"Барометър България" с последните електорални нагласи и паниката около коронавируса

И през февруари „Барометър България“ проведе ежемесечното си телефонно проучване на електоралните нагласи на българските граждани. Основните играчи на политическата сцена не са променили значително позициите си спрямо предходните месеци. Анкетираните отново посочват четири формации, които категорично биха участвали в следващия парламент при избори днес.

Според преизчислените данни от заявилите, че ще гласуват, на първо място остава ГЕРБ с 35,2% подкрепа, като с тази си подкрепа партията поддържа резултата си, достигнат на парламентарните избори 2017 г.

На второ място след ГЕРБ остава БСП с 24%, като вътрешнопартийните раздори преди вътрешните им избори не допринасят за привличане на допълнителни гласове извън рамките на твърдите им избиратели. Високата възрастова граница на избирателите на БСП обуславя допълнително намаляването на подкрепата за столетницата по очевидни демографски причини.

"Галъп интернешънъл": 24% е доверието на хората към Бойко Борисов

Третата позиция е заета от ДПС с 10,5%, а ВМРО запазва и консолидира подкрепата на патриотично настроения дял от гласоподавателите и би получила гласовете на 9% от анкетираните. Патриотите имат твърдо доказан електорат, като таванът на избирателната им база достига около 600 хиляди гласоподаватели. Те имат потенциал за растеж, който очевидно успяват мобилизират на всички предходни европейски, президентски, местни или парламентарни избори.

Евентуалната партия на Слави Трифонов, на която все още ѝ предстои да получи регистрация, към момента рискува да остане под чертата с 3,7%. В случая трябва да се има предвид, че голяма част от подкрепата идва от сегмента избиратели на възраст 18-26 години, които обичайно заявяват емоционални предпочитания при проучвания, но рядко отиват до урните в действителния изборен ден. Значителен дял от подкрепата за Трифонов идва от малките населени места. Очевидно до следващата изборна нощ за партията му ще е проблематично прескачането на изборната бариера от 4%, защото конкурентните му формации имат твърд и дългогодишно затвърждаван електорат, от който е почти невъзможно да вземе гласове.

„Демократична България“, подкрепена предимно от десни избиратели от големите градове, би получила гласовете на 3,1% от анкетираните. Твърдата подкрепа за тази формация е съсредоточена преобладаващо в градския център на София.

И през втория месец на 2020 година значителен си остава делът на негласуващите – 42,5%.

Страх ли ви е от коронавируса?

На фона на зачестилите случаи на заразяване с коронавирус в Италия и други европейски страни запитахме анкетираните дали се страхуват от вируса.

Преобладаващата част от респондентите (30,2%) следят активно новините по темата и се вълнуват от развоя на събитията, но за момента не се чувстват застрашени.

Ген. Мутафчийски изнесе последни данни за коронавируса у нас

Почти е изравнен броят на тези, които смятат, че се създава изкуствена паника (26,4%) и хората, според които всички опасения са основателни и сме на ръба на епидемия (25,6).

За 10,1% от анкетираните коронавирусът е просто поредният грип, с който се сблъскваме, а 7,7% нямат позиция по въпроса.

(Снимки: Барометър България)

Коментари

  1. 2020.02.28 | 09:13

    Доста завишен резултат на Демократична България, те никога ни биха събрали толкова гласове.

  2. 2020.02.27 | 19:07

    Днес си го поръчах, щоту знаеш ли какъв недоимък поскъпване ще настане!!!

  3. 2020.02.27 | 12:57

    Барометър ли сте или термометър, ясно е ,че сте подлоги на боко тиквата и ГРОБ. " Има такъв народ" ще изненада доста хора и ще спечели доста проценти

    1. 2020.02.27 | 19:05

      с грипа?

  4. 2020.02.27 | 12:50

    Полов привет на червените Кауни и болшевишките им минетчии и рубладжийски гъ.зомийници.

    1. 2020.02.27 | 18:38

      с тази уста тя друго прави...

    2. 2020.02.27 | 13:09

      И с тази уста ядеш ?????!!!!!

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Как българската икономика ще се справи след коронавируса?

Как българската икономика ще се справи след коронавируса?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.