Обичан радиоводещ озвучава транспорта в София

Мнозина вече сигурно са чували приятен мъжки глас в автобуси, трамваи и тролейбуси, който ги информира за спирките, връзките с друг транспорт, съобщава допълнителна информация и предупреждава за маршрутни промени. Не, това не е водачът на превозното, в което пътувате, а гласът на режисьора и радиоводещ Николай Вачев.

Своята популярност, той набира със старта на радио "Фреш", в чиито екип се включва на 22 годишна възраст. Години по-късно, той започва преподавателска дейност в Американския университет в Благоевград. Продължава кариерата си на радиоводещ в БНР-Радио Благоевград, където води предаването "Настроения".

От радиостудиото до автобуси, трамваи и тролейбуси... Идеята за озвучаване на превозните средства от обществения транспорт, стартира след проект в Благоевград, който запознава Николай Вачев със специалистите по пътнически информационни системи от София Марио Евстатиев и Николай Александров - част от постоянната работна група по системи за пътническа информация при Столична община.

След успешния старт на гласово оповестяване в автобусите на един от операторите в Благоевград, на дневен ред идва идеята, София да получи изцяло нова визия на гласовото оповестяване, която да включва не само съобщенията за спирки, но и такива за връзки с друг транспорт, предупреждения, указания, дори и покана за културни мероприятия. За модел на визията се избира най - доброто от градовете Виена, Берлин и Брюксел.

Нов глас за София Инициативата, София да има собствена "аудио визитка" на обществения транспорт среща подкрепата на Изпълнителния директор на "Столичен автотранспорт" Слав Монов. Тя отнема над 9 месеца интензивна работа, в рамките на която, Ники Вачев и специалистите, подбират и записват над 3500 уникални аудио съобщения, правят се редица модификации на формата на някои от тях, интегрират се и акустични "гонгове", които да отделят гласовите съобщения едно от друго, както и да изострят вниманието на пътниците. Проектът започва с един автобус по линия 72, който е представен през м. Януари. Няколко месеца по-късно, новият глас на обществения транспорт, вече се чува в над 100 превозни средства. В момента, екипът, съвместно с Центъра за градска мобилност, работят и върху инсталирането му в системата "АVL", която осигурява и гласовото оповестяване в още над 250 превозни средства.

Коментари

  1. 2020.12.08 | 20:39
    Докога ще правите анонимна реклама на тези табелкаджии? То бива журналистическо дъно, ама да давате на Мариета Евстатиева да си пише сама статиите от 3то лице колко е велика и незаменима с анонимен автор на статията, щото не случайно сме на 111то място. И през ден статия как някоя буква променена и как някакъв глас променен. Дъно.
  2. 2020.11.28 | 15:01
    Моля да се намалят децибелите на съобщенията в метрото. Звукът е силен, режещ, неприятен. В метрото в Берлин съобщенията са с кадифен тембър, приглушени, ненатрапчиви. Когато метрото минава покрай Бакърена фабрика, имам чувството, че съобщенията могат да бъдат чути и от починалите. Извинявам се за сравнението.
    1. 2020.11.29 | 10:45
      Съвсем права си, Ренка. А тоя дето те праща в Берлин аз го пращам на м а й н а т а му селска
    2. 2020.11.28 | 18:06
      като не ти харесва вземи си такси,или се премести в Берлин
  3. 2020.11.28 | 16:54
    Ако сложат Волгин ще изпочупят автобусите!
    1. 2020.11.28 | 17:02
      Волгин е ДС доносник 84 година го бяха качили на круиз до Египет уж за овеселителната част на туристите а вдействителност да слухти имаше полицаи от ДС от всеки град където имаше туристи но хората от градовете сиги знаеха коиса
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Трябва ли ваксинираните срещу COVID-19 да имат определени привилегии?

Трябва ли ваксинираните срещу COVID-19 да имат определени привилегии?

Избрано от Интернет