Започва ремонт на третия лъч на метрото

20 януари 2021 17:32

Започва ремонт на третия лъч на метрото
© Булфото
1898 28

Заради вчерашната авария между метростанциите "Театрална" и "Хаджи Димитър" от третия лъч на столичното метро, днес кметът на София Йорданка Фандъкова обяви в профила си във Фейсбук, че започват ремонтни дейности по проблемния участък, като не се ангажира с конкретен срок кога ще бъде възстановено движението.

,,Екипи от инженери на "Метрополитен" и строители започнаха демонтажа на релсите в 30-метров участък преди станция "Хаджи Димитър". Вчера към 18 ч получихме сигнал от дежурния диспечер за надигане на релсовия път. Движението на влаковете беше спряно веднага. При отклонение на релсите над 5 мм се задействат системите за сигурност, които са реагирали веднага'', написа Фандъкова.

Авария спря новата линия на метрото

След демонтажа на релсите, започва и демонтаж на траверсите и бетона на релсовия път. В момента се работи с малка строителна техника, а след полунощ, когато спре движението на влаковете по третата линия, ще влязат по-големи машини и вагони, с които да се извозят материалите.  Този участък е най-ниската точка от трасето и до него преминава Перловска река. Дъното на тунела е на 18 м дълбочина, като при вдигането на нивата на подземните води, налягането на водата достига над 15 тона на кв. м., допълни още столичният градоначалник.

Наводнение е спряло движението в метростанция „Хаджи Димитър“?

,,С разкриването на участъка ще се установи причината, довела до надигане. До момента е ясно само, че високото ниво на подземните води е повишило водния напор, което най-вероятно е причината за надигането на релсовия път. За да гарантираме пълна безопасност и да не се допусне компрометиране на съоръжението, ще бъдат направени допълнителни сондажи.  Преди да има яснота за причините, не може да се даде точен срок за възстановяване на движението в участъка.  Всички средства за отстраняването на проблема са за сметка на изпълнителя в рамките на гаранцията на обекта. Последната станция от третата линия остава затворена, за което сме осигурили автобуси, които се движат по маршрута от театър "София" до бул. "Вл. Вазов", съобщи накрая Йорданка Фандъкова.

Екипи от инженери на „Метрополитен“ и строители започнаха демонтажа на релсите в 30-метров участък преди станция...

Posted by Йорданка Фандъкова - Yordanka Fandakova on Wednesday, January 20, 2021
Novini.bg
1898 28

Свързани новини

Коментари (28)

Добави коментар
Петър Кацаров

2021.01.23 | 16:12

134687
На трите лъча от метрото има гршки от икономий. Първия лъч трябваше да продължи от терминал 2 под пистата към ж.к. Левски и от там до Кремиковци. Като да бъде близо до третия лъч. Втория лъч на лъвов мост трябваше под реката да се монтира хоризонтален ескалатор както е на орлов мост. До пощата подлеза е дълбок но ескалаторите са до половината. Но в станция Надежда малко хора се качват но има ескалатор до третоара. Освен това трябваше да стига маршрута до Драгалевци. Но заради грешки от некадърност не бе продължен до Драгалевци. Третия лъч трябва да има връзка с терминал 2 и Кремиковци като започне продължението. Трябва да се следи работата на партийните фирми, защото това не е опитно поле на някое училище.
Дидо

2021.01.23 | 14:15

134490
Всички лъчове на метрото трябва да бъдат свързани защото правят подземен град. Затова третия лъч трябва да бъде продължен покрай пистата и кв. Христо Ботев, терминал 1 и до терминал 2. Това ще бъде голямо облекчение за живущите в северо источните квартали.
Звезделина

2021.01.23 | 14:06

134479
Дано на изборите изберат нормални хора в кметството и властта, за да не пречат за изграждането на небостъргачи в много квартали. Освен на 10 км. преди пистата на летището. Освен това да се работи качествено по метрото. В цивилизованите държави се движи ''влак стрела''. За да бъде и България сред тях трябва да започне строителството защото то става бавно. Затова трябва бързо да се започва.
Ивет Софийска

2021.01.23 | 13:51

134461
Най ефективния и екологичен транспорт в София е метрото. Затова трябва да се удължават ефективните маршрути както и нови разклонения. За да не бъде София най замърсения град в Европа, трябва да се изградят стотици транспортни надлези.Така няма да има задръстване по кръстовищата и замърсяване. Дизеловите и бензинови автомобили трябва да бъдат заменени електричвски. Транспортните надлези трябва ако е необходимо да бъдат на няколко нива за да няма по тях пътни знаци.
Петър Ковачев

2021.01.23 | 13:36

134435
Кметовете,съветниците им и проектантите, трябва много добре да познават столицата. Защото се харчат грешни пари за ненужни некачествени ремонти като санирането на панелните блокове с изтекъл срок на годност който са за събаряне. На тяхно място трябва да се изграждат нови сгради. Но за целта трябва предварително да се изграждат нови блокове където да се преместят живущите от некачествените панелки. Едновременно с тях да се изгражда и метрото. Но метрото трябва да се изгражда на правилното място. От североисточните квартали да се пътува до терминал 2 с градски трабспорт се пътува най малко два часа, защото се заобикаля през центъра. Голям ефект ще има ако третия лъч на метрото се свърже с терминал 2 на първи метролъч.
Лъчезар Иванов

2021.01.23 | 13:13

134370
След ремонта на ж.п. моста на бул. Сливница, трябва да се продължи бул. Сливница до магистрала Хемус. Тогава да може да се изграждат новите райони на София едновременно с разклонение на метрото за Кремиковци. Така ще се съединят селата със столицата който се водят квартали но са отдалечени. Незастроените площи между ж.к.Левски Новия булевард и северната тангента може да се изградят новите квартали с много небостъргачи и влака стрела. Защото столицата трябва да има връзка с всички големи градове с влак стрела, както и със съседните държави. Скоростните влакове не вършат същата работа както ''влака стрела''. Затова влака стрела трябва да бъде приоритет за страната, а метрото за столицата.
Ваня Захариева

2021.01.23 | 12:51

134283
Когато някой се наака трябва да може да се подмие. Това е с третия лъч на метрото. За да няма повече грешки трябва да се свържат третия лъч и първия при терминал 2 на летището. От ж.к. Левски трябва да има разклонение до Кремиковци. Но преди метрото трябва да се направи продължение на бул. Сливница до магистрала Хемус и тогава до големия булевард да се изгради разклонението на метрото. Това са много важни пътища заедно със северната тангента в съседство. Още докато не е застроено трябва да се изгради линия за ''влак стрела'', която да свързва цялата страна. Защото метрото е лицето на София, а ''влака стрела'' е тялото на държавата.
Ваня Петрова

2021.01.22 | 19:20

133435
Много е важно третия лъч на метрото да се свърже с първия лъч на летището, както и с разклонение до Кремиковци. Защото в североизточните квартали има много не застроени площи. В близко бъдеще тези незастроени площи ще бъдат новите райони на София. Затова в близост до северната тангента може да започне строителство на нови линий за ''влак стрела'' който развива до 620 км. и да свързва окръжните градове в страната. След като се построй двойна жп линия за влак стрела й продължението на бул. Сливница; Тогава между линията, скоростната тангента, продължението на бул. Сливница и ж.к. Левски, може да се изградят много небостъргачи. Небостъргачите няма да пречат на самолетите както и за гледката към Витоша. Но столицата ще заприлича на съвременен Европейски град.Защото след сто години от град Елин Пелин до Костинброд и Банкя ще бъде застрпоено.
Петър Захариев

2021.01.22 | 18:52

133398
Най практичният транспорт в съвременните градове е метрото. При строежа му не трябва да се правят икономий. На лъвов мост направиха икономия и не сложиха под реката хоризонтален ескалатор както е на орлов мост. Освен това подлеза до пощата е дълбок но ескалатор е сложен до половината. Сега и на третия лъч на станция Хаджи Димитър не е направено качествено. Като се продължи третия лъч много практично ще бъде: да се свържат третия лъч на метрото със метрото на терминал 2 на летището. Защото от североисточните квартали пътуването до терминал 2 с градски транспорт се пътува над два часа защото се заобикаля през центъра. Освен това е необходимо да има и разклонение до Кремиковци. Затова ще трябва бул Сливница да се продължи до магистрала хемус по малашевско шосе като бъде широк булевард. Под булеварда може да бъде разклонението за Кремиковци. Ако пречи подпочвената вода може да бъде над земята. Тогава ще има много инвестиций в Кремиковци. Освен това ше е най пряк път през центъра до другата индустиална зона Божурище.
суджук гейт

2021.01.22 | 18:18

133356
Скъпата цена на строежа на магистралите в България е защото, партийните фирми на ГЕРБ си слагат цена и за скорощен ремонт.

Добави коментар