КЗП: Нелоялните практики имат широк спектър от вариации, но целта им е една – да ударят потребителя по джоба

Нелоялните търговски практики могат да бъдат в най-различни вариации, но основно ги обединява това, че целят да ударят хората по джоба – дали, че се поднася някаква невярна информация при провеждането на промоции и намаления, дали със спестяването на важна информация, когато се прикрива липсата на наличности при предлагането на стоки при изключително изгодни условия.

Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по bTV радио след като лично получи наградата, с която контролният орган бе отличен в категорията „Защита на гражданите от нелоялни търговски практики“ на специална церемония в Представителството на Европейската комисия в България. Инициативата е на фондация "Граждани срещу бюрокрацията" за трета поредна година и се проведе под патронажа на Европейския парламент.

Изобретателността на търговците може да бъде безгранична. Но важното е ние да улавяме – естествено и с помощта на хората, които се обръщат към нас – тези сигнали навреме, за да може да налагаме санкциите, за да може пък тези, които се изкушават да правят нещо подобно в бъдеще, виждайки тази активност, да има някакъв възспиращ ефект спрямо тях и да се въздържат от това да се опитват да измамят своите клиенти“, коментира Маргаритов.

„Винаги съм казвал – търговците е добре да осъзнаят: ако бъдат коректни и лоялни, шансовете да привлекат повече клиенти са много по-големи, отколкото ако просто се опитат да ги ударят по джоба кампанийно и след това да очакват някой да се върне, а това е много по-малко вероятно“, каза още председателят на КЗП.

По повод отминалия вчера Никулден Маргаритов отбеляза, че при съвместните проверки с Българската агенция по безопасност на храните не са откривани драстични нарушения, включително по отношение качеството на рибата. „По-скоро става дума за липсваща информация, за опит на търговците да продават разфасовки без за посочват цената за единица мярка и това може да създаде впечатление у потребителите, че цените са по-ниски, ако се продават разфасовки от по-малко от килограм и се посочва само тази цена“, даде примери той. И уточни, че съгласно функциите си Комисията следи за това, като за подобни нарушения са съставяни актове и са налагани глоби.

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Кое е събитието на седмицата?

Кое е събитието на седмицата?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.