От МОН препоръчват в училищата от днес да се преподават електронно и нови знания

През изминалата седмица започнахме обучението в електронна среда в училищата.

Всичко по темата:
Епидемията коронавирус (COVID-19) 3687

През първите дни целта беше да осигурим организационно и технологично обучението, и да компенсираме част от пропуснатите вече дни за упражнение и затвърждаване на знания. Никой от нас не беше готов за тази ситуация, но благодарение на вас се справихме. 

Просветният министър не изключва да има учебни часове през събота и неделя

Благодарим ви за усилията, енергията и ентусиазма, които вложихте. Към днешна дата, това което можем да кажем с висока степен на вероятност е, че преустановяването на присъствената форма на обучение в училищата ще продължи поне до 13 април 2020 г. Това ни изправя пред задачата да направим електронната форма на обучение още по-пълноценна, се казва в писмо с указания до директорите на училищата в страната и до учителите от министъра на образованието и науката Красимир Вълчев.

Той отбелязва, че в следващите дни усилията трябва да са насочени към започването на преподаването на нови знания на учениците, където това не е направено.

Синхронната форма на дистанционно обучение се сблъсква с редица ограничения /достатъчно електронни устройства във всяко семейство, наличен и достатъчно бърз интернет, здравословно допустимо време за работа с екран/ и затова се препоръчва редуването й с асинхронната форма. По преценка на учителите могат да се редуват уроци за упражнения, повторение, обобщение, както и преподаването на нови знания чрез синхронната и асинхронната форма.

Безпроблемно се провежда обучението в електронна среда в област Русе

Препоръчва се по-пълноценно използване на възможностите на проектно-базираното обучение, при което на учениците се поставя конкретна задача - дневна, седмична или с по-дълъг срок. Тя може да бъде изпълнена само след извършването на предварителна подготовка - търсене, подбор, анализ и използване на информация от различни източници.

Препоръчва се да се подобри организацията за дневната натовареност за учениците и по-координирано възлагане на задачи от различните учители, които са от пети до 12-и клас. Директорите и класните ръководители трябва да направят анализ на организацията на работа /кой учител с кои ученици по кое време и колко работи/, така че дневната натовареност на учениците от първи до седми клас да е до 6 астрономически часа, а на учениците от осми до 12-и клас - до 7 астрономически часа, като част от това време не е в електронна среда. Разпределението на часовете от разстояние не е необходимо да повтаря седмичното разписание.

Важна препоръка на МОН е приоритетно да се залагат уроци по български език и литература, математика, природни науки, обществени науки, но това не отхвърля възможността да се включат и часове по чужд език или друг предмет, който за конкретния клас или випуск е от особено значение.

Работата в областта на изкуствата и технологиите може да е ефективна и чрез проектно-базирано обучение, при което се поставят индивидуални или екипни задачи за създаване на продукт, за изготвяне на проект, за изработване на презентация, а в спорта - чрез препоръки за поддържане на физическата активност и изпълнението на леки физически упражнения в домашни условия, между отделните уроци по останалите предмети.

Учител по математика разкри подробности за дистанционното обучение

Препоръчва се да се запазят и усилят положителните нагласи за учене в електронна среда, като на този етап не се отбелязват оценки в училищната документация, а учителят да следи ангажираността и активността на всеки свой ученик. Преподавателите могат да си водят бележки за работата и за напредъка на учениците си, а при необходимост да предоставят обратна връзка на родителите.

Необходимо е да се премине към работа с електронни платформи от учителите, които досега не са ги използвали, тъй като те предоставят възможност за по-пълноценно обучение. Интернет приложенията, социалните мрежи или електронната поща може да продължат да се използват за връзка с родителите. Училищата по техен избор могат да продължат да работят с познатите им платформи и ресурси.

В бъдеще чрез създадените профили на учителите и учениците в домейна на МОН - edu.mon.bg, ще се осигурява всяка интеграция с информационните системи на Министерството на образованието и науката. Затова създадените акаунти на учениците и учителите трябва да им бъдат предоставени в разумен срок. Самите профили са в МОН, а не в Майкрософт. МОН е осигурило интеграция на тези профили и безплатна поддръжка за платформата Майкрософт Тиймс, като ползването й не е задължително в този момент, а е възможност.

За професионалните гимназии е подходящо да се организират интегрирани уроци по теория и практика, да се даде приоритет на теоретичните учебни часове и да се редуцират практическите до практико-приложните разработки, проекти, чертежи, изследователски дейности.

За учениците, които не са обхванати в обучение от разстояние, ще се промени проектът "Подкрепа за успех" с цел включването им в допълнителни присъствени занимания след възстановяването на учебния процес в училищата, информират от МОН.

Всичко по темата:
Епидемията коронавирус (COVID-19) 3687

Повече за Коронавирус

corona

Коментари

  1. 2020.03.26 | 09:59
    Пълен абсурд!
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Образование

още

Анкета

Може ли да се стигне до нулева учебна година?

Може ли да се стигне до нулева учебна година?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.