БДЖ има нужда от спешна финансова инжекция от държавата

  • 12 февруари 2017 09:14

  • 12274
  • 6
БДЖ има нужда от спешна финансова инжекция от държавата
©

БДЖ има нужда от спешна държавна намеса и инвестиции в нови влакове. Така „Пътнически превози” ще започнат да печелят, ще бъдат конкуренти на пазара на превозвачите и така ще има свежи пари за обслужване на дълговете на дружеството. Това посочи Владимир Владимиров, който беше освободен от длъжността директор на БДЖ по-рано тази седмица, предаде БТВ.

Той посочи, че 2017 г. ще е повратна за дружеството, защото ще има нужда от решителна държавна намеса, тъй като новите плащания по задълженията наближават, а ресурсите на компания са изчерпани

„През 2009-та БДЖ имаше дългове от стотици милиони, разходи по кредитори, дела и лихви. От железниците излязоха над 600 млн. лв., а задлъжнялостта днес е около 445 млн. лв. БДЖ вече няма ресурс да заделя тези средства”, категоричен е Владимиров.

Той допълни, че само дълговете на „Пътнически превози” са около 360 млн. лв. и трябва да се платят тази година. За да работят служителите в адекватни условия на труд са нужни нови 5 до 10 млн. лв.

Според Владимиров холдингът е напълно реформиран – спрени са кражбите, намалени са служителите, продадени са бракувани активи и ресурсът на компанията е напълно изчерпан. „В „Пътнически превози” се ползват влакове на около 30-40 години. Вагоните дори нямат климатизация”, коментира той.

Дори да се реши проблема със задълженията пътническите влакове не са конкурентни на пазара на превозите.

Той посочи проблеми и в друго дружество от холдинга - „Товарни превози”. По думите му тази година се очаква дори да има малка печалба, но пак е нужна държавна подкрепа, тъй като компанията не може да се конкурира с частните. Владимиров обърна внимание на разходите, които се правят за превоз на товари, които никой друг не може да превози. „12 млн. лв. на година отиват за тях. В западните държави този тип товари се субсидират”, каза той.

Железницата трябва да стане приоритет, категоричен е бившият директор. Той посочи, че който и да оглави холдинга единствено ще се стреми да погасява задълженията.

Последвайте канала на

Росица Валентинова
12274 6

Свързани новини

Коментари 6

Добави коментар
тото

2017.02.12 | 23:30

6
Тук нищо не се е променило 30г.Ще се краде и ще се дава,а локомотивите на 40г.,вагоните ужасни,квалификацията на кадрите много слаба.Вижте колко търтеи стоят зад бюра в огромните сгради на жп управленията и колко товарни влака се движат и всичко ще излезе наяве.
1

2017.02.12 | 10:54

1
Смениха шефа на БДЖ и веднага се оказа, че държавата трябва да дава. Явно трябва да се изкрадат едни пари спешно.

2017.02.12 | 21:09

5
Сега незабавно да направят проверка на имотното състояние и банковите сметки на предишния шеф-гербаджия и ще разбереш защо трябва финанс.инжекция.

2017.02.12 | 21:09

4
Толкова ли не можете да разберете че всичко се прави умишлено с цел приватизиране от някой бандит за жълти стотинки ??? Държавата даде 2 милиарда за глупавото саниране но никога няма да даде за БДЖ.

2017.02.12 | 12:23

3
Този филм го гледаме вече 28 години.

2017.02.12 | 12:13

2
Всеки пък, когато БСП се докопат до власт.......източват БДЖ. Къде са локомотивите, които Станишев закупи от Сименс? Ние, от данъците ги плащаме, а той и Моника ги усвояват в замъка...

Добави коментар

Водещи новини