-
13 декември 2022 18:47
- 1193
- 0
Националният съвет по туризъм прие на заседание Годишната програма за Национална туристическа реклама 2023. Съветът беше открит от министъра на туризма д-р Илин ДимитровИлин Димитров е роден през 1983 г. Завършва средното си образование в гимназия с преподаване на. По думите му туризмът се възстановява и за това съдим не само от добрите числа, а и от успехите на международните борси. „Туризмът идва с бясна скорост, той се завръща. От нашите действия или бездействия зависи къде ще се намираме, дали ще бъдем в първия или в последния вагон на влака“, заяви в обръщението си към участниците министърът.
„На 2 август встъпихме в длъжност като служебен кабинет, като основната ни идея беше да продължим добрите политики на предишния кабинет. Постоянното прекъсване на управлението на министерството води до невъзможност за осъществяване на по-дългосрочни политики. Надявам се да се намери формула, чрез която поне за няколко години да имаме стабилно управление, за да придвижим туризма в правилна посока“, заяви министър Димитров.
Министърът направи отчет пред членовета на съвета за свършеното през последните близо пет месеца. По думите му основната трудност е била отчетността по програмите за украинските бежанци. Скоростта на плащане е удвоена, изчистени са почти всички заверени плащания, а около 5% са спорни плащания. Една по една се проверяват всички жалби, подадени от хотелиерите, съобщи министърът и добави, че министерството беше длъжно и доказа, че е добър партньор на бизнеса в трудни моменти.
Във фокуса на работата на министерството беше и проблемът със забавените категоризации на обекти. 1226 проверки и категорации са извършени през последните месеци от управлението на служебния кабинет, очакват се още под 70 категоризации, съобщи министърът. В обръщението си д-р Димитров засегна и темата за проверките на плажовете, които през летен 2022 са били 413. „Плажове са лицето ни пред света, голямата ни борба беше да убедим концесионерите, че международният еко етикет „Син флаг“ за плажовете ни е важен, очакваме догодина плажовете със син флаг да се удвоят от 19 на 40“, съобщи още министърът. Сред приоритетните теми са международните контакти и рекламна кампания за популяризация на българския туризъм, както и подготовката на предстоящия зимен сезон.
Заместник-министър Ирена Георгиева представи анализ на сезон Лято 2022, който показва ръст от близо 20% спрямо летния сезон на 2021 г. България е една от страните в Европа с най-голям ръст и с най-голяма бързина на възстановяване на туризма спрямо предпандемичната 2019 г. Над 4,3 млн. туристи са пренощували в местата за настаняване с 10 и повече легла през летния сезон, като в тази цифра не се включват укранските граждани. Общото равнище на възстановяване на туристопотока е 93%, ако приемем летен сезон 2019 г. за 100%. През изминалото лято пътуванията на българи в страната преминаха 2 млн., отбелязваме ръст на вътрешния туризъм в размер на 7% спрямо 2021 г. Входящият туризъм също се възстановява, общият брой регистрации на чуждестранни туристи е над 2 млн. без настанените украински граждани. Увеличението спрямо 2021 г. в абсолютни цифри е над 500 хил. „Въпреки това, най-рано през 2025 г. очакваме входящият туризъм да достигне равнището на летен сезон 2019, като един от факторите е войната в Украйна“, посочи заместник-министър Георгиева. За периода май-септември 2022 г. 697 хил. румънски туристи са избрали България за своята почивка и това им отрежда първото място, следвани от Полша и Германия. Останалите важни за България пазари са Обединеното кралство, Чехия, Израел и др.
По време на срещата заместник-министър Георгиева представи и очакванията за зимен сезон 2022/2023, които на този етап са оптимистични. Прогнозата е, че отново вътрешният пазар ще е водещ за зимните ни курорти. Традиционно българските туристи извършват около 1 млн. пътувания с отсядане в местата за настаняване с 10 и повече легла. Очакванията са, че ще продължи възстановяването на входящия туризъм, интерес има от пазарите Великобритания, Румъния, Израел, Северна Македония, Сърбия и Гърция.
В рамките на заседанието заместник-министърът на туризма Мариела Модева представи Годишната програма за национална туристическа реклама 2023. Сред основните цели в маркетинговата дейност на Министерство на туризма за 2023 г. са утвърждаване разпознаваемостта на бранд България като развита европейска туристическа дестинация, налагане положителен имидж на страната ни чрез пълния микс от маркетингови активности, стратегически партньорства и планиране и осъществяване на засилени рекламни кампании, насочени както към вътрешния, така и към приоритетните международни пазари. Ще се прилага оптимален микс от маркетингови инструменти, засилване на дигитализацията и постигане на максимална ефективност и ефикасност на всички рекламни активности.
При кампаниите за зимен сезон 2022/2023 г. и летен сезон 2023 г. е приложен качествено нов подход, който е насочен към начина на купуване на реклама на целеви пазари - предварително зададени параметри за постигане на определени цели, както и максимално таргетиране и ангажиране на аудиторията. Фокус е обхватът на кампаниите във водещи национални телевизионни медии на целеви и перспективни пазари за промотиране на летен сезон 2022 г. Таргет групите са на възраст между 18 и 60 г., като се отчитат спецификите на всеки отделен пазар.
За зимен сезон 2022/2023, за удължаване крилата на сезоните, за популяризиране на специализираните видове туризъм, както и за подготовка на летен сезон 2023 г. вече стартираха кампании в България, Австрия, Германия, Израел, Полша, Северна Македония, Чехия, и предстоят в Гърция и Сърбия.
През 2022 година Министерство на туризма на Република България организира представянето и участието на страната ни в над 25 международни туристически и специализирани изложения и форуми на основни и перспективни пазари, в т. ч. беше проведено „роуд шоу“ в Полша и редица срещи на високо ниво, посочи заместник-министър Модева. Министерство на туризма ежегодно планира представянето на България на международни туристически изложения с представителни щандове – близо 30, неразделна част от Годишната програма за национална туристическа реклама. През 2023 г. България ще бъде страна партньор на изложението AITF в Баку, Азербайджан. С оглед динамичната ситуация както на международния, така и на вътрешния пазар и усилията, които Министерство на туризма полага с цел подпомагане на един от най-засегнатите сектори на българската икономика, мярката за преференциални такси (50% от редовната такса) за участие на български национални и информационни щандове ще бъде продължена и през 2023 г., съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма.
На заседанието бяха обсъдени различни теми и идеи относно рекламата на страната, предлагането на различни видове туристически продукти и бюджета за маркетинг и реклама. Заседанието на Националния съвет по туризъм се проведе при засилен интерес от страна на институциите и бизнеса. От 48 члена на съвета, утвърдени със заповед на Министъра на туризма, присъстваха 40, което до този момент не се е случвало.
Последвайте канала на
Свързани новини
Илин Димитров: Предстои Мъск да се срещне с българин, който ще му занесе официалната покана
24 ноември 202217:47
Министър Илин Димитров: Зимните курорти очакват много силен сезон
10 ноември 202214:55
Министър Илин Димитров предлага дигитална реклама на българските курорти
10 октомври 202215:40
Министър Илин Димитров разкри какви са предизвикателствата пред туризма
25 септември 202210:24
Министър Илин Димитров проведе работна среща с Н. Пр. Желко Йович, посланик на Сърбия в България
23 септември 202213:07
Министър Илин Димитров разговаря с кмета на Карлово Емил Кабаиванов
07 септември 202218:30
В последната година държавата не е инвестирала нито лев в здравния туризъм
21 юни 202308:08
Пирамидата в Тирана ще се превърне в основна туристическа атракция
01 март 202322:47
Чуждестранни инфлуенсъри ще рекламират туризма в България
21 януари 202309:50
Ливърпул разпердушини Тотнъм със суперфутбол и дръпна на върха в Премиър лийг преди Коледа
Реал Мадрид изпрати триумфалната година с много красиви попадения и задмина Барселона
ЦСКА - София увеличи драстично капитала, за да реши сериозен проблем - собствениците наливат нови 20 млн. лева в клуба
Борнемут прекърши Ман Юнайтед на "Олд Трафорд", "червените дяволи" с пореден исторически провал
Победната серия на Челси приключи на негостоприемния "Гудисън Парк"
Кметът на София подписа договора за "Герена"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Делян Пеевски, председател на ДПС: Имаме историческия шанс да променим България! Най-хубавото предстои!
22 декември 202419:04
Евтим Милошев: Надявам да има редовен кабинет, за да мога да карам ски
22 декември 202420:13
Проф. Кантарджиев с препоръка: Избягвайте кихащите и кашлящи "герои"
22 декември 202417:14
Андрей Райчев: Шансовете за правителство са 50 на 50, дори 60 на 40
22 декември 202418:23
Започна ремонт на "Кулата" заради влизането ни в Шенген
22 декември 202415:28
Почина ключова личност на Прехода
22 декември 202415:31
Предпразнично скочиха цените на тези храни
22 декември 202415:42
Германските имиграционни власти са предупреждавали за заподозрения от Магдебург
22 декември 202415:56
Киев: Москва екзекутира петима украински военнопленници
22 декември 202416:24