-
27 октомври 2018 13:06
- 1031
- 2
Повече проверки, по-малко нарушения и спад на оплакванията от туристи отчита Комисията за защита на потребителите (КЗП) в последните периоди. Тези данни са в унисон с различните статистики, които говорят за подобряване качеството на туристическия продукт в България. Коментарът е на председателя на Комисията Димитър Маргаритов в предаването „Туризъм БГ” по БНТ. По негови думи все по-рядко се среща предоставянето на туристическа услуга в т.нар. некатегоризирани обекти за разлика от минали години, когато това е било честа практика.
Според Маргаритов положителното развитие на сектора е свързано с две основни обстоятелства. Първо, желанието на самите търговци да повишат качеството на предоставяната от тях услуга. И второ – бдителността на потребителите, които все по-често сигнализират при проблем, цитираха от пресцентъра на КЗП.
Все още при анализа на оплакванията от туристите, включително през последния туристически сезон, на преден план се откроява разочарованието на хората от разминаването между описаното в офертата и обективната реалност. „Има обещание за много услуги, които ще се предоставят на място, а впоследствие се оказва, че една част от тях изобщо не могат да се предоставят, а друга част пък могат, но в някакъв ограничен обем”, обясни Маргаритов. „Имали сме случаи, в които се оказва, че басейнът е в съседния хотел, а СПА-центърът е в по съседния, паркингът е общински и т.н.”, даде примери той. Председателят на КЗП каза още, че понякога търговците хитруват, като не посочват цените на различните услуги и ги определят в движение за всеки отделен потребител.
Ол-инклузив пакетите невинаги осигуряват безплатно ползване на чадър и шезлонг, тъй като няма такова нормативно задължение. Но много често в офертата това се обещава, а на място се изисква за тях да бъде заплатено. „Тук има заблуда на потребителя и нелоялна търговска практика”, обясни председателят на КЗП.
Маргаритов посочи, че при възникване на потребителски спор, основната цел на Комисията е да помогне на засегнатите граждани да получат точно това, за което са си платили или поне някакъв вид компенсация за разминатите очаквания.
„Ако на територията на Европейския съюз български граждани срещнат проблем с туристическа услуга, със закъснял или отменен полет, загубен багаж и т.н., функциониращият към Комисията за защита на потребителите Европейския потребителски център би могъл да бъде полезен. Той осъществява координация със съответното бюро в държавата, в която се е случил проблемът. И по същия начин, по който ние бихме реагирали тук, ако става въпрос за чуждестранен гражданин, така и колегите от съответната държава реагират, за да се притекат на помощ на българските граждани”, разясни Маргаритов.
По думите му все по-често се налага намесата на ЕПЦ поради зачестилите напоследък неприятни случаи на отменени или забавени полети.
Маргаритов коментира и спецификата на зимния сезон в страни като България. „Той е много по-кратък и с много по-малък обем, отколкото летния. Има по-рискова група обекти – те са сезонни и работят за два-три, най-много четири месеца. Тези обекти се намират в курортите и селищата, които предлагат планински и ски туризъм. Сезонно се набира персонал, поддържката на такъв обект може да има някои слабости”, поясни той. „Нашата задача ще бъде още преди началото на сезона, както и в предишни години, да извършим проверка на проблеми обекти, за които сме констатирали различен тип нарушения и сме имали оплаквания на потребители в минали периоди, за да установим дали са преодолени и могат ли да започнат нормално да работят”, каза още председателят на КЗП.
Маргаритов призова търговците към лоялност и коректност, за да може натрупаните през последните години положителен ефект и развитие да се запазят и задълбочат.
Последвайте канала на
Свързани новини
КЗП със забрани към онлайн магазините!
02 октомври 201809:52
КЗП: По-често затваряните от нас туристически обекти без категоризация са със сезонен режим на работа
30 септември 201813:48
КЗП: Положителна е тенденцията в развитието на българския туризъм
27 септември 201810:47
КЗП към хотелиерите: Потребителите заслужават качествени туристически услуги и в края на сезона
21 септември 201809:23
Откри ли КЗП драстични нарушения при проверките за ученическите стоки
17 септември 201812:43
КЗП проверява стоки за ученици
14 септември 201820:41
Константин Занков: Има спад в ранните записвания
19 март 201908:23
КЗП: Удълженият в уикенд или седмица „Черен петък” дава възможност на потребителите за изгодни покупки по-дълго време
24 ноември 201816:06
КЗП: При импулсивно натискане на бутона „купи”, може да се сдобием с ненужни и не чак толкова евтини стоки
22 ноември 201814:11
ЦСКА - София предупреди: Има огромна вероятност дербито да се играе изцяло без фенове
Вече копаят сектор "В" на "Армията"
Крумовград към Арда: Без документираната 7-цифрена сума, титулярите още щяха да се хранят с кренвирши и лютеница в Областната
Официално: Асен Митков преподписа с Левски
Александър Везенков: Контузиите спряха прогреса ми, решението да играя в НБА беше правилно
Българското съдийство получи червен картон за Евро 2024
Коментари 2
Добави2018.10.27 | 13:15
Добави коментар
Водещи новини
Проф. Кантарджиев: Вече сме в епидемична обстановка заради коклюша
23 април 202417:09
Има ли достатъчно ваксини против коклюш?
23 април 202416:08
Петър Тодоров: Стефан Димитров в МВР е като Нотариуса в съдебната власт
23 април 202415:46
Скандал прекрати първото заседание на временната комисия за "Турски поток"
23 април 202416:21
Росен Христов: Не съм подписвал договора с „Боташ“
23 април 202417:41
Лидерите на ПП-ДБ подписаха коалиционно споразумение за общо участие на изборите 2 в 1
23 април 202416:49
Прокуратурата с подробности за обвинителния акт срещу Васил Божков
23 април 202415:02
След експертизите: Адриан Антонов помел Ани и Явор със скорост от 106 км/ч
23 април 202415:07
23-годишен скочи от Аспаруховия мост
23 април 202417:09
2018.10.31 | 09:49