Кое е следващото? Дилъри на протест срещу куките?

  • 14 август 2020 14:34

  • 5559
  • 0
Кое е следващото? Дилъри на протест срещу куките?
© Колаж: Novini.bg

Ако бяхме умни, можехме да използваме неудобството от протестите и блокираните улици и да извлечем някаква полза от това. 

Но пък, ако бяхме умни, нямаше да стигнем до тук, по начало…

Не, това не е коментар за протестите, а за нещо съвсем различно. Ако искате, можете да го пришиете към протестите… виждам далечната връзка – липсата на иновативно мислене в управлението, например. Ето! 

Но става дума за следното: блокираният център на столицата можеше да допринесе за добутване най-после на плана за „зелена“ София в някаква посока. Не можеш да се движиш с колата си, качи се на колело. Създаване на алтернативни трасета, обособени само за велосипедисти. Затваряне на улици, по които да се пусне трафикът от велосипеди, които след това да минат през блокираните кръстовища, да си стигнат до офиса, работата или закъдето там са тръгнали. 

Но не. Вместо това направихме онова, което правим най-добре: седнахме, скръстихме ръце и започнахме да мрънкаме. 

Уважаеми обитатели на Общината, ето ви идея: ако можете, за секунда, да си извадите носовете от „новите начини за усвояване на едни пари през/чрез ремонт“, тоалетните за по 200 бона, ремонта на ремонта на ремонта на ремонта на Графа и унищожаването на Западния парк, може да помислите за обособяване на велотрасета през блокираната столица. Ако, разбира се… не ви се нарушава лятното настроение и ваканция. Можете да помислите. Можете, нали…? 

Ето какво споделиха от Сдружение „Велоеволюция“:

„Гръцката столица реализира амбициозния си проект Great Walk. В сърцето на Атина се появява 6,8 км велосипедно и пешеходно пространство ИЗЦЯЛО ЗА СМЕТКА НА АВТОМОБИЛНОТО ДВИЖЕНИЕ. Според атинския кмет, Костас Бакоянис, катализатор за по-бързото реализиране на проекта е пандемията и все по-голямото осъзнаване на рисковете от мръсния въздух, обездвижването, затлъстяването. „Прекалено дълго нашите улици принадлежаха изключително на автомобилите и загубихме ценно време през десетте години на икономическа криза, което затрудни инвестирането в нова инфраструктура. Днес ние създаваме безопасни пространства за колоездене и възстановяваме идеята, че нашите улици принадлежат на хората“. 

Проблем<---->решение. Криза, изход. Затруднение, нова идея. Пандемия, нов проект. 

Но… в Гърция, не тук. Тук мрънкаме. 

А и за какви велосипеди, кви-пет-лева говориме в Тулупистан, където колата е символ на социален статут и може и да нямаш за хляб, но винаги си зад волана, щото… да не си некой мизерник, я!

Където мързелът е национален спорт, а „тия с колелетата“ са враг номер едно на всички селищни системи. М? 

А сега, слушайте внимателно историята:

В България има едно чудно място, наречено Седемте Рилски езера. Прекрасно, вълшебно място, доскоро недокоснато от мръсотия и човешки гадости, място на спокойствие и красота. Място, с което се фукаме пред цял свят. 

До там обаче се качват джипове с хора, които искат да са по-гъзари от тълпата с лифта, да ги видят, че могат да платят пари, да нарушат всякакви норми и морални закони, да изцапат (да оставят „следа“ един вид, нищо, че е „кафява“…) и да си качат дебелите пърделници до езерата с джип! 

Ганьо и колата, Ганьо и джиповете—това е една тема без край… за учебник по психология на нисшите видове. 

И там – в услуга на мързела и позьорщината на Ганьо, седят едни хора с джипове и срещу съответната сума, газят природата, с която иначе много се гордеем. Сигурно и те в кръчмата, докато си харчат лесните пари от Ганьо, се фукат със същата тая природа, през която газят с 4х4 машините и разорават, цапат, сквернят с изгорели газове и смрад. 

Но изведнъж на хората им писва и се взема решение, че Ганьо ще трябва, като останалите – да ползва лифта. 

Това е лошо не само за Ганьо и Ганьовица обаче, а и за ония с джиповете. И те излизат на протест. 

Офроуд шофьори готвят протест заради забраната за качване на джипове до Рилските езера

И виж ето това, много е интересно: „По думите им забраната погазва техните права, а пътят съществува от 1984 г. и досега не е имало проблем да се качват джипове до Седемте Рилски езера“.

Чакайте, става и по-интересно, има и още:

„Признават, обаче, че не са плащали данъци за своята дейност и „не издават касови бележки, защото нямат основание“. Цената за курс до Рилските езера или обратно е 15 лева“. 

Какво ще кажете, а? 

Някой беше казал: „Тука е така!“

Иначе си я обичайте тая природа, ама друго си е с джипа да се метнеш горе. 

След като унищожаването на природата и забележителностите на родината се спира, а унищожителите протестират, следващото, което може да се очаква, е протест на дилърите, че куките им спъват работата; крадците да протестират, че законите и забраните да си крадат ги дискриминират, например. 

Нали разбирате, че ако забраната си остане и (по някакво чудо!—не съм оптимист и не вярвам, но ако все пак) се намери кой постоянно да следи за спазването ѝ, то тези с джиповете, които просто си висят до лифта и „дърпат“ клиенти, карат за няколко минути и това им е цялата работа…

… та те ще трябва да си намерят истинска работа. А не искат. Тука е така—никой не иска да работи, ако може да не работи. И ще протестира, ако трябва, за това си „право“. 

***

Крещящо безочливо—в името на някой лев! Кога ще се наядете най-после?

 

С такъв начин на мислене, не Велико Народно събрание, ами Интергалактическо Народно събрание да се свика; и не нова Конституция, а нов вид управление дори да се измисли… ние пак ще сме си на същото място, със същите тарикатлъци и все в блатото, да се чудиме „е, що все така става, нàчи…?“

Последвайте канала на

Александър Томов
5559 0

Водещи новини