АПИ разкри: Северната тангента не е планирана да бъде градски булевард (видео)

  • 02 януари 2019 07:45

  • 2191
  • 7
АПИ разкри: Северната тангента не е планирана да бъде градски булевард (видео)
© Кадър Нова телевизия

Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард. От самото начало нейното предназначение е било да изнесе целия транзитен трафик извън София и този път много успешно изпълнява тази роля. Преговорите, които водим със Столична община, е да прецизираме всички крайградски части и това къде ще има винетки, къде няма да има, къде ще има тол система”. Това заяви в студиото на „Здравей, България” по Нова телевизия инж. Дончо Атанасов от ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура”. Той посочи, че целта е да се намери такова решение, което да не лишава АПИ от приходите от пътни такси от този път. 

„За мен това са измислени скандали, никога Северната скоростна тангента не е била планирана като градска магистрала. Тя винаги е била планирана като крайградска магистрала и е част от републиканската пътна мрежа. Не може да се разглежда само фрагментарно дали да има там винетки по няколко причини – ресурсът, който АПИ отделя за развитието на крайградската инфраструктура на София е доста сериозен”, посочи още инж. Атанасов. 

През Северната скоростна тангента преминават на годишна база над 10 млн. автомобила. Затова според представителя на агенцията, дори само само 1 млн. автомобили да нямат винетки за преминаването по този път, се губи огромен ресурс.

„Надявам се днес да постигнем споразумение с Агенция „Пътна инфраструктура”. В крайна сметка казусът засяга пет района на Столична община – „Надежда”, „Връбница”, „Нови искър”, „Сердика” и „Кремиковци”, които са непосредствено разположени по протежението на Северната скоростна тангента. Надявам се, че ще постигнем споразумение тези хора да не заплащат винетна такса, въпреки че този път е заложен като транзитен път, но от друга страна има предназначение на път, който отклонява трафика от центъра на града  и свръзва северните райони на града. Така че надявам се да успеем да запазим неговото предназначение, както беше планирано”, каза зам.-кметът на София инж. Дончо Барбалов.

Последвайте канала на

Десислава Станева
2191 7

Свързани новини

Коментари 7

Добави коментар
АПИ

2019.01.02 | 11:26

7

За мен пък не е справедливо на всички градове за околовръстните пътища да се изисква винетка а за София да се прави както винаги пак изключение. Софиянци да ми слагат минусите ама не е честно ...най-богатия град а все да плаща най- малко. Ами не дейте ходи да живеете там като не ви харесва.

da ama

2019.01.02 | 10:20

6

тия само мислят как да смучат пари и кръв
неприятното е че го постигат по някакъв начин
взимат пари от европа уж за нас
а ние да плащаме за построеното тук на тях
и в същото време да връщаме на европа
яка схема а ???

Бобо

2019.01.02 | 10:01

5

Пълно малоумие, турския тир си купува винетка още на Капитан Андреево.и на него му е се тая има или не винетка в тъпата ни столица. Искат да стрижат софиянци и софийския бизнес. Софийските камиони ще въртят по северната дъга на околовръстното и пак няма да взимат винетки.
Толкова прости и некъдърни управляващи не сме имали а и едва ли ще имаме.

matemat

2019.01.02 | 08:58

1

да бе да, 10 милиона. това са по кола на 3 секунди. пълни глупости!!!

да

2019.01.02 | 09:38

4

много си прав.

някой

2019.01.02 | 09:03

3

После да не се чудят от АПИ и от общината защо има километрични задръствания в центъра на града и защо не могат да се намалят нивата на ФПЧ. 10 000 000 друг път. Само доене и смукане ви е в крадливите глави. Никаква мисъл за реално решаване на реални проблеми.

КОР ДЛЯ МИЛИЦАЙЦЕВ

2019.01.02 | 08:58

2

Тоя от снимката да заминава при Филип Плевнелиев и Моасковски Джуниър "Шейната" чийто кинти на родителите им присвоени от корупция не можаха да ги върнат

Добави коментар

Водещи новини