Връщаме некачествена стока в най-близкия магазин

  • 24 октомври 2013 06:07

  • 1764
  • 0
Връщаме некачествена стока в най-близкия магазин
©

Рекламацията на дефектни стоки вече няма да се прави само в магазина, от който продуктът е купен, а от всеки магазин от същата верига в град и на адрес, където на клиента му е удобно. Това е една от предвидените промени в Закона за потребителя, подготвени от икономическото министерство, пише в. Монитор.

Досега от купувача се очаква да отиде в същия, магазин от който е направил покупката, и там да я рекламира. Така клиент на една верига, който е направил покупка в София, а живее в Русе, би трябвало да се върне до столицата, а не да отскочи до магазин от веригата в своя град. Сред оплакванията на изпатили клиенти, когато купят техника и тя даде дефект още в началото, търговецът може да я поправя отново и отново в рамките на гаранционния срок, но не и да я подмени. Затова този вид завоалирана измама също ще бъде премахната и един продукт може да претърпи не повече от три поправки, преди да бъде заменен с чисто нов. Ако става дума за сезонен продукт, който е изчерпан (например сандали), клиентът получава парите си отново, а не го задължават да си избере друг вид обувки с доплащане например.

С новите изисквания се затяга контролът над интернет търговците както и всички други, които предлагат стоки от разстояние. Това включва и търговците в специализирани тв програми. Никой продавач от разстояние няма право да върши продажбите по импулсен телефон. Всеки, който извършва такава търговия, трябва задължително да е с физически офис адрес. Всеки закупен от разстояние продукт, който се продава легално, трябва да върви с ясно описани с големи букви под картинката на самия продукт обяснения за това в какъв срок стоката може да бъде върната обратно. Всички технически характеристики на продукта трябва да бъдат обяснени в детайли: номерация, дължина, ширина, вид на вложените материи, дори такива подробности като дали ципът е пластмасов или метален и дали стоките са тествани за алергичност (където това е приложимо). Трябва да бъдат описани всички начини за извършване на плащането и в крайната цена трябва да се включват евентуални такси, както и стойността на доставката. Цената трябва да бъде крайна и ако при получаването на стоката клиентът установи разминаване, може да откаже да я получи. Законът предвижда едноседмичният срок за връщане на стока да бъде удължен на две седмици. Зависи от самия търговец дали ще го направи по-дълъг.

Всеки продукт, който не подлежи на връщане – като лично бельо и някои специфични стоки, – трябва да бъде описан ясно. При договори, сключвани по телефона, задължителните данни трябва да бъдат казани ясно и разбираемо. В тези случаи още в началото на разговора търговецът трябва да каже каква е целта на обаждането му. Измененията забраняват на фирмите да начисляват високи такси на потребителите за използване на платежни средства, например банкова карта. Особено внимание се обръща на правото на отказ от договор за туристическо настаняване, тип time share, при който клиентът заплаща предварително определен период от годината за ваканционно настаняване. В срок от 2 седмици клиентът е в правото си да размисли и трябва да получи парите си обратно.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
1764 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини