-
30 ноември 2018 14:07
- 5006
- 3
На фона на избуялото народно недоволство от преобладаващо ниски доходи и къде гласно, къде не дотам поскъпване, и тасиметровите превозвачи искат да досъдират кожи от потребители.
Водачите на жълтите коли се сдружиха в претенциите си и поискаха най-малко 98 стотинки за километър пробег през деня и 1,14 – през нощта. В тв ефира на бТВ днес председателят на Националния таксиметров синдикат Райна Димитрова обвини Столичния общински съвет (СОС), че от седем години има таван на цените, но не и праг.
Каквито и да са основанията им обаче, е важно дали представляващите интересите на гражданите в СОС, ще се съобразят с такситата или ще отстояват правата на гражданите, които са ги пратили в местната власт.
Защото всеки е ползвал услугите на този вид превоз и е наясно, че претенциите им за повече пари не са в пряка корелация с качеството на дейността им. Ако досегашната тарифа бъде оскъпена, ще имаме ли гаранция, че шофьорите няма да ни тормозят с пристрастията си към чалга? Или пък, че няма да ни умирисват с цигари и остра мирис на пот и манджи?
Дали пък няма да ни изненадат и с качествен подбор на кадрите, които наемат да въртят волана срещу още и още пари? Защото досега някои от тях се качваха и пияни зад кормилото, се доказваше след катастрофи, които предизвикваха. Още помним зловещата катастрофа на "Цариградско шосе", когато пиян - залян таксиджия помете 12 души на спирка на градския транспорт.
Да припомняме ли и необходимостта от реални психотестове за тях, поради факта, че нерядко страдат от хомофобия! Най-масовите случаи обаче са от онези, които и хал-хабер си нямат от картата на София и клиентът е длъжен да ги навигира постоянно, дори за местонахождението на цели квартали, не само за определени улици.
Никак не е за пренебрегване и факта, че въпреки всички изменения в законите, проверките на дейността им не са редовни, а когато все пак спорадично ги направят, се оказва, че все още има фирми, в които примерно на 900 коли само 4-ма шофьори са с изрядни трудови договори. Демек „копърките” още живеят тук.
Заради всичко това ли ще трябва да плащаме по-скъпо?! Не, не сме съгласни. Всеки иска да получава по-добро заплащане. Но не е лошо от кумова срама, както казват хората, претенциите да имат реални покрития. Иначе ще стане като в незабравимия хит „Прошепнати мечти”, една от най-красивите български песни, в която Камелия Тодорова пееше: „Летят последните таксита”*..., ама вече ще са и празни.
Последвайте канала на
Свързани новини
Контузията спря Джокович, Зверев е на първи финал на Australian Open
Михаел Скибе: Има много талант в българските крака, Бербатов беше отличен играч
На живо: Яник Синер с голямо предимство
Джокович призна, че това може да е последният му Australian Open
Основен футболист се завръща в игра за Левски след 10 дни
Датчани сложиха край на надеждите на Лудогорец
Коментари 3
Добави2018.12.01 | 11:35
Аделина,за всеки влак си има пьтници!
Какъвто шефа-държавата,такъв и персонала-в случая шофьорите!Като се плюем едни-други ,кой ли има изгода,мила ми Аделино?!?
2018.11.30 | 15:45
Интересно какво би отговорила на този коментар госпожата Райна Димитрова !!!
Добави коментар
Водещи новини
"Къщата ни се разтресе като от земетресение": Силен взрив разтърси Банкя
24 януари 202511:40
Асен Василев: Управляващите правят артилерийска подготовка да ни върнат във времената на постната пица
24 януари 202511:51
Тошко Йорданов: Благодарение на ИТН, БСП и ГЕРБ здравият разум се завръща
24 януари 202510:35
Станишев се кандидатира за председател на БСП, разкритикува остро сегашното ръководство
24 януари 202511:29
Обявиха грипна ваканция и в Пловдив
24 януари 202512:15
Колко струва? Пием по-скъпо прясно мляко от французите, но по-евтино от швейцарците
24 януари 202511:55
Путин готов за разговор с Тръмп
24 януари 202512:13
САЩ забраниха смяната на пол в паспортите
24 януари 202511:12
Внучката Лора скара Гала и Джуджи
24 януари 202510:57
2018.12.03 | 02:22
Изобщо не сте наясно с проблемите в бранша, даже не сте си и направили труда да сметнете колко е разхода на едно такси дневно, и дали има физическата възможност да избие този разход, и да остане нещо и за шофьора. Само ще ви кажа, че средният пробег за час е 14-16км. като от тях 30% са празни. А сега ги умножете по 0.79лв. при 8ч. труд, и извадете от тях около 8-10лв. разход и ми кажете колко остават и кой работи за толкова. Искаме покачване на цените, защото за тези 7г. от последното поскъпване, на всички са се покачили доходите двойно, а нашите са намаляли заради поссъпване на горива, консумативи и новият данък от 840лв. За да остане нещо и за нас, работим извънредно извън всякакви норми всеки ден лишавайки се от почивки, а семействата си от присъствие и социален живот. Инвестирали сме в тези коли суми равни на една гарсониера, теглили сме ипотечни кредити, а возим под цена на гр. тр.Един билет за гр. тр. = 2км. такси=5-6 спирки. Това нормално ли е? Относно миризливите и слушащи чалга шофьори. А питате ли ни нас какви са клиентите които могат да си позволят 2лв., на които вече и просяка се мръщи, да ползват скъпата иначе в цял свят услуга? Цената определя качеството и културата на обслужване. Не може да очаквате в кварталната шкембеджийница за 2лв. шкембе, да ви посреща салонен управител, или за 2-3лн. да ви вози университетски преподавател облечен във фрак и управляващ Майбах