Ангелкова разкри какви са възможностите за субсидиране на бизнеса

  • 02 юли 2020 20:30

  • 882
  • 3
Ангелкова разкри какви са възможностите за субсидиране на бизнеса
© МТ

Министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard коментира в Стара Загора приетото субсидиране от 35 евро на седалка за чартърите, което дава възможност за повишаване на конкурентоспособността, тъй като туроператорите имат възможност да предлагат различни атрактивни програми на туристите, избрали България за своята почивка.

Тази мярка за стимулиране на организирания туризъм се приема изключително добре от международните ни контрагенти, посреща се с оптимизъм и от българските предприемачи в туристическия бранш. Очаквам до 10 дни тя да стартира, в момента се чака одобрение от ЕС, като кандидатстването за субсидията ще е възможно най-опростено административно, а одобрението - бързо, поясни министърът.

Тя разясни пред представителите на туристическия бизнес подробно мярката 60 на 40, която вчера с решение на кабинета стана за сектора 80 на 20, тъй като допълнително се одобряват 290 лева на заето лице. Единствено за нашия отрасъл мярката отчита специфики в сезонния му характер, взети са предвид индикациите, подадени от различни организации. Не се изисква фактическо заплащане на данъци, за да се ползва мярката, но трябва да има декларация, че ще бъдат платени.

Николина Ангелкова: Туристите тази година са по-малко в сравнение с предишни години

 Документите ще се обработват за максимално кратък срок, след което НОИ ще изплаща сумите в рамките на 5 дни. Мярката ще действа до края на септември, като идеята е да се удължи до края на годината. По този начин смятаме, че ще се подпомогне значително дейността на сектора и най-вече ще се запазят работните места, заяви министър Ангелкова. Тя добави още, че Европейската комисия е гласувала помощ от близо 200 млн. лева, а одобрените заявления за сектор туризъм вече са 553.

Проведени са разговори с Българската банка за развитие за възможността за предоставяне на безлихвени и нисколихвени кредити. Чрез нея могат да се гарантират 80% за бизнеса. След дискусия с Агенцията за експортно застраховане тя е заявила готовност да поеме 15% за секторите транспорт и туризъм.

По време на срещата бе обсъдена и темата за промотирането на България като балнео- и СПА дестинация съвместно с БУБСПА и германските здравни каси. В резултат на споразумението за партньорство, подписано през септември 2019 г., България бе включена в списъка от страни, в които осигурени граждани на Федералната република могат да ползват по линия на касите продукти от медикъл туризма. В момента се провежда активна рекламна кампания, така че очакваме сериозен и активен интерес, обясни министърът. Миналата седмица бе организирана и онлайн конференция, в която се включиха над 6000 туроператора, които са специализирани в този продукт.  Стара Загора е част от 7-те балнео- и СПА дестинации, които Министерството на туризма разработи, и мисля, че може да де възползва от тази мярка, защото има огромен потенциал, заяви министър Ангелкова. Тя подчерта, че това е особено важно за крилата на сезона, които могат да бъдат разширени и през този продукт. И уточни още, че всички хотели и места за настаняване, които отговарят на наредбата, могат да бъдат включени в този проект, няма допълнителни изисквания.

Българи минават без проблем през "Маказа", гръцкият бизнес не иска затравяне на границата с България

Министърът представи пред бранша и новите промени в наредбата за категоризация и прекатегоризация на туристическите обекти. С последните промени в Закона за туризма там се регламентира клас Б с облекчен регистрационен режим. Отпаднаха редица изисквания, утежнявали бизнеса, което е основен приоритет на правителството, но, разбира се, това не е за сметка на качеството, посочи министър Ангелкова.

Стартираха рекламните кампании на България към основни целеви пазари – балканските страни, Израел, Скандинавския регион, Германия, Вишеградската четворка. България се рекламира и по водещи световни канали като BBC, CNN, Euronews, National Geographic. Кампанията за вътрешния пазар също е в ход.

Вчера ЕС обяви нови 14 държави, от които може да се пътува без карантина. Работим в сътрудничество с  министъра на външните работи и министъра на здравеопазването, следейки епидемичната обстановка, за да можем да дадем възможност и на туристи от други страни да пътуват към България, заяви министър Ангелкова. Тя подчерта, че ключови туристически пазари за нас са също Украйна, Молдова, Турция, Израел, Великобритания и др. 

Министър Ангелкова отправи апел за разумен подход към ценовата политика. За съжаление някои единични примери добиват голяма популярност и оставят усещане, което рефлектира върху целия сектор. Много важно е да се показват добрите примери, за да се виждат усилията, които се полагат.

Последвайте канала на

Novini.bg
882 3

Свързани новини

Коментари 3

Добави коментар

2020.07.02 | 20:35

1
Докога ще ни занимавате с това грозно недоразумение?!?!?!?!?!?

2020.07.03 | 11:18

2
Пишман министър.

2020.07.03 | 16:57

3
Като излееш кофа вода в пясъка, нали знаеш какво става - мокро петно за малко време което изсъхва бързо. От вода и помен няма. Такива са им мерките. А това са парите на народа. Престъпно пилеене.

Добави коментар

Водещи новини