В столицата стартира първата частна услуга за споделено ползване на електрически тротинетки

От четвъртък, 22 август, започва работа първата компания за споделено ползване на електрически тротинетки в София. В същия ден от 11.30 ч. на ъгъла на ул. ''Париж'' и ул. ''Дондуков'' (от страната на Софийската опера и балет) кметът на София Йорданка ФандъковаЙорданка Фандъкова Йорданка Асенова Фандъкова е родена в Самоков. Завършва средното си образование в 35-а руска и представители на компанията, предоставяща услугата, ще пояснят повече за новия начин на придвижване в града. Това съобщиха от пресцентъра на Столична община.

В подкрепа на засилващия се интерес на гражданите към алтернативите на придвижването с автомобил, в централната градска част на София вече започна обособяването на повече от 200 нови локации за безплатно паркиране на велосипеди, мотопеди и тротинетки. Това прави София един от първите градове в света, които определят специални места за паркиране на споделени превозни средства преди тяхното навлизане. Мярката е част и от стратегията на града да подобри качеството на въздуха в София. Един от основните замърсители е именно автомобилният трафик.

Опитът на редица други европейски столици показва, че нерегулираното паркиране на електрически тротинетки създава трудности на пешеходците и останалите участници в движението.

Инициативата за обособяване на места за безплатно паркиране на велосипеди, мотопеди и тротинетки е осъществена от “Зелена София”, “Софпроект” и Център за градска мобилност с подкрепата на Столична Община и цели да окуражи повече хора да избират този начин на придвижване.

Друга важна тема освен регламентиране на паркирането е безопасността по време на движение. Столична община и Държавна агенция “Безопасност на движението по пътищата” работят съвместно по регламентиране на ползването на електрическите тротинетки чрез предложение за изменение в Закона за движение по пътищата. Междувременно всеки, който се възползва от услугите за споделено ползване на електрически тротинетки, трябва да се съобразява с правилата за безопасност, които операторите на услугата ясно ще комуникират.

В последните години делът на хората, използващи велосипед за придвижване в града, се е повишил, като към момента той е малко под 2%. Пилотно проучване на ''Визия за София'' и ''Зелена София'' на нагласите на мениджъри и служители в големи компании в София показа, че пътуващите с велосипед до и от работното място най-често изминават между 3 и 4 км.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Трябва ли ваксинираните срещу COVID-19 да имат определени привилегии?

Трябва ли ваксинираните срещу COVID-19 да имат определени привилегии?

Избрано от Интернет