Почти половината от българите харесват попфолка, сочи проучване

43% от българите слушат музика всеки ден, а 27% няколко пъти в седмицата. Младите в най-големи дялове слушат музика  всеки ден и с увеличаване на възрастта намалява делът на тези, които слушат ежедневно. Малки дялове регистрираме при опциите веднъж седмично – 5%, няколко пъти месечно – 6%, по-рядко – 7%. 5% от българите слушат музика само по поводи и тържества. 9% посочват, че не слушат музика.

Това показва проучване на "Тренд" за музикалните предпочитания на българите.

Народната музика се слуша от най-голям дял – 26%. На второ място е попфолк/чалга – 21% и  поп с 19%. 14% от българите слушат рок. Младите на възраст 18-29 г. в най-голям дял слушат попфолк/чалга. С увеличаването на възрастта намаляват вкусовите предпочитания към този жанр и се увеличават спрямо народната музика  и поп музиката. В малките населени места и селата хората предпочитат народната музика и попфолка, а живеещите в Столицата и Областните градове – поп и рок. 8% е делът на българите, които слушат естрада.

В най-голяма степен българите слушат музика вкъщи – 56%. 21% – в колата си. Едва 7% посочват, че в ресторанти, кафета, барове, клубове, дискотеки слушат музика най-често.

Радиото и телевизията са основните източници, от които българинът слуша музика – 35% от радио и 31% от телевизия. 11% слушат музика през телефона си. Младите между 18 и 29 г. основно слушат през мобилното си устройство.

Близо две трети от българите посочват, че ходят на концерти, докато цели 71% посочват, че не ходят. Живеещите в Столицата в най-голям дял ходят на концерти за сметка на живеещите в областни градове, малки населени места и села. Това, в голяма степен се дължи на факта, че в София хората имат повече опции и възможности да посещават концерти.

За малко над половината от българите (56%), когато слушат музика водещото е мелодията, ритъмът, инструментът, докато за една трета водещи са съответно текстът, смисълът, посланията. Прави впечатление, че само за хората над 70 години е по-важен смисълът и текста, отколкото мелодията и ритъма.

Българските изпълнители са по-често слушани от чуждестранни такива. Малко повече от половината (56%) слушат най-често български изпълнители, докато 28% най-често слушат чуждестранни. По-възрастните хора в по-голям дял слушат най-често български изпълнители, докато по-младите са разполовени в избора си на изпълнители.

Близо половината (48%) от българите посочват, че харесват попфолк музиката, докато 41% посочват, че не я харесват. Тук отново се наблюдава, че младите симпатизират в по-голям дял на този жанр за сметка на по-възрастните. Две трети от живеещите в селата харесват попфолка, а в Столицата този дял е 44%.

Коментари

  1. 2019.08.18 | 09:56

    Почти половината българи не харесват чалга. Че това си е супер новина...

  2. 2019.08.18 | 08:20

    Културните хора се изнесоха от България, остана паплач с малки изключения разбира се.

    1. 2019.08.18 | 09:52

      глупости...

  3. 2019.08.17 | 19:01

    i e savsem normalno sled 500 godini tursko robstvo da sa ti vrodeni maanetata fakt neusporim.

  4. 2019.08.17 | 18:55

    ТУРСКА ПРОПАГАНДА!!Промиват мозъците на дъщерите ви!!Те хвърлят кючеци,като кадъни вече!!Да не говорим,че половината жени в къщи им заливат мозъците от сутрин до вечер с турски,индийски и таджикистански сериали!!И с демографската ситуация си отиваме къв второ турско робство или в този случей направо ще си не погълнат бавно,бавно и повечето празноглавци не могат и да се усетят даже!!!

  5. 2019.08.17 | 17:53

    Простотия до шия!!!

  6. 2019.08.17 | 17:19

    Почти половината от българите харесват попфолка, което е ужасяващо.
    Чалгата до голяма степен е виновна за много от нещата, които измъчват културата ни.
    После се чудим защо младежта е такава?
    Ами защото тя всъщност е гнил плод на обществения упадък.
    Затова!

    1. 2019.08.17 | 17:23

      Глави Трифуняка за 19 години успя да опростачи стотици хиляди младежи с чалгата си. Гнус ме е от него и лакеите му. „Пайнер" и „Фен ТВ" също му помагаха. Телевизията стана много пошла.

  7. 2019.08.17 | 16:57

    кой вярва на социолози

  8. 2019.08.17 | 16:06

    Иван ли си, Хасан ли си, много си краен. На квартира са от дпс. Купуват едни от най хубави жилища, къде строени за... И след години и вашите в софия ще купят, няма да е късно. Кюрдите по света не работят, а от наеми живеят. Българите умират и се изкупуват от малцинства - - от села в град. Кой има пари, той ще живее - купува, а кой няма. Кой е виновен, калинки депутати. Жените - до печката! Боби

  9. 2019.08.17 | 16:03

    Половината го харесват,а другите го обичат.

  10. 2019.08.17 | 15:45

    Не купувайте от цигани.Не ги вземайте на работа.Не им продавайте къщи и не ги пускайте под наем.Смърт за циганската престъпна сган

    1. 2019.08.17 | 16:02

      Злобен боклук, спри се, не си интересен, никой не го интересува какво искаш.

  1. 1
  2. 2

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Кое е събитието на седмицата?

Кое е събитието на седмицата?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.