Интернет платформа ще представя туристическия потенциал в трансграничната зона България – Гърция

  • 21 юни 2022 14:56

  • 3974
  • 0
Интернет платформа ще представя туристическия потенциал в трансграничната зона България – Гърция
© Google Maps
Слушай новината Слушай новината

Интернет платформа ще представя  обобщена информация за възможностите за туризъм в българо-гръцки трансграничен регион, съобщи на пресконференция Георги Пампоров, председател на Съюза на родопските хотелиери и ресторантьори (СРХР), цитиран от БТА.  

Платформата се разработва по проекта „Интелигентни маркетингови стратегии за туризъм в трансграничната зона България – Гърция“, финансиран по програма „Интеррег V-A Гърция – България 2014 - 2020“.  В рамките на проекта се изгражда партньорска мрежа с участието на хотелиери, туроператори, представители на туристически бизнес от двете страни на границата. 

Министър Проданов от Чирпан: Общините, бизнесът и държавата да работят за развитието на туризма

Над 3000 функциониращи обекти за настаняване и хранене, фирми, предлагащи различни туристически услуги и продукти, ски училища, планински водачи, екскурзоводи и информационни центрове от трансграничната зона са включени в създадената по проекта база данни. Информацията от базата данни ще бъде използвана както при разработването на интернет платформата, така и при бъдещи маркетингови стратегии.

Една от основните цели на проекта е стимулиране на сътрудничеството между български и гръцки представители на туристически бранш за съвместно рекламиране на трансграничния регион.  Проектният екип е провел маркетингови проучвания през зимния и през летния сезон, обобщавайки предпочитанията и очакванията на туристите, посещаващи Родопите и региона. При организираните в рамките на проекта дискусии и срещи с туроператори от страната са представени нови маршрути и туристически продукти, разгръщащи се на българска и гръцка територия. Очакванията на хотелиерите се фокусират върху перспективата за отваряне на ГКПП- Рудозем, който значително ще активизира туристическия трафик от двете страни на границата.

Разработваната интернет платформа е продукт за колективен маркетинг, представящ туристическия регион.  Маркетинговото проучване на българската част от трансграничната зона  на територията на областите Смолян, Хасково и Кърджали дава актуален прочит за интереса на туристите към региона, според Георги Пампоров.   

Последвайте канала на

Мая Йорданова
3974 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини