"Екзакта": 32,4% от гласоподавателите избират ГЕРБ, за БСП биха гласували 27,3%

Четири политически партии могат да имат свои представители в следващия състав на Европейския парламент. Това са ГЕРБ, БСП за България, ДПС и ВМРО-БНД, показват данни от национално проучване на "Екзакта" дни преди евроизборите.

Според данните за ГЕРБ ще гласуват 32.4% от гласоподавателите, за БСП - 27.3%, за ДПС - 13.3%. Четвърта политическа сила е ВМРО-БНД с 6.5%, пета е Воля-Българските родолюбци с 4.5%, следвани от Демократична България с 4.3% и Атака с 2.0%, които се изравняват с Патриоти за Валери Симеонов. Коалиция за България получава 1.8%. На 26 май е най-вероятно да гласуват около 2 млн. избиратели или избирателна активност в рамките на 26%-32%.

Равни дялове - от по 42% от избирателите на ГЕРБ и на БСП възнамеряват да гласуват преференциално.

В столицата активността ще бъде по-ниска от средната. Извънредни събития и обстоятелства в дните до вота могат да отблъснат или да привлекат още избиратели.

ГЕРБ и БСП влязоха в кампанията с близки резултати. Интригата между двете големи партии привлече почти изцяло общественото внимание. С разгръщането на кампанията ГЕРБ успя да вземе преднина, да повиши резултата си и да изпревари БСП. При този тренд може да очакваме ГЕРБ да печели подкрепа до самия изборен ден. Това с колко ГЕРБ ще спечели вота пред БСП в крайна сметка ще зависи и от избора на нерешилите и колебаещите се.

Данните на „Екзакта” показват още, че евровота се възприема като по-важен от избирателите на ГЕРБ отколкото от тези на БСП. 54% от избирателите на ГЕРБ заявяват, че евроизборите са важни лично за тях, докато това твърдят 45% от избирателите на БСП. Към момента на прогнозата 4 политически формации могат да имат свои представители в следващия състав на Европейския парламент. Това са ГЕРБ, БСП за България, ДПС и ВМРО-БНД. Равни дялове – от по 42% от избирателите на ГЕРБ и на БСП възнамеряват да гласуват преференциално.

Прогнозата е изготвена на базата на национално представително проучване проведено в периода 18-22 май 2019 г. По домовете им са интервюирани 1000 пълнолетни българи, в 125 гнезда, в 91 населени места. Методиката на регистрация е пряко полустандартизирано интервю „лице в лице”. Изследването е независимо от външно финансиране и е реализирано със собствени средства на „Екзакта Рисърч Груп”. Максималната грешка при 50-процентните дялове е около +/-3%.

 

Коментари

  1. 2019.05.23 | 19:30

    Ако това се случи, официално ще стане ясно, че българския народ страда от стокхолмски синдром. Че то на парламентарните избори ГЕРБ не водеха с толкова много. Явно Апартаментгейт не е никакъв гейт!

    1. 2019.05.24 | 23:05

      ИПМ

  2. 2019.05.23 | 16:40

    Да не би резултатите да са планирани окончателно, а пък ние да не ги знаем. Или пък това е сайта на гробарските врачки?

  3. 2019.05.23 | 14:53

    Нещо двете дрисли от Спосрано 20, Говнелия, големият Импексов ЛАЙ.НОВОЗ, и Лена, малката крад.лива офшорка, ги НЯМА да се.рат по България!

  4. 2019.05.23 | 12:54

    Нека отново Бай Гюро ви разясни изборите: ГЕРБ бият БКП/БСП-терористи с 10%.

    1. 2019.05.23 | 13:20

      и днеска духах за 20 гробарски лева.

    2. 2019.05.23 | 13:20

      И ТИ СИ ПРОСТ КАТО ВАШИЯ ЛИДЕР ТИКВАТА.

  5. 2019.05.23 | 13:20

    няма нужда да ходите да гласувате. Цвинокио ще го направи вместо вас.

  6. 2019.05.23 | 12:23

    Червени боклуци, къде сте?

    1. 2019.05.23 | 12:34

      У ВАС ,ПРИ МАЙКА ТИ.

  7. 2019.05.23 | 12:28

    ПОРЕДНОТО НАГЛАСЕНО ПРОУЧВАНЕ.

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Избори

още

Анкета

Как българската икономика ще се справи след коронавируса?

Как българската икономика ще се справи след коронавируса?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.