Нова идея: Автосервизите да дават 6 месеца гаранция за ремонтирана кола

21 февруари 2018 20:07

Нова идея: Автосервизите да дават 6 месеца гаранция за ремонтирана кола
© Gettyimages
5603 6

Шест месеца гаранция за качество след ремонт на колата в сервиз – тази идея е записана в нов закон за движение по пътищата, който разделя досегашния на три. В момента само най-големите автосервизи дават гаранции. Ако направите колата си в кварталния гараж при познатия ви майстор, при възникването на проблем отговорността си е ваша.

Идеята на новите законови промени е всеки шофьор да получава шест месеца гаранция за свършеното в сервиза, а самите сервизи да излязат на светло, като се регистрират.

Почти всеки шофьор има история с лошо свършена работа в сервиз.

В сервиза на Калин Балканлиев дават шест месеца гаранция за свършената работа. Нова повреда след ремонт не значи задължително грешка на майстора. „Всичко зависи от самия детайл, работа, ремонт какво се е случило. Невинаги е за сметка на сервиза, но е възможно”, заяви собственикът пред БТВ.

Доста сервизи у нас не са регистрирани никъде и не дават гаранции. Това им позволява да работят по-евтино и да подбиват цените на останалите. Те няма да се затварят, а ще трябва да гарантират работата си, включително кой работи в тях.

„Засега това, което предвиждаме в закона, е ние да ги регистрираме и при извършване на тежки нарушения от специалистите ще ги изключваме от регистрите и ще имат забрана за тази дейност от две години”, поясни Дамян Войновски, главен секретар на „Автомобилна администрация”.

Друга новост е вкарването на всички коли в електронен регистър, в който те да имат досие за направените ремонти, произшествия и задължения. Ако законът бъде приет, той ще регулира и резервните части от автоморгите. Автосервизът, който е монтирал съответната част, ще носи отговорност за нея. Целта е да се гарантира безопасността на пътя.

Мая Йорданова
5603 6

Свързани новини

Коментари 6

Добави коментар
Rachev

2018.11.23 | 08:17

6

Мисля че доста добре всички колеги са запознати с това че една част от клиентите в сервизите сами си доставят частите или тоест,автомобила влиза за ремонт и въпросният клиент си е закупил всички части които според него са за подмяна,но с какво качество са,дали от автоморга или най евтината реплика която се продава на пазара?Защо и на какво отгоре сервизите са длъжни да носят отговорност при този казос например?

Драган

2018.02.22 | 10:25

5
Не знам кой "законотворец" ги предлага тия глупости!? Бих отговорил така: Може, ако за продаваните на пазара части, възли и агрегати има също гаранция! Аман от кръжочници!!!
Реалист

2018.02.22 | 10:25

4
И сега фирмените сервизи трябва да намалят гаранцията която дават ли? Много тъп народ има в управлението на БГ.
13

2018.02.22 | 10:25

3
НЕ НА ИСТАНБУЛСКАТА КОНВЕНЦИЯ!!!
до номер 2

2018.02.22 | 10:25

2
И защо фирмените сервизи трябва да намалят гаранцията? Никой не ги задължава да го правят.
Гост

2018.02.22 | 10:17

1
По добре парламента да дава гаранция за заплатите на хората да са поне една десета от тяхната

Добави коментар

Водещи новини