълнител ще обяви фалит - нали за това са тия фирми бушони. И общината ще излезе с ново съобщение - намерихме нова фирма, с традиции и опит, вече има 2 седици от създаването ѝ. Тоя портокал вече сме го яли с великите градежи в посткомунизма.
КОЙ ЩЕ ОТГОВОРИ?

2021.01.27 | 11:57

10
Защо не се дадат мненията на проектантите и изпълнителите? Къде бяха инвеститорите и съгласувалите проекта! Това ми прилича като една некомпетентна застраховка на тези които не са си свършили работата! От подобен характер и общинарите от Своге прехвърлиха вината на строителя изпълнил един примитивен проект. Наричам го така защото постигнатат представителност на общината с приветствието е отнела от един грамотен технически проект от елементите на пътя, а именно - уширението на пътя в прехода към кривата; не спазено уширението на кривата при минимален радиус около 30 метра за всички криви в опасния участък от около 400-500 метра, спестени са разходи от вече изградената подпорна стена и тротоара който не се ползва,пътното платно е разделено на две с еднаква ширина и в най тесния участък на кривата така че и с задължителните 30 км/ч не се гантира безопасност на разминаващите леки а да не говорим за товарните автомобили!Липсва отводняване на повръхностните води отгробищния парк и тази част с подпорната стена и тротоара, Надвишението на пътя в кривата причинила смъртта на 16 човека поради липса на водосток за отвеждане на водите поради несъвършенство то на проекта/ накъде ще се отвеждат тези води, котито биха подкопали пътя и предизвикали свлачище остава скрито и от ведомственото министерство утвърдило проекта! Такова недостатъчно задълбочено мнение и оценка ни съпътства до като " не се обърне колата" дано да няма жертви от невинни хора! Общинарите в столицата и провинцията да се събудят защото пораженията от короната не са свързани с мисловната дейност и поне за сега не се съобщава да са предизвикали поражения!

Добави коментар

Водещи новини