23 точки на смъртта дебнат на пътя

  • 30 юли 2014 07:40

  • 3271
  • 5
23 точки на смъртта дебнат на пътя
© Булфото

23 са пътищата у нас, които вземат най-много жертви при катастрофи. Това сочи черната статистика на експертите по пътна безопасност в КАТ, пише в. "Телеграф".

Освен обичайно натоварените артерии в класацията влизат и участъци от второкласни, третокласни и общински пътища. Там положението е най-страшно, защото са основно двулентови и се изпреварва рисково,  липсва маркировка, няма знаци, които да предупреждават за опасност, а мантинелите са табу.

На челна позиция в класацията за шосета на смъртта е главният път Е-79, който води към Гърция в участъка на Кресненското дефиле.

Втори по смъртност е участъкът между Слънчев бряг и Обзор от пътя Бургас-Варна. През лятото там почти през ден стават тежки катастрофи с жертви.

На трето място е пътят до село Венец в Бургаска област.

Един от особено коварните участъци от морето е между Ахелой и Поморие. До разклона на Равда стават най-тежките произшествия.

Изключително опасно във Врачанска област е между селата Зли дол и Ребърково.

Най-кървавият участък през зимата е от Костинброд до Берковица през прохода Петрохан.

Десетки инциденти стават и на проходите Шипка, Троян - Кърнаре и Искърското дефиле.

Най-много кръв в Кюстендилска област от година се лее при т.нар. Коньовски проход.

Отсечката Пловдив - Смолян получи името "шосето на смъртта" заради зверските пътни инциденти по нея. Участъкът е основната и единствена връзка от Пловдив за Смолянска област, Пампорово и КПП Златоград към Гърция. Той е един от най-натоварените и рискови у нас. Въпреки идеите да се разшири през годините досега той си остава двулентов, с много завои и амортизирана настилка.

Подобна е ситуацията при пътищата Превала - Пампорово и Благоевград - Банско в района на Предела. "Там основна причина за стотиците катастрофи са именно завоите", твърдят от Пътна полиция.

Маршрутът Русе - Бяла е най-кървавият участък в целия регион, категорични са от полицията. За шест месеца преди две години там станаха 89 катастрофи с 5-има убити и 25 ранени.

През 2009 г. в т.нар. Бермудски триъгълник на смъртта са регистрирани 117 катастрофи с 8 загинали.

В списъка с най-черните пътища влизат още участъците от Силистра до Шумен и от Шумен до Варна.

Десетки шофьори и пътници намират смъртта си и по маршрута Добрич - Силистра.

За да се справят с високата смъртност по рисковите шосета, от КАТ и агенция "Пътна инфраструктура" планират да поставят разделителни мантинели между платната там, където участъкът позволява. Според катаджиите само с поставянето на мантинели може да бъдат спасени до 50 човешки живота на година. Те дават пример с участъка от пътя Бургас - Созопол, кръстен Отсечката на смъртта. От 30 до 70 души годишно загиваха на него до 2009 г., преди да бъдат поставени предпазните огради.

Броят на убитите расте заради високата скорост, мокри пътища и неопитност, категорични са от КАТ. Жертвите на пътя през юли са се увеличили с над 50 души в сравнение със същия месец миналата година. Най-честата причина за смъртните случаи е несъобразената скорост. Отделно, много от водачите не успяват да реагират адекватно на честата промяна на метеорологичните условия и губят контрол над волана при мокър път.

''Повечето са млади и неопитни", смятат униформените.

Има ръст на инцидентите с пешеходци. Загиналите сред тях са 68 за първите шест месеца на годината. Те са на възраст над 65 години и в немалка част от случаите са издъхнали, след като са пресичали извън указаните за това места.

По селата пък е масова практика да се кара без книжка, категорични са от МВР.

Девет са най-опасните шосета в София. Това са предимно централните части на града, както и по-натоварените кръстовища, признават от Пътна полиция към СДВР. Рискови са булевардите "Цариградско шосе", "България", "Евлоги Георгиев", "Цар Борис Трети", "Сливница", "Драган Цанков", "Черни връх", "Т. Александров", "Христо Ботев", Северната и Южната дъга на Околовръстния път, "Ломско шосе", "Ботевградско шосе", "Самоковко шосе", участъкът от международен път Е-79 между Черния кос и Владая.

Последвайте канала на

Борислава Борисова
3271 5

Коментари 5

Добави коментар

2014.07.30 | 13:31

4
Няма точки на смъртта...има задкормилни идиоти!

2014.07.30 | 13:17

2
Сигурно карат без запалени фарове през горещите летни дни!
KAT се ползват за увреждане на всички водачи и път

2014.07.30 | 10:36

1
НАй интересно стана когато преди години започнаха ударна смяна на номерата на автомобилите и снабдиха всички автомобили с талони убиици с качени обемно обсебващи системи на тях вкл базирани на холограмни оръжия.при нас тогава изграждаха няколко хотела.Автомобили само снабдени с новите талони всеки ден падаха като круши в реката и една фадрома вечер след края на работното време търчеше да ги вади.Оказа се че диверсанти са осигурили чрез КАТ възможност да дистанционно манипулиране на водачи и автомобили.Паданията в реката с е дължали на грешки на софтуера з а манипулиране на водачите..
FM

2014.07.30 | 18:45

5
Най късият път, е пътят към гробищата.
rossen4i4o

2014.07.30 | 13:29

3
да види какво са направили пътните полицаи за тези участъци ? дали са написали актове на пътно подържане ? защо тези участъци не са осветени , или поставена светлоотразителна разделителна линия ? защо кресненското дефиле не е разделено с буферна зона между платната , в участъка със завоите ? не искат , защото не могат да крадът , цялото законодателство в сферата е съставено около идеята за пътен грабеж

Добави коментар

Водещи новини