Започна срещата на браншова камара "Пътища" с ръководството на МРРБ

  • 12 октомври 2021 14:18

  • 2290
  • 1
Започна срещата на браншова камара "Пътища" с ръководството на МРРБ
©

Започна срещата на браншова камара "Пътища" и собственици на пътностроителни фирми с ръководството на Министерството на регионалното развитие и благоустройството в сградата на ведомството. В срещата участва и заместник-министърът на правосъдието Иван Демерджиев, както и ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура".

Предстои обсъждане на конкретните договори за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа, които фирмите са сключили с пътната агенция.

"Дошли сме, за да се опитаме да намерим принципно решение на проблемите в сектора, защото зимата е на вратата, но няма да пишем в списъка кой коя фирма представлява, защото Управителният съвет на Българската браншова камара "Пътища" представлява всички работодатели на фирмите - членове на Камарата", заяви в началото на срещата председателят на Управителния съвет на Камарата Стефан Чайков заради поисканите от екипа на МРРБ уточнения на списъка от поканени на срещата фирми.

София осъмна с тежкотоварни машини, Комитова опитва да тушира напрежението

Той допълни, че присъстващите представите на бранша имат готовност да изслушат предложението на държавата за принципно решение на въпроса с неразплатените от държавата средства и след това да продължат индивидуалните разговори в пътната агенция.

Министър Виолета КомитоваВиолета КомитоваДоц. д-р архитект Виолета Комитова завършва образователна степен магистър по архитектура през 1980 заяви, че поради медиен интерес към това кои са протестиращите фирми, от ведомството настояват днес те да се обявят.

Демерджиев заяви, че в момента се срещат две страни по един правен спор по действителността на договорите и затова е редно в разговорите да участва насрещната страна или нейни представители.

Хипотезата да подписваме споразумения към дадени договори, признавайки, че те са невалидни или нищожни, това е абсурдна теза според нашите юристи, коментира Чайков.

Той акцентира, че целта на протестите е държавата да си изпълни ангажиментите към фирмите и то работодателски за решаване на натрупани проблеми в бранша. Изпълнителният директор на Камарата Лазар Лазаров каза, че сред членовете на организацията има и фирми, които имат затруднения при изплащането на заплатите, например тази, която се занимава с поддържането на област Перник. Останалите фирми дават заплати благодарение на собствениците, а не на държавата, защото тези дружества от 6 месеца не са получавали изработеното си от държавата и са затънали в кредити, а има и малки фирми, които не могат да платят ДДС на пуснатите фактури от държавата, които имат да получават и така НАП ги третира като неизрядни платци.

Тези дружества, по думите на Лазаров, имат сключени надлежни договори към момента на сключването. Никой не е казал в момента на подписването на тези договори, че са незаконни, допълни той.

Иван Демерджиев заяви, че тезата на държавата е, че договорите са с изчерпано съдържание и възлагането след изчерпване на стойности не е действително. Той допълни, че в момента държавата търси разрешение на проблема не като неизправна страна по договор, а като страна, която разбира проблемите на бранша.

Имам редовно подписан договор, редовно възложено задание от държавата и изпълнени строително-монтажни работи, които са приети от държавата, сертифицирани, пусната е фактура, заради което съм платил ДДС, а държавата не се е разплатила, опонира Живко Недев, заместник-председател на Камарата и допълни, че ако според държавата договорите не са редовни, тя трябва да ги прекрати и да се потърси решение в съда.

Мая Йорданова
2290 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
ijoopji

2021.10.12 | 14:42

1
Факт е, че в ръководството на Браншова камара "Пътища" са бивши шефове в АПИ. Става дума за Стефан Чайков и Лазар Лазаров - председател и изп.директор на камарата, които са били председатели на АПИ по време на управлението на ГЕРБ. На практика именно хората, под чието управление са били утвърдени порочните модели на надговаряне на обществени поръчки без да има бюджет за това, сега си търсят парите.

Добави коментар

Водещи новини