Заспиване на вахтения е главната причина за засядането на "Вера Су"

  • 05 март 2022 22:01

  • 2155
  • 2
Заспиване на вахтения е главната причина за засядането на "Вера Су"
© Булфото
Слушай новината Слушай новината

Главната причина за засядането на кораба "Вера Су" край Камен бряг е заспиването на вахтения в нощта на инцидента.

Това е заключението на експертите от Националния борд за разследване на произшествия в транспорта към Министерския съвет. Изводите в доклада им не може да се ползват за търсене на наказателна отговорност, а само за предотвратяване на подобни инциденти.

Припомняме, корабът "Вера Су" заседна край бреговете на Камен бряг в 04:15 часа на 20 септември миналата година. Повече от два часа плавателният съд се е носил към скалистия бряг, без да са предприети действия за промяна на курса му. "На кораба е нямало вахта, която да управлява кораба и да му промени курса, когато направихме опити да им привлечем вниманието", обясни к.д.п. Милен Тодоров, директор на СПД “Ръководство на корабния трафик - Черно море”.

Три години условно за капитана на Vera Su

В нощта на инцидента, на кораба не е осигурен втори човек на вахта. Това е грубо нарушение на международните конвенции, според разследващите. Вина носи капитанът на „Вера Су“. "Изискването за вахта е през цялото време на прехода да има както вахтен офицер, така и наблюдател. Това е разписано в системата за безопасност на кораба. Но по решение на капитана, наблюдателите са освободени от тази вахта и са пренасочени за работа през светлата част на денонощието", заяви за БНТ Георги Денев, зам.-председател на Национален борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт.

По време на плаването не е била включена и Системата за контрол на вахтения на мостика. "На корабите тази система трябва да работи постоянно. Така че, ако вахтеният по някаква причина или заспи, или припадне на мостика и остане сам и няма кой да управлява, да се вдигне аларма, да се вземат някакви мерки. Това е често срещан случай. Много капитани не обичат включването на тази аларма, защото се вдига шум, създава се тревога по кораба", каза Георги Денев.

Моряците от "Вера Су" не са сигнализирали правилно, след като са започнали да бедстват

Разследващите са установили също, че не са спазени времената за почивка, което е довело до преумора на екипажа. Заради инцидента, турският капитан Хайдар Ергюн получи тригодишна условна присъда. Дежурният на вахта също беше привлечен като обвиняем. Съдебното дело срещу него продължава и все още няма влязва в сила присъда.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
2155 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
баба гицка

2022.03.05 | 23:21

2
заспиване на военните и граничните - има аларми на кораба при отклонение от ку рса - пак лъжи
az

2022.03.05 | 23:01

1
a grani4nite olitsai de sa a

Добави коментар

Водещи новини