Борислав Велков: Европредседателството засили интереса към НДК като място за събития

Председателят на съвета на директорите на НДК Борислав Велков даде интервю за колегите от "Капитал".

В него той разкрива какво се е случило с НДК през последната година, как е повлияло Българското Европредседателство на двореца и какво можем да очакваме за в бъдеще от културния афиш на НДК.

- Каква беше последната година за НДК?

- За НДК изминалата година премина под знака на подготовката, организацията и провеждането на първото българско председателство на Съвета на ЕС. Най-голямото предизвикателство беше как в рамките на провеждането на около 300 събития от политическия календар на председателството да съчетаем функционирането на регулярната и традиционна културна, конгресна и изложбена дейност на по-малките, но много важни културни пространства като Литературен клуб "Перото", ДНК, "Театър Азарян" и др.

Председателството определено повиши нивото на НДК във всяко отношение и основната ни задача в момента е как по най-добрия начин да се възползваме от това в полза на културата и развитието на НДК като модерна културна и конгресна инфраструктура.

- Как се отразиха на НДК промените и ремонтите? Клиенти от кои индустрии успявате да привлечете вследствие на тях?

- Ремонтираните зали и фоайета на НДК, новата модерна озвучителна, конгресно-конферентна и видеотехника, новата преводаческа система, повишеното ниво на сигурност в сградата, повишената квалификация на екипите на НДК – от всичко това най-много ще спечели културата, защото съвременните събития в тази посока изискват високо и безупречно обезпечаване.

Медицинската, фармацевтичната индустрия, икономическият и строителният сектор, IT секторът, градската култура, екоорганизациите, рекламният сектор също са сред тези, които предпочитат и припознават НДК като своя локация. Мултифункционалността е един от съвременните начини за развитие на подобни културни центрове.

НДК е огромна културна инфраструктура, чийто капацитет към момента не може да бъде задоволен само от локалния пазар. Ето затова ние се оглеждаме в регионален и европейски мащаб.

- След провеждането на председателството на Съвета на ЕС в НДК засили ли се интересът към мястото?

- Председателството беше безпрецедентен маркетинг, който засили значително интереса на най-различни сектори към провеждането на събития в НДК.

В момента наблюдаваме сериозно покачване на заявките за събития от всякакъв характер. Само през октомври в НДК ще се проведат 124 събития. От тях 102 са културни събития и 22 са корпоративни, икономически, политически или със социална насоченост.

Наблюдаваме и повишен интерес към обновените зали от страна на събития, които носят голяма имиджова стойност, като например церемонии по връчвания на награди, чествания и др.

- Кои проекти ще бъдат фокус за развитие на НДК за обособяването му като пространство за провеждане на разнообразни събития?

- Акцентираме върху развитието на нашия продуцентски център и имаме амбицията да навлезем по-активно на пазара на продуцирането на големите концерти във всички жанрове – поп, рок, класика.

Развиваме и нови публики на Литературен клуб "Перото", където освен качествени литературни събития ще продуцираме и музикални събития, както и събития, насочени към детската аудитория. Виждаме потенциал в детската, младежката и фамилната аудитория и натам сме насочили усилията и на културния проект "Театър Азарян". Това не е репертоарен театър, не получава субсидия и в същото време е отворена сцена, която развива разнообразни театрални спектакли и дава сцена за изява на млади театрални екипи.

ДНК, пространството на НДК за съвременен танц и пърформанс, също е важна инвестиция в развитието на културната среда в България. Екипът на ДНК партнира много успешно с български и международни фондации, с културни институти и ценители на танцовото изкуство в България и Европа и др.

По време на председателството разработихме и т.нар. ВИП вход като новата външна открита сцена на НДК. Освен за концерта за закриване на председателството мястото от тогава бе ползвано неколкократно от големи клиенти, като например bTV, за партита и корпоративни събития. Възнамеряваме догодина да го превърнем в модерната открита фестивална локация и открита сцена на София и да го предоставим на млади групи и изпълнители за летни вечерни концерти.

- Увеличиха ли се събитията в НДК тази година в сравнение с предходната?

- Има ръст с близо 20% на заявките за събития за периода октомври - декември 2018 г. спрямо същия период през 2016 г. Сравняваме с 2016, а не с 2017 г., тъй като през миналата година НДК бе в ремонт за председателството.

Този ръст е очакван за нас, тъй като през летния период ние използвахме времето за реорганизация на залите за председателството в такива за мултифункционална употреба. Също така усъвършенствахме новите пакети и услуги за нашите клиенти, стремим се да бъдем максимално гъвкави и да отговорим на всички очаквания.

Ще обърнем сериозно внимание на собствените културни продукти и продукции, които, от една страна, да увеличат дела на собствени събития, а от друга, да повишат цялостно нивото на двореца като място за провеждане на културни събития.

Съвременните тенденции в продуцирането изискват повече внимание към цялостното преживяване и фокус към публиката като основен фактор. Много важно за нас е да опознаем и изследваме публиката на НДК чрез комуникации и социология - нещо, което не е правено до момента.

- Какви промени в събитийния пазар в България отчитате през последната година?

- Събитийният пазар в България не е голям и все още в известен смисъл е традиционен, но пък тенденциите са към отварянето му към нови и все по-разнообразни форми. Трябва да отчетем и влиянието на дигиталните технологии, които създават нови възможности и форми за цялата събитийна индустрия. Все повече се инвестира в посока на привличане на публика, което е основата на устойчивото развитие в този сегмент. В България има много какво още да направим в тази посока, както и по посока на това да положим сериозни усилия да отгледаме публиката на бъдещето.

- Какви са прогнозите ви за пазара през следващата година?

- Очаквам по-голяма динамика вследствие на комплексни фактори. От една страна, културните индустрии стават все по-взискателни в представянето си, а публиката става по-многобройна и също така изискваща безкомпромисно преживяване. От друга страна, конгресната и конферентна индустрия се фокусира върху повече и различни форми на събития със все по-голяма посещаемост. Това са фактори, които ще ни се отразят позитивно.

На пазара догодина ще се появят нови зали и пространства, което като цяло е добре, но нито едно от тях все още не би могло да се конкурира с НДК.

Коментари

  1. 2018.11.22 | 15:33

    Ама разбира се,че се е засилил интереса им към НДК като място за събития! Как няма да се е засилил!? Нали шест месеца търтерите европейски и нашите търтеи плюскаха на корем и ги разхождаха из страната ни за сметка на "богатия" български данъкоплатец!!!

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Какво трябва да се направи, за да намалеят престъпленията, свързани с наркотици и извършени от деца?

Какво трябва да се направи, за да намалеят престъпленията, свързани с наркотици и извършени от деца?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.