ГИТ ще прави регистър на обектите според рисковия им потенциал

  • 10 август 2016 13:56

  • 983
  • 0
ГИТ ще прави регистър на обектите според рисковия им потенциал
©

Създаване на база данни на обектите за контрол според оценката на рисковия им потенциал, разработена иновативна методика на инспектиране чрез въпросници за самоконтрол и въведена система за онлайн обучение на служителите са част от очакваните резултати по проект "Оптимизация и иновации в ИА ГИТ", съобщиха от пресцентъра на Главната инспекция по труда /ГИТ/.

ГИТ е бенефициент по проекта, който е с бюджет от 7 100 000 лв., осигурен с финансовата помощ на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", съфинансирана чрез Европейския социален фонд. Европейското финансиране е 6 035 000 лв. (85 на сто), а националното - 1 065 000 лв. (15 на сто). Проектът е със срок 16 юни 2016 г. - 31 декември 2018 г.

Със създаването на новата база данни контролната дейност на Инспекцията ще може да бъде насочвана към най-рисковите предприятия по отношение на спазването на трудовото законодателство. А коректните работодатели може да не се срещат с инспекторите по труда за определен период от време.

По проекта ще бъде разработена и иновативна методика за инспектиране - чрез въпросници за самоконтрол. Предвижда се разработването на минимум 100 въпросника, които ще позволят на работодателите да преценят доколко спазват трудовото законодателство и сами да коригират пропуските си. Планира се пилотното въвеждане на методиката в най-малко 200 предприятия на територията на цялата страна.

Ще има и дейност за разработване на процедура за активизиране на Комитетите и Групите по условия на труд в предприятията. Процедурата ще бъде внедрена в най-малко 200 предприятия в страната.

По проекта са планирани и обучения на най-малко 300 служители на ГИТ по нови и нововъзникващи рискове на пазара на труда в резултат от трудовата мобилност, въвеждането на нанотехнологиите и др.

Първите дейности по проекта вече са започнали с обявени конкурси и назначаване на не повече от 30 помощник-инспектори. Те ще работят активно за разработване на софтуер, улесняващ земеделските стопани при сключването на трудовите договори за краткотрайна сезонна работа в селското стопанство. Очаква се на по-късен етап назначаването на още до 60 помощник-инспектори, които ще са ангажирани пряко с кампанията "врата до врата" за информиране на работодателите за дейностите по проекта и как те могат да бъдат полезни за техните предприятия.

Последвайте канала на

Десислава Станева
983 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини