Промените в изпитните тестове на учениците след седми клас за следващата година ще станат ясни до една седмица.
Промени се предвиждат и в Наредбата за конкурсите за училищни директори, които ще бъдат проведени най-вероятно в края на есента.
За целта се предвижда допълнително обучение на експертите, съставящи тестовите задачи, за да бъдат те по-адекватни на различните равнища на мислене на учениците, към които са насочени.
В Пловдив министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков съобщи, че предстои промяна в сроковете за провеждане на изпитите след седми клас, за да бъдат отделени от времето на провеждане на националното външно оценяване след десети клас, предаде БНР.
Проф. Цоков бе категоричен, че степента на субективност при отворените въпроси не е по-голяма, отколкото при затворените, но когато те са добре формулиран и практически добре насочени, дават по-обективна оценка за нивото на подготовка на учениците. Същото се отнася и за кандидат-студентската процедура, когато при съществена разлика в оценката на двама оценители, се прибягва до арбитър.
Цоков подчерта, че сред обсъжданите акценти във връзка с резултатите от изпитите, е по-нататъшно задълбочаване на работата с оценителите на тестовете след 7-ми и 12-ти клас. По думите му те трябва да бъдат много добре подготвени за важния процес на оценяване и да синхронизират работата си по различните показатели свързани с оценки, особено при отворените въпроси.
)