София привлича посетители за конгресен и фестивален туризъм

  • 23 април 2019 16:08

  • 260
  • 0
София привлича посетители за конгресен и фестивален туризъм
©

Като град с подходяща инфраструктура и материална база на добро европейско ниво, София има всички предпоставки да се превърне в желана дестинация за конгресен и фестивален туризъм. Това обяви управителят на „Галакси Инвестмънт Груп“ Константин Бояджиев по време на Шестата годишна среща на Националния борд по туризъм (НБТ), която се провежда под мотото „2019 г. – година на вътрешния туризъм, инвестициите и иновациите“, която се проведе в столичния хотел Хилтън. Участие в инициативата взеха над 150 лидери от туристическия бранш, неправителствени организации, представители на законодателната, изпълнителната и местната власт.

Според кмета на София Йорданка Фандъкова важно за града е модернизирането на хотелите и стъпването на нови хотелски брандове. Тя посочи, че за периода 2008-2018 броят на нощувките в столицата се е увеличил с 36%, а броят на чуждите туристи е скочил с 82 на сто. „Допълнителен плюс на града е наличието на престижни четири и петзвездни хотели, които осигуряват отлични възможности за провеждането на събития от всякакъв формат“, каза Константин Бояджиев. По думите му „Галакси Инвестмънт Груп има дългогодишен опит именно в привличането на големи международни брандове, част от които са хотелите InterContinental Sofia и Hilton Sofia, които са предпочитани от огромен брой чуждестранни гости на града, дипломати и представители на високопоставени делегации от цял свят“, каза Бояджиев.

По думите му международни вериги от такъв ранг оказват положително влияние върху имиджа на София като туристически бранд, тъй като те са неговата реклама. Те привличат своите международни лоялни клиенти тук и показват и популяризират дестинацията София и България, допълни още мениджърът. „Изключително важно за имиджа на страната е присъствието на международни световни вериги като InterContinental Sofia и Hilton Sofia. Присъствието на подобен тип висок клас хотели е от особено значение за туризма“, допълни министърът на туризма Николина Ангелкова.

Тя отчете над 8,4 млрд. лв. приходи през 2018 г. , което е с 6% повече, в сравнение с година по-рано. За последните три години - от 2015 насам, ръстът на приходите от международен туризъм е 34%, каза министърът на туризма. Според нея през миналата година страната ни е посетена от над 9 млн. чуждестранни туристи. Бюджетът за реклама на туризма да бъде 1% от приходите, които секторът генерира годишно в икономиката на страната, каза Полина Карастоянова, изпълнителен директор на НБТ.
Според нея до момента инвестициите са значително по-малки и това рефлектира върху конкурентоспособността на страната ни.

Novini.bg
260 0

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини