"Автомобилна администрация" принтира актове на пътя, ПОС терминали в колите на проверяващите

Проектът е стартирал през 2017 година, краят му е 31 октомври 2020 година. Финансира се по Оперативна програма "Добро управление". Това каза директорът на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски на брифинг, на който беше представен проект за надграждане на електронни регистри и системата за контрол, предаде репортер на Novini.bg.

Общата стойност на проекта е малко над 990 000 лева. Бенефициент по проекта е ИА "Автомобилна администрация". Дейностите, за които Агенцията отговаря, са много като обем и много разнородни. Годишно се обслужват над 10 000 граждани и фирми и постъпват над 3 млн. документа. Необходимо е да се оптимизира дейността на агенцията чрез реализиране на нови и съвременни технологии, с които можем да подобрим нашата работа като държавни служители и да подобрим удовлетвореността на гражданите и бизнеса от нашата дейност, заяви Рановски.

От Пътна полиция с важни подробности за предстоящата акция ''Зима''

Основните цели на проекта са да се централизират информационните регистри на агенцията, основно регистрите по отношение на провеждането на изпитите на кандидатите за водачи на МПС, осигуряване връзката на агенцията с регистрите на МВР, подобряване обслужването на гражданите, повишаване на контролната дейност и намаляването на предоставките за корупционни практики сред служителите при извършване на проверките, както и повишаване на капацитета на служителите чрез съответните обучения и запознаване с новите разработки на регистрите, посочи Бойко Рановски.

Първата дейност по проекта е надграждане на поддръжаните регистри на агенцията и изграждането на нов модел на контролната дейност. Втората дейност е информация и комуникация по проекта във връзка с подписания договор, посочи шефът на ИА "Автомобилна администрация".

Зам.-директорът на Агенцията Дамян Войновски обясни какви са промените по отношение на шофьорските изпити и техническите прегледи.

Към момента при провеждането на изпит по теория първо се избира документът за самоличност, с който се явява лицето. Ние имаме база данни на всички документи, които се издават на български и чужди граждани, които пребивават в България. При сканиране на документа първо се проверява дали той съответства като образец това, което е посочено и след това се прави проверка в базата данни на МВР дали той съвпада като номер, валиден ли е и дали снимката, която е в базата данни на МВР, съответства на представения документ. Също така се прави сравнение дали снимката на лицето, заснета преди изпита, съответства на изображението на снимката, предоставено от МВР. Когато софтуерът установи, че има съвпадение на лицата, изпитът може да продължи. Има случаи, в които се представя фалшифицирана лична карта – като данни отговаря, но снимката е подменена. С новата връзка, която реализирахме с МВР, такова лице вече не може да бъде допуснато до изпит, защото веднага се установява, когато има разлика между снимката на документа и снимката, която се съхранява в базата данни на МВР, обясни Войновски.

По отношение на техническите прегледи установяваме, че председателите на комисии не обръщат внимание на данните и в системата се записват грешни данни, а в някои умишлено се въвеждат грешни данни. Когато констатираме такова нещо, ние санкционираме пункта, но това е мнгоо трудно за установяване в реално време, защото на година се правят над 2 млн. прегледи на автмобили. Затова с този проект предприехме стъпка да направим връзка с информационната система на Агенцията със системата на МВР. С промяната документът отново се сканира, но данните, които се въвеждат, са много ограничен брой – регистрационният номер на автомобила, данни на собственика, марката, модела и типа на автомобила. Всички останали технически данни се извличат от системата на МВР. Също така, ако има недобросъвестно поведеение или някаква грешка от председателя на комисията и той въведе данни, които се различават от тези, които се съхраняват в МВР, прегледът не може да продължи, докато не бъдат въведени коректни данни, каза зам.-председателят на ИА "Автомобилна администрация".

Всички екипи ще бъдат оборудвани с таблет и принтер, като всеки таблет ще бъде свързан с информационната система. Ще се знае във всеки един момент къде е позиционирано превозното средство, какви са им задачите, кой е екипът и при проверка на пътя, в зависимост от това каква е проверката – на превоз на пътници, на товари, софтуерът ще следи и ще подсказва какво трябва да бъде проверено. Всички проверки ще се правят автоматично и ще се маркира на таблета дали има или няма нарушение. Където е необходимо, тряба да се прави снимка, за да имаме доказателство за извършеното нарушение, заяви Войновски.

Проверяващите ще могат да издават актове на място, които ще могат да бъдат разпечатани на принтерите, с които ще бъдат оборудвани автомобилите. В тях ще има и ПОС терминали, за да могат да се събират наложените санкции за чужденците при незабавно изпълнение, каза още зам.-председателят на ИА "Автомобилна администрация".

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Одобрявате ли наложеното вето от страна на България за членството на Северна Македония в ЕС?

Одобрявате ли наложеното вето от страна на България за членството на Северна Македония в ЕС?

Избрано от Интернет