-
10 февруари 2022 12:45
- 608
- 3
Образователният напредък на учениците, който те показват в различните етапи на своето обучение, ще бъде основен критерий, по който ще бъдат оценявани училищата. Това е залегнало в новата методика за оценка на добавената стойност в образователните институции, съобщават от образователното министерство.
Системата беше представена пред социалните партньори днес на заседание на Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество в областта на средното образование.
Тя почива върху математически модел, предложен от екип на Световната банка, доработен и адаптиран към българските условия през последните години от учени от Софийския университет.
Съгласно методиката училищата ще бъдат разпределени в определени групи въз основа на комбинация от фактори, външни за тях. Такива са например видът населено място, в което се намират, типът училище, преобладаващият език, който се говори в семействата на учениците, образователният, социалният и трудовият статус на родителите и др.
Целта е всяко училище да се съпоставя със сходни на него други училища.
Доколко ефективен е бил образователният процес в дадено училище ще става ясно, като се сравняват резултатите от националните външни оценявания (НВО) и матурите на едни и същи ученици в различните етапи от тяхното образование – напр. резултатите от изпитите в края на VII клас ще се съпоставят с резултатите на същите деца от изпитите в края на IV клас, а резултатите от НВО след Х клас – с тези от НВО след VII клас.
Така ще бъде определян средният напредък на учениците във всяка група училища и ще се преценява влиянието на един или друг външен или вътрешен фактор върху този резултат. Ще става ясно също кои конкретни училища са над или под тази средна стойност.
Това ще даде възможност за детайлен анализ и предприемане на конкретни действия съответно за мултиплициране на добрите практики в едни училища и за отстраняване на причините за изоставането в други.
Общата оценка на качеството във всяко училище ще включва още параметри, освен добавената стойност, които ще бъдат различни за различните типове училища. При професионалните гимназии ще се взима предвид например броят завършили ученици, които са си намерили работа по изучаваната професия.
Предстои широко обществено обсъждане на новата методика за оценка на добавената стойност в училищното образование.
Последвайте канала на
Свързани новини
Арсенал хвърли незабравим бой на Челси
Ювентус страда на "Олимпико", но успя да се добере до финала за Купата на Италия
Левски срази ЦСКА във финал №2 и е на победа от титлата
Козирката на стадион "Българска армия" вече е в историята
Съдия №1 на България свири дербито между ЦСКА - София и Левски
Спартак зарадва "Балканстрой" с победа над лидера, който беше без две от звездите си
Коментари 3
Добави2022.02.10 | 13:36
2022.02.10 | 13:26
Добави коментар
Водещи новини
Асен Василев: Фалитът на държавата отново се отложи!
23 април 202420:42
Журналист за "Турски поток": Поръчители и изпълнители са се събрали в пълно нарушение на ЗОП
23 април 202420:05
Елена Йончева: Делян Пеевски ми се обади лично
23 април 202421:46
Водещите новини! Главчев вече е и министър на външните работи. Проф. Кантарджиев: Вече сме в епидемична обстановка заради коклюша (и още…)
23 април 202418:58
Софийският градски съд постанови мярка „задържане под стража“ на Марин Димитров
23 април 202421:20
Проф. Христова: Има опасност от епидемия от коклюш, за неваксинирани болестта протича изключително тежко
23 април 202420:12
Серия от верижни катастрофи на АМ „Тракия“
23 април 202419:45
Иран заплаши да унищожи Израел, ако предприеме атака по негова територия
23 април 202421:03
Уникален природен феномен наблюдаваха в Гърция
23 април 202421:33
2022.02.10 | 14:18