-
25 юни 2019 08:07
- 2631
- 2
При около 90 - 95% водачите са виновни за тежките катастрофи, коментира в сутрешния блок на БНТ експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев. По думите му, трябва да се подобри дисциплината им, защото основната причина за ПТП е високата скорост.
"Санкциите за нарушения са добри, не би трябвало да се увеличат до безкрай, но контролът не е достатъчен. Това се вижда и при една акция. Не с жива сила, а с технически средства трябва да се извършва този контрол", каза Стратиев.
"Вече няколко години се говори за нов закон, който мина обсъждане, но не е приет все още в НС и това е грешка", заяви той.
"Няколко са нещата, които са свързани - автомобил, път и човек. Видно е състоянието на пътищата. Основният виновник е АПИ и агенцията трябва да поеме цялата вина", каза Алекси Стратиев.
"През зимните месеци катастрофите са по-малко в сравнение с лятото. Затова съветът ми е по време на горещините е да се извършват по - чести почивки. Водачът трябва сам да прецени състояние си. Когато той пропуска някои елементи, трябва да намери място за почивка, за да може да се съвземе", каза още експертът по пътна безопасност.
Последвайте канала на
Свързани новини
Кола и камион изгоряха след катастрофа край Бургас
24 юни 201916:42
Верижна катастрофа на магистрала "Хемус", има ранени
24 юни 201916:05
Катастрофа между кола и каруца на пътя Арчар – Ярловица, има пострадал
24 юни 201912:20
С опасност за живота е едно от пострадалите деца при катастрофа в Монтанско
24 юни 201908:23
Жена загина при тежка катастрофа на международния път към ГКПП "Лесово"
23 юни 201914:31
Мотоциклетист загина при катастрофа на АМ „Хемус“
23 юни 201913:58
14 тежки катастрофи с един загинал за денонощие
27 юни 201908:42
Стряскаща статистика - от началото на месеца 59 души са загинали в катастрофи
26 юни 201908:55
Нова жертва във войната по пътищата
26 юни 201908:41
Ливърпул остана далеч от обрат, Аталанта е на полуфиналите
Рома зашемети Милан с ранни голове и го изхвърли от ЛЕ, макар и с човек по-малко
Байер се измъкна в Лондон, запазвайки рекордната си серия и мечтите си за требъл
Продължения, дузпи и оспорвани мачове до последния сигнал в четвъртфиналите от ЛК
Крумовград и Славия кръстосват шпаги в ключов сблъсък
Отборите с аванс от първия мач продължиха напред в Лига Европа
Коментари 2
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Росен Желязков отговори на Нинова за новите изменения в правилата на НС
19 април 202409:36
БСП поиска оставката на Росен Желязков
19 април 202409:29
Борисов: Всичко зависи от ПП–ДБ дали ще можем да работим заедно след изборите
19 април 202409:26
Главчев след срещата с президента: Няма новина, диалогът продължава
19 април 202409:53
Петър Чолаков: Президентът да ги остави да се варят в собствен сос!
19 април 202409:22
НС одобри увеличение на заплатите на военните
19 април 202410:06
Атанас Запрянов обясни дали ударът на Израел по Иран застрашава страната ни
19 април 202408:25
Доц. Киселова: Криза няма! Излишно е да се притиска президентът
19 април 202408:09
Правителството следи ситуацията Израел - Иран и е в готовност за евакуация на българи
19 април 202408:20
2019.06.25 | 10:28
Това и без подобни съмнителни "експерти" го знаем! Калпавата инфраструктора е главната причина - тесни пътища между градовете, които не се и поддържат. След това културата на водачите, като повечето нямат такава. А ако на повечето кръстовища и пътища, дори и извън градовете, имаше камери, които да заснемат нарушителите и в зависимост от нарушението да има солени глоби, отнемане на книжки и конфискуване на МПС, нарушенията щяха да са в пъти по-малко, както и катастрофите.
2019.06.27 | 12:20
Съгласен съм с теб. Само да допълна, че практиката да се крият с триногите по храстите изобщо не работи, както се изказват и това е само и единствено с цел да се напълни хазната за да има за крадене. Ако наслагат видими стационарни камери навсякъде водачите ще карат в ограничение. И поне фактора катастрофа поради висока скорост ще бъде премахнат.