)
"Медиите са онези, които трябва да преценяват каква информация да пропускат към публиката. Същината на казаното трябва да бъде транслирана без интерпретиране. Когато някой говори, той трябва да бъде представен в "голотата" му на вербална компетентност или некомпетентност", коментира той.
"Има необходимост от информираност, а не от убеждаване", каза за БНР проф. Росен Стоянов - преподавател по политически комуникации в Нов български университет, в коментар на предстоящата кампания за ваксиниране срещу Covid-19. Комуникационната стратегия е важна, подчерта той и уточни, че информацията трябва да бъде поднасяна от експерти в здравната област.
Проф. Росен Стоянов подчерта недоверието на обществото в управляващите и коментира заявката на български и световни политици да си поставят ваксина срещу коронавируса пред камери. "Всеки кадър, в който се показва ваксиниране на човек, ще откаже голям процент от зрителите на това да извършат същото със себе си. ... Здравният статус на всеки от нас е лична информация и всеки трябва да направи свободен избор дали иска да се ваксинира", смята той.
Във връзка с предстоящите парламентарни избори, проф. Стоянов подчерта, че ще бъдат в трудна ситуация на пандемия и стандартните инструменти на една предизборна кампания ще бъдат много ограничени. "Зима и много забрани. Предполага се, че статуквото може би ще надделее и ще се запазят позициите, които имат политическите партии към момента. Кой ще победи няма да е толкова важно, защото със сигурност няма да е с нокаут. Прогнозите за предстоящи коалиции ще са много интересни, защото е ясно, че няма как да се спечели мнозинство. Парламентът ще е пъстър", категоричен е проф. Стоянов.
По думите на професора властите трябва да се съсредоточат и в създаването на комуникационни екипи, а не само в кризисни щабове.
Последвайте канала на