Росен Желязков: "Български пощи" нямат нито амбицията, нито желанието, да се превръщат в монополист на пазара за разпространение на вестници

  • 01 ноември 2019 17:32

  • 432
  • 0
Росен Желязков: "Български пощи" нямат нито амбицията, нито желанието, да се превръщат в монополист на пазара за разпространение на вестници
© Булфото (архив)

"Български пощи" ЕАД се включват като търговско дружество на либералния пазар в дейността по разпространение на печатните издания от издателите до търговците на дребно.

Това съобщи на пресконференция днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщения Росен ЖелязковРосен ЖелязковРосен Желязков е роден на 5 април 1968 г. Той е магистър по право от Софийския университет „Свети. Реалистичният, по думите му, срок за тази дейност е втората половина на януари 2020 г. Тя обхваща цялата логистична верига от 3 500 доставки всекидневно или 4000 пакета дневно - 24 часа в денонощието 7 дни седмично. Росен Желязков обясни, че обхватът на целия процес включва доставка в централен логистичен център и последващи - разпределение, опаковка, транспортиране до регионалните центрове, инкасиране и т.н.

Транспортният министър каза още, че разпространението ще обхване общо 18 национални маршрута всекидневно, 115 регионални, от които 110 регионални нощни. На месечна база целият маршрут обхваща впечатляващите 800 000 км., печатните издания са около 900 тома, а обемът им 2 400 куб. метра. За целта се правят анализи за необходимия транспорт, с какъвто, според министъра, пощите разполагат.

"В момента на пазара има 50-60 дистрибутора, така че "Български пощи" нямат нито амбицията, нито желанието, да се превръщат в монополист на пазара. Тази задача има за цел да се диверсифицират доставките на печатни издания, да се преодолее усещането за монопол, и че някой извива ръцете на издателите", коментира още министър Желязков.

Последвайте канала на

БТА
432 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини