-
25 юни 2019 08:07
- 2631
- 2
При около 90 - 95% водачите са виновни за тежките катастрофи, коментира в сутрешния блок на БНТ експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев. По думите му, трябва да се подобри дисциплината им, защото основната причина за ПТП е високата скорост.
"Санкциите за нарушения са добри, не би трябвало да се увеличат до безкрай, но контролът не е достатъчен. Това се вижда и при една акция. Не с жива сила, а с технически средства трябва да се извършва този контрол", каза Стратиев.
"Вече няколко години се говори за нов закон, който мина обсъждане, но не е приет все още в НС и това е грешка", заяви той.
"Няколко са нещата, които са свързани - автомобил, път и човек. Видно е състоянието на пътищата. Основният виновник е АПИ и агенцията трябва да поеме цялата вина", каза Алекси Стратиев.
"През зимните месеци катастрофите са по-малко в сравнение с лятото. Затова съветът ми е по време на горещините е да се извършват по - чести почивки. Водачът трябва сам да прецени състояние си. Когато той пропуска някои елементи, трябва да намери място за почивка, за да може да се съвземе", каза още експертът по пътна безопасност.
Последвайте канала на
Свързани новини
Кола и камион изгоряха след катастрофа край Бургас
24 юни 201916:42
Верижна катастрофа на магистрала "Хемус", има ранени
24 юни 201916:05
Катастрофа между кола и каруца на пътя Арчар – Ярловица, има пострадал
24 юни 201912:20
С опасност за живота е едно от пострадалите деца при катастрофа в Монтанско
24 юни 201908:23
Жена загина при тежка катастрофа на международния път към ГКПП "Лесово"
23 юни 201914:31
Мотоциклетист загина при катастрофа на АМ „Хемус“
23 юни 201913:58
14 тежки катастрофи с един загинал за денонощие
27 юни 201908:42
Стряскаща статистика - от началото на месеца 59 души са загинали в катастрофи
26 юни 201908:55
Нова жертва във войната по пътищата
26 юни 201908:41
Арсенал хвърли незабравим бой на Челси
Ювентус страда на "Олимпико", но успя да се добере финала за Купата на Италия
Левски срази ЦСКА във финал №2 и е на победа от титлата
Козирката на стадион "Българска армия" вече е в историята
Съдия №1 на България свири дербито между ЦСКА - София и Левски
Спартак зарадва "Балканстрой" с победа над лидера, който беше без две от звездите си
Коментари 2
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Асен Василев: Фалитът на държавата отново се отложи!
23 април 202420:42
Журналист за "Турски поток": Поръчители и изпълнители са се събрали в пълно нарушение на ЗОП
23 април 202420:05
Елена Йончева: Делян Пеевски ми се обади лично
23 април 202421:46
Водещите новини! Главчев вече е и министър на външните работи. Проф. Кантарджиев: Вече сме в епидемична обстановка заради коклюша (и още…)
23 април 202418:58
Софийският градски съд постанови мярка „задържане под стража“ на Марин Димитров
23 април 202421:20
Проф. Христова: Има опасност от епидемия от коклюш, за неваксинирани болестта протича изключително тежко
23 април 202420:12
Серия от верижни катастрофи на АМ „Тракия“
23 април 202419:45
Иран заплаши да унищожи Израел, ако предприеме атака по негова територия
23 април 202421:03
Уникален природен феномен наблюдаваха в Гърция
23 април 202421:33
2019.06.25 | 10:28
Това и без подобни съмнителни "експерти" го знаем! Калпавата инфраструктора е главната причина - тесни пътища между градовете, които не се и поддържат. След това културата на водачите, като повечето нямат такава. А ако на повечето кръстовища и пътища, дори и извън градовете, имаше камери, които да заснемат нарушителите и в зависимост от нарушението да има солени глоби, отнемане на книжки и конфискуване на МПС, нарушенията щяха да са в пъти по-малко, както и катастрофите.
2019.06.27 | 12:20
Съгласен съм с теб. Само да допълна, че практиката да се крият с триногите по храстите изобщо не работи, както се изказват и това е само и единствено с цел да се напълни хазната за да има за крадене. Ако наслагат видими стационарни камери навсякъде водачите ще карат в ограничение. И поне фактора катастрофа поради висока скорост ще бъде премахнат.