Ангелкова: Грижата за здравето ще определя дестинацията за почивка

Надявам се през юли и август да започнат да се възстановят пътуванията и да има повече туристи не само по Черноморието, но и във вътрешността на страната. Очакваме решението на Европейската комисия за пътуванията на туристите от трети страни, защото за нас са важни пазари като Русия, Турция, Украйна, Молдова, Беларус, Израел. Направили сме предложения в тази посока. Това заяви във Велинград министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard. В СПА столицата тя се срещна с представители на туристическия сектор и местната власт.

Министърът акцентира върху кампанията за промотиране на България като балнео- и СПА дестинация съвместно с БУБСПА и германските здравни каси. В резултат на партньорството през септември 2019 г. България бе включена в списъка от страни, в които осигурени граждани на Федералната република могат да ползват по линия на касите продукти от медикъл туризма.

Преди две седмици бе проведен разговор с ръководители на германските здравни каси в тази посока.

"Имаме огромни шансове да запълним тази ниша и да насочим интереса към България през месеците септември и октомври. Ще разчитаме на активната ви позиция, за да рекламираме балнеопотенциала си, особено в условия на криза с коронавируса. Тази, а и следващите години грижата и сигурността за здравето ще са сред основните мотиви на хората да изберат дестинацията си за почивка. Затова точно сега балнео-, СПА и здравният туризмът ще са двигател за насърчаване интереса и доверието на туристите към пътуванията. Предлагаме качествен продукт,  атрактивни цени и безопасни условия за пребиваване", каза министърът.

Вече стартираха рекламните кампании на България към основни целеви пазари – балканските страни, Израел, Скандинавския регион, Германия, Вишеградската четворка. Средствата са силно ограничени, особено в сравнение с бюджетите на други страни. Предприели сме таргетиран подход, за да имаме по-сериозно предимство. България се рекламира и по водещи световни канали като BBC, CNN, Euronews, National Geographic. Кампанията за вътрешния пазар също е в ход.

Министър Ангелкова се спря подробно на предприетите мерки за по-бързо преодоляване на кризата в един от най-пострадалите сектори – туризма. Бяха публикувани указания на министерството за дейността на хотелите, заведенията, СПА и балнеообектите. Бяхме от първите, които направиха това. България бе една от първите страни, отворили още на 1 юни границите си за туристи от 29 страни, вече приемаме гости от 35 държави.

"Много е важно да се спазват указанията на Министерството на здравеопазването и РЗИ за завишените здравни и санитарни норми, за да предлагаме качествен и безопасен продукт, акцентира още тя. От спазването на тези мерки и дисциплината на всеки зависи как по-бързо да се ограничи до минимум разпространението на вируса. Важно е всеки да бъде отговорен пред себе си. Имаме подкрепата на правителството и Националния оперативен щаб. Тези мерки вече показаха положителен резултат и неслучайно България втора след Турция получи международния Save Travel Stamp като безопасна дестинация. Важно е и това се използва за промотиране на дестинацията", посочи тя.

Министърът припомни последователната политика на институцията за намаляване на административната тежест и за облекчаване работата на бранша през кризата. Приехме промените в наредбата за категоризация и прекатегоризация на туристическите обекти. С последните промени в Закона за туризма там се регламентира клас В с облекчен регистрационен режим. Отпаднаха редица изисквания, утежнявали бизнеса. Документът отговаря на системата Hotels Stars и измененията запазват качеството на предлаганата услуга. Удостоверенията за категоризация, които изтичат, се удължават до края на годината, за да се облекчи секторът, заяви министър Ангелкова.

Тези действия са в синхрон с икономическите мерки, които правителството предприе за преодоляване на пандемията, посочи министър Ангелкова в отговор на въпроси за тази подкрепа. ДДС за ресторанти е вече 9% като временна мярка за запазване на ликвидността и заетостта. Мярката 60:40 също е в помощ на предприемачите и за нашия сектор тя ще е 80:20. Ще подпомогне допълнително тези, които са проявили смелост да работят в критичната ситуация.

От програмата и фонда за безработица се насочват 50 млн. лв. само за сектор туризъм и те ще са съвместими с мярката 80:20. Тя започва да действа от 1 юли до края на септември с тенденция да бъде удължена до края на годината. Освен това са предвидени грантови схеми от ОПИК за насърчаване на средни предприятия в туризма с от 30 хил. до 100 хил. лв. и по тях се кандидатства само с една декларация. Там, където има трудности, сме коментирали с Асоциацията на банките и ББР да се търсят облекчения на изискванията за  ликвидност. Финализират се и условията по отчетността за отпускане на ваучери за почивка за хората от първа линия като специфична мярка, подчерта министър Ангелкова.

Успяхме да се преборим да има средства за туризъм и транспорт в следващия програмен период, каза още министър Ангелкова. Разработваме стратегията, по която 13-те млрд. евро, предвидени за България, да се оползотворят рационално и предприятията да бъдат включени като директни бенефициенти. До момента това нямаше как да се случи. До октомври трябва да представим нашите искания в тази посока, анонсира министърът и изрази увереност, че с европейската солидарност ще се възстанови по-бързо секторът.

Кметът на Велинград д-р Костадин Коев благодари за партньорството с Министерството на туризма. За нас е важно в дългосрочен вариант да се върнем към предкризисните нива и в това отношение екипът на министър Ангелкова активно ни подкрепя.

Златко Златанов от „Сдружение на хотелиери и ресторантьори – Велинград и Западни Родопи“ също благодари за активността на министър Ангелкова във връзка с решенията на правителството да се помогне на туристическия бизнес и чрез данъчни промени. Той изрази надежда за възстановяване на сектора и не прогнозира фалити.

Коментари

  1. 2020.06.30 | 15:49
    Да върнат откраднатите пари направени на бетон и стъкла а не да получават помощи
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Ще изберете ли Черноморието тази година?

Ще изберете ли Черноморието тази година?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.