-
04 януари 2021 16:00
- 2279
- 0
В повечето развити европейски държави от ЕС, към които ние карикатурно се пънем да стигнем, се вземат строги мерки за ограничаване на паркираните автомобили в центровете на градовете. Тук е наопаки - от днес по решение на т.нар.общински съветници в София се разширява "Зелена зона". Това означава повече паркирани автомобили навред в града. И по никакъв начин не води до прочистване на мръсния въздух в столицата, заради който търпим крути санкции от ЕК. За капак на всичко това онези, които са избрани от гражданите да отстояват правата им в СОС, повелиха пътниците в градския транспорт да бъдат глобявани, ако са без билет, който те няма откъде да си купят - нито от спирките на автобусите, нито в самите коли, а дълго мечтаната електронна система за таксуване, в която градската управа наля милиони от нашите пари, все още не работи. Честито на печелившите, както се казва.
А печелившите определено не са мирните, покорни данъкоплатци.
На техен гръб общината печели вече дори от въздуха, защото сините и зелените зони, разчертани навсякъде, са предназначени затова. Те не гарантират нито сигурност, нито безопасност за паркираните там автомобили - просто едни улици са разчертани и обявени за платени.
Ето какво реши Столичният общински съвет наскоро:
"От днес, 4 януари, „Зелена зона“ ще работи и в събота от 10 до 18 часа. В съботните дни „Синя зона“ също ще започва от 10 ч. и ще приключва в 18 ч.. Започват да функционират и новите части на „Зелена зона“ в кв. „Яворов“ и кв. „Иван Вазов“. Собствениците и наемателите на жилища в тези райони ще имат право на годишен винетен стикер за до два автомобила. За първия цената е 100 лева за година, а за втория - 200.
Контрольорите в обществения транспорт в София започват да следят за редовността на пътниците. Те вече няма да продават билети от 1,60 лева, както досега, а само такива за нередовни пътници от 30 лева."
Това последното е също така безобразно като и предходните решения на "съветниците" - в кавички, защото нямам представа кого съветват тези хора, преобладаваща част от които са чиста проба пенкелери. Единственият съветник, който по принцип е против зоните за паркиране и го е афиширал неведнъж, е екологът Тома Белев. Има резон в позицията му, тъй като избраниците на гласоподавателите, чрез зоните търсят решение само на проблема с паркирането.
Няма да има подобрение нито на въздуха в столицата, нито на транспорта, докато се търсят облекчения само за паркирането.
А ужким зоват за по-малко автомобили в трафика, но пък създават удобства за паркирането им по улици и тротоари?!
Разговорите в общественото пространство по повод на паркирането на автомобилите, тече отдавна. Повечето хора напълно егоистично отстояват собствените си права да имат по няколко коли и да могат да ги паркират пред домовете си. Факт е, че преди време те са си купували жилища без гаражи, защото такива просто не са им предлагани. От има-няма 30 години обаче жвакаме дъвката с паркирането в София без резултати. Над три петилетки пък се дрънка за новата тикет система - още от времето, когато кмет беше Стефан Софиянски. Може спокойно да се каже, че тези проблем изобщо не бяха решени през годините от нито едно управление досега. Напротив, управленските решения от година на година само поощряват хаоса и безобразията с паркирането и транспорта въобще в столицата. Властите залагат на глобите, защото определено не са си свършили работата. Дано поне юристите се събудят и атакуват безчинствата на общинарите.
Как така ще глобяваш някого като не си му създал условия да си закупи билет!? Или като по времето на соца да се въоръжаваме с тестета книжнина в угода на мързеливи чиновници!
Защо са нужни тези зони като те не решават проблемите, а само ги задълбочават?
Докога колите ще са привилегировани пред детските колички и хората в София?
Накрая ще припомня тъжните думи, изречени приживе от големия наш режисьор Рангел Вълчанов:
"Нищо не става от държава, в която колите са по-важни от човека".
Това е положението.
Последвайте канала на
Свързани новини
Шампионската лига се завръща със сблъсък между Байерн и ПСЖ, Барса и Ман Сити ще тръгват нагоре
Божинов прие примамлива оферта от Италия
Гледайте на живо всички мачове и голове в Шампионската лига тук!
Левски се прицели в халф на ЦСКА 1948
Официално: ЦСКА - София ще гостува в Пазарджик
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Водещи новини
Росен Желязков: Предлагаме Борисов за премиер, Атанасов от ПП-ДБ - за председател на НС
26 ноември 202408:18
Даниел Митов: ПП-ДБ вървят към сглобка с "Възраждане" под патронажа на президента
26 ноември 202408:31
Фандъкова: Подготвя се една не съвсем естествена коалиция, но без ГЕРБ
26 ноември 202408:21
Михаил Миков посочи къде е мястото на БСП
26 ноември 202408:14
Борислав Цеков обясни пречи ли блокажът в парламента на конституирането на парламентарните групи
26 ноември 202408:42
Йордан Цалов: Има данни, че Ружа Игнатова е жива
26 ноември 202408:01
Говори психологът Иван Игов: Имат ли място лица под 16 години в мола?
26 ноември 202407:47
Безводието в Плевен: Ще бъде ли обявено бедствено положение?
26 ноември 202407:42
Голям пожар гори в района на надлез "Надежда" в София
26 ноември 202408:16