Диана Ковачева: Необходимо е балансирано решение между интересите на дружествата и на потребителите

  • 16 декември 2021 09:36

  • 456
  • 0
Диана Ковачева: Необходимо е балансирано решение между интересите на дружествата и на потребителите
© Булфото
Слушай новината Слушай новината

Интересът на потребителите минава извън замразяването на цените и включва цял комплекс от мерки, каза пред БНР омбудсманът Диана КовачеваДиана Ковачева Диана Ковачева е родена в София през 1975 г. Завършила е право в Софийския университет "Св. Климент.

Според нея вчерашният развой на събитията около мораториума върху цените на тока, водата и парното, гласуван от парламента, е създал непредсказуемост. Тя открои липсата на икономически анализ и посочи, че остава неясно защо се иска толкова голямо увеличение – „между 13 и 30% за шест от дружествата.“

Омбудсманът определи като неясно и как ще се развиват цените след трите месеца мораториум върху цените. Ковачева определи като добра идея намаляването на ДДС на тока.

„Въпросът е на колко трябва да бъде намалено това ДДС, което също трябва да бъде решено след икономически анализ. Трябва да си дадем сметка, че отново върху потребителите би се стоварила липсата на баланс между интересите на дружествата и на самите хора.“

Трябва да се вземе балансирано решение, така че доставчиците на услуги да могат да доставят услуги към потребителите, каза Диана КовачеваДиана Ковачева Диана Ковачева е родена в София през 1975 г. Завършила е право в Софийския университет "Св. Климент.

Енергиен експерт: Мораториумът означава 4 месеца да не се знае кой пие и кой плаща

„Решението трябва да бъде взето на базата на ясни финансови показатели за последиците от това решение“, посочи тя.

Кръгът на потребителите със затруднения да заплащат сметките си е много по-голям от броя на подпомаганите лица, които получават помощи, подчерта омбудсманът. Хората в уязвима позиция следва да имат възможност да заплащат разсрочено, да не им се начисляват лихви, да не им се спира токът, смята Ковачева.

Над 60 000 души са се обърнали към омбудсмана през тази година, 20 хиляди от които са се обърнали към институцията заради затруднения да си плащат сметките.

 

Последвайте канала на

Теодора Александрова
456 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини