КЗП: Нелоялните практики имат широк спектър от вариации, но целта им е една – да ударят потребителя по джоба

  • 07 декември 2018 12:37

  • 396
  • 0
КЗП: Нелоялните практики имат широк спектър от вариации, но целта им е една – да ударят потребителя по джоба
© КЗП

Нелоялните търговски практики могат да бъдат в най-различни вариации, но основно ги обединява това, че целят да ударят хората по джоба – дали, че се поднася някаква невярна информация при провеждането на промоции и намаления, дали със спестяването на важна информация, когато се прикрива липсата на наличности при предлагането на стоки при изключително изгодни условия.

Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по bTV радио след като лично получи наградата, с която контролният орган бе отличен в категорията „Защита на гражданите от нелоялни търговски практики“ на специална церемония в Представителството на Европейската комисия в България. Инициативата е на фондация "Граждани срещу бюрокрацията" за трета поредна година и се проведе под патронажа на Европейския парламент.

Изобретателността на търговците може да бъде безгранична. Но важното е ние да улавяме – естествено и с помощта на хората, които се обръщат към нас – тези сигнали навреме, за да може да налагаме санкциите, за да може пък тези, които се изкушават да правят нещо подобно в бъдеще, виждайки тази активност, да има някакъв възспиращ ефект спрямо тях и да се въздържат от това да се опитват да измамят своите клиенти“, коментира Маргаритов.

„Винаги съм казвал – търговците е добре да осъзнаят: ако бъдат коректни и лоялни, шансовете да привлекат повече клиенти са много по-големи, отколкото ако просто се опитат да ги ударят по джоба кампанийно и след това да очакват някой да се върне, а това е много по-малко вероятно“, каза още председателят на КЗП.

По повод отминалия вчера Никулден Маргаритов отбеляза, че при съвместните проверки с Българската агенция по безопасност на храните не са откривани драстични нарушения, включително по отношение качеството на рибата. „По-скоро става дума за липсваща информация, за опит на търговците да продават разфасовки без за посочват цената за единица мярка и това може да създаде впечатление у потребителите, че цените са по-ниски, ако се продават разфасовки от по-малко от килограм и се посочва само тази цена“, даде примери той. И уточни, че съгласно функциите си Комисията следи за това, като за подобни нарушения са съставяни актове и са налагани глоби.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
396 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини