-
31 януари 2019 14:49
- 513
- 0
Национална компания „Железопътна инфраструктура“ определи Консорциум „Комса - Тракция“ за изпълнител по обществена поръчка за развитие на жп възел София в участъка София-Волуяк. Консорциумът се състои от регистрираната в Испания „Комса“ и полската „Тракция“.
Предложената цена за изпълнение е близо 190 млн. лева без ДДС. На второ място е класирана гръцката „Терна“. По проекта предстои изграждане на нов трети коловоз между жп гара Волуяк и централна жп гара София, както и модернизация на съществуващото коловозно развитие на двете гари. Предстои още изграждане на нова жп гара Обеля, която ще осъществява още една интермодална връзка със софийското метро. Проектът се финансира по Механизмът за свързана Европа.
През следващата седмица предстои да бъдат обявени изпълнителите по най-голямата инфраструктурна поръчка на стойност 1,2 милиарда лева за модернизацията на жп линията Елин Пелин - Костенец, който се финансира по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ (ОПТТИ) 2014 - 2020, съобщава БНР.
Допуснатите от комисията до отваряне на ценовите оферти са девет кандидат-изпълнители от общо 19. Участъкът е с обща дължина 51 км, разделен на 3 обособени позиции, като за най-сложната и най-скъпата отсечка инвеститорският интерес е най голям.
За реконструирането на участъка от Елин Пелин - междугарие след гара Вакарелдопуснатите кандидати са четири. Това са: турски консорциум, в който участват фирмите "Дженгиз" и "Дуйгу". Участва българското подразделение на гръцкото акционерно дружество „ТЕРНА“, участва и консорциум от две португалски фирми и „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ“, а четвъртият допуснат кандидат е консорциум между най-голямата китайска държавна фирма която се занимава с инфраструктурни проекти "ЧАЙНА КОМЮНИКЕЙШЪН КЪНСТРАКШЪН КЪМПАНИ" и ТРЕЙС ГРУП ХОЛД. Цените, които те са посочили за изпълнението на проекта са между близо 499 и 590 милиона лева. Точните параметри са качени на страницата на Национална компания "Железопътна инфраструктура".
За втората отсечка от междугарието след гара Вакарел до междугарие след гара Ихтимандопуснатите до отваряне на ценови предложения са двама кандидати – „САЛЧЕФ – ГИГАСТРОЙ“ консорциум от италиански фирми и българската „ГИГАСТРОЙ“, както и българско полския консорциум „ТРАКЦИЯ ПРКи С.А“. Те дават цени от малко над 120 и 126 милиона лева
За третата отсечка от междугарие след гара Ихтиман до нова гара Костенец - оферта дават консорциум „ЩРАБАГ ДЖИ ПИ РЕЙЛ 2017“. В него влизат 3 клона на „ЩТРАБАГ“ България, които се занимават с различни инфраструктурни дейности и „ДЖИ ПИ ГРУП“ . Следващото обединение е между турската COMSA и българската „ГЕОСТРОЙ“. Както стана известно COMSA бяха ангажирани с изграждането на новото летище на Истанбул. Кандидат също е и консорциум „БУЛРЕЙЛ 2018“, в който влизат отново най-голямата китайска държавна фирма ангажирана с инфраструктурни проекти и софийското подразделение на „ТРЕЙС“. Цените са между 284 и 415 милиона лева.
Класирането на участниците се очаква в началото на следващата седмица и за него се взима предвид комплексната оценка, където 60 % е тежестта на цената и 40 % на техническите параметри на офертата. При оценката на техническата част допълнителни точки се дават за метода на строителство, сроковете за изпълнение на най-наложителните обекти, продължителността на прекъсването на влаковото движение по време на строителството. Друг критерий е до каква степен изкопаните земни маси и инертни материали от участъка ще бъдат вложени в обекта.
Изпълнението на проекта ще допринесе за развитието на коридор Ориент/Източно - Средиземноморски, преминаващ през България, част от който е железопътната линия София - Елин Пелин - Костенец - Септември - Пловдив. Модернизацията на жп линията Елин Пелин - Костенец е най-скъпият и най сложен участък и такива строителни дейности като сложност по жп мрежата не са извършвани у нас поне от 1950 година, посочват експерти в бранша. В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели и 23 моста и виадукти, с обща дължина около 3 км. От датата на обявяване на спечелилите кандидати за съответната отсечка започва да тече 14 дневен срок за обжалване, пояснява Галина Василева – Директорна дирекция в Министерството на транспорта. Срокът за изпълнение е декември 2023 г., като финансирането е по този програмен период от оперативната програма.
Изпълнението на проекта закъснява с повече от година поради обжалването на процедурата и времето за съгласуване на подробните устройствени планове. През миналата година правителството предприе мерки за ускоряване на тръжните процедури по обществените поръчки, като целта беше да се елиминира недобросъвестното обжалване предвидимост по заложените срокове в документациите.
Галина Василева съобщи предстоящите процедури до края на годината. За около 30-ина пътни надлеза по направлението от Пловдив до Бургас ще има няколко процедури, всяка от които ще обединява по няколко надлеза. Ще има и няколко за 5 гарови комплекси по същото направление.
Последвайте канала на
Свързани новини
БДЖ пуска допълнителни места във влаковете между София и Перник за „Сурва"
24 януари 201914:00
Финансовото състояние на БДЖ е стабилно
15 януари 201912:12
БДЖ: Всички бързи влакове се движат по разписание
10 януари 201910:29
Христо Иванов е новият управител на "БДЖ - Пътнически превози"
07 януари 201912:29
БДЖ награди служители за проявен висок професионализъм
03 януари 201915:35
БДЖ осигурява 15 400 допълнителни места във влаковете за Коледа и Нова година
20 декември 201813:50
Амос Юга се сбогува с ЦСКА - София
Александър Томаш: Излизаме за победи в четирите мача до края на годината
Стабилен Лудогорец отмъкна точка от Лацио на "Олимпико"
Ман Юнайтед с труден успех след два пълни обрата в първия домакински мач на Аморим
Ще продължи ли победният ход на Черно море и срещу коварния тим на Септември?
Интересен сблъсък във Варна
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
На живо: Депутатите с осми опит да изберат председател на НС, три кандидатури и мигновена почивка
29 ноември 202411:03
От ГЕРБ оттеглят Рая Назарян, ще подкрепят Киселова, но с условия
29 ноември 202410:54
Зафиров: Оптимист съм, че до края на деня ще имаме председател на НС
29 ноември 202411:18
Кирил Петков категоричен: Ще подкрепим Силви Кирилов, защото Пеевски се изнервя от това
29 ноември 202410:34
Божанков: Дълбоко убеден съм в мотивите си и в начина, по който гласувам
29 ноември 202410:49
Минчев: Ако неспазването на партийната линия при важно гласуване е основание за изключване, то отдавна трябваше да сме разредили редиците
29 ноември 202410:44
Станислав Балабанов: Днес се надявам вече да има избран председател на парламента
29 ноември 202410:43
Йотова: Изборът на председател на НС ще отпуши поне две много съществени процедури
29 ноември 202410:42
От 1 декември: Глоба от 50 до 200 лв. за стари коли в центъра на София
29 ноември 202410:26