)
77,7 на сто приемат, че рекламата трябва дори да се увеличава. Само 19,1 на сто са скептични към увеличаването на рекламата като механизъм за стимулиране на вътрешния туризъм.
Оценките за летния туризъм в България са по-скоро добри, макар очакванията да са по-високи, а конкуренцията на чужди дестинации да прави българите по-взискателни, коментират от "Галъп интернешънъл" на базата на изследване, направено сред 1000 българи по телефона между 2 и 6 октомври, като равносметка на летния туристически сезон. Проучването е част от традиционната изследователска програма на "Галъп интернешънъл", съвместно с Националния борд по туризъм
Въпреки очевидните трудности повече българи са почивали у нас през летния сезон на фона на плановете, които бяха декларирани в началото на сезона. Добра е ролята в това отношение на туристическата реклама на страната, която Министерството на туризма успя да реализира в съкратени срокове в хода на изненадалата ни пандемия, посочват анализаторите, като отбелязват, че обществото очаква и още в тази посока.
Въпреки разликата в оценките, няма промяна в мненията за потенциала на българския летен туризъм, пречупен през личния опит - около 70 на сто смятат, че този потенциал е добър или много добър.
Като цяло, 29,7 на сто от хората у нас твърдят, че това лято са ползвали някаква туристическа услуга - при 19,6 процента, които са планирали да ползват такава към началото на сезона.
Онези, които се били в чужбина, дават и малко по-високи оценки за прекарването си там. Осезаемо по-високи са оценките на теми като цени и качество на плажа и плажните услуги, както и при противоепидемичните мерки. Последното е очаквано на фона на по-строгите мерки в съседни страни.
Очаква ни труден за туризма ни зимен сезон и вероятно още един нелек летен,засилена вътрешна реклама и подкрепа за бранша ще е от решаващо значение за минимализиране на щетите, обобщават анализаторите.
Почивалите в България, по петобална скала от 1 до 5, дават оценки по-близки до 4 по всички показатели като цени, качество и противоепидемични мерки.
През май 11,6 на сто са планирали почивка на море у нас, а 22,2 процента (над 1.2 млн. души) са реализирали подобни почивка. 4,3 на сто са планирали планина у нас, но 8,4 процента са я реализирали на практика. Обратно, 5,1 на сто през май планираха море в чужбина, но само 2,7 процента (над 150 хиляди души) са го реализирали. Това е намаление от повече от половин милион в сравнение с една средна нормална година. Последното явно се дължи на ограниченията, допускат анализаторите и уточняват, че респондентите са имали възможност да посочат повече от един отговор.
Вероятно и с увеличаването на туристическата реклама на наши дестинации в хода на туристическия сезон може да се обясни и по-големият дял почивали у нас в сравнение с отчетените в началото на сезона планове, посочват от "Галъп". Роля вероятно играят и ограниченията, въвеждани и в средата на лятото по отношение на почивките на Бяло море, както и почти навсякъде другаде в чужбина.
Онези, които пък въобще не са почивали това лято, в близо половината от случаите посочват като причина, че принципно са далеч от темата, а сходен процент изтъкват финансови причини. Малко над една трета директно назовават опасения, свързани с коронавируса. Анкетираните са назовавали по повече от една причина.
Онези, които са почивали в България, в огромната си част споделят, че страната е била първи избор - 69,2 процента. 26,3 на сто признават, че са искали всъщност да почиват в чужбина, но заради обстоятелствата около коронавируса се е наложило друго.
Половината от запитаните са виждали туристическа реклама на България в последните няколко месеца, а другата половина не са. Подобни дялове са всъщност добър атестат за достигната аудитория.
Последвайте канала на