Бизнесът иска повече пари за национална туристическа реклама

  • 15 октомври 2018 14:38

  • 1387
  • 3
Бизнесът иска повече пари за национална туристическа реклама
© Булфото (архив)

Представители на туристическия бизнес предлагат средствата за национална туристическа реклама за 2019 г. да бъдат около 32 млн.лева спрямо сегашните 14 млн.лева с промяна на начина на формиране на бюджета за такава дейност.

Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова съобщи, че организацията, подкрепена от ръководствата на КРИБ, АИКБ, БСК, Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, Сдружение "Произведено в България" ще депозират днес писма до премиера, вицепремиера по икономическа политика, министрите на туризма и на финансите, както и председателите на двете ресорни парламентарни комисии, в което се предлага приходите в сектора, които за 2017 г. по официалната статистика са 6,9 млрд. лева, да се вземат като основна база, на която 0,5 на сто /32 млн. лева/ да бъдат отделени за реклама през следваща година с възможност този процент постепенно да нарасне до 1 процент. Карастоянова каза това на пресконференция с участието на министъра на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard след срещата й с туристическия бизнес.

Предложението е базирано на геополитическия анализ на деловите среди на конкурентни за България дестинации, като е отчетено и устойчивото развитие на българския туризъм.

Поли Карастоянова каза, че при възможност за по-голям бюджет, трябва да се обърне повече внимание чрез специализирани кампании с необходимия финансов ресурс на новите презокеански пазари. Трябва да се направи мрежа от специализирани представителства, фокусирани върху туризма, по аналогия с търговски служби и дипломатическите ни представителства.

Карастоянова също посочи важността на здравните ваучери както за икономиката, така и за хората. Те биха могли да бъдат въведени по модела на ваучерите за храна и да предоставят възможност за здравен отдих в малките, в средния клас хотели във вътрешността на страната.

Министър Ангелкова съобщи, че за трите летни месеци над 4,480 млн. са били чуждестранните туристи в България, което е ръст спрямо същия период на предходната година от 3,6 на сто. Приходите през юни и юли са 1,2 млрд. евро или 8,1 на сто ръст. На първо място са посещенията на румънски граждани, следвани от тези от Германия, Гърция, Русия, Турция, Чехия, Полша, Израел.

За периода януари - юли над 2 млрд. евро са приходите от международен туризъм или над 8,6 на сто повече спрямо аналогичния период на предходната година, коментира министърът.

Ангелкова информира, че са направени над 300 проверки по плажовете това лято, а сигналите на телефоните на ведомството от недоволни граждани намаляват от над 420 миналата година до над 250 това лято. Над 600 000 лева са наложените глоби и неустойки, от които над 350 000 лева вече са платени. Основните нарушения при проверките при местата за настаняване са били свързани с достъпа на хора с увреждания.

В отговор на въпрос министърът информира, че сред административните облекчения за бизнеса е въвеждането на лицева идентификация за електронните услуги на ведомството - например за категоризация на местата за настаняване.

В отговор на друг въпрос министърът съобщи, че само два хотела са информирали за оплаквания от шум. Ведомството е изпратило писма с подобно запитване до близо 800 хотела, от които 400 са отговори и само два са съобщили за жалби срещу шума.
Министър Ангелкова информира още, че на 25 октомври ще заседава българо-руската смесена комисия, на която се очаква страната ни да постави въпроса за реципрочност на руските визи за български граждани с тези за руснаците за почивка у нас.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
1387 3

Свързани новини

Коментари 3

Добави коментар

2018.10.16 | 00:28

3
бизнесът т.е. руската мафия и нашичките мутри, които се водят хотелиери...и слагат цялата си некадърна и калпава рода и пачаври за мениджъри и рецепционистки...та те ли искат да им платим рекламата?!?!?! алооооо!!!!
boy.de

2018.10.15 | 17:23

2
Подкрепих те №1.А от мен - 20 % ДДС за туризма!
страничен наблюдател

2018.10.15 | 15:15

1
Доста нахален е бизнесът. На работниците си къде плащат, къде не, осигуряват ги на минимални заплати, не им дават полагащи се обещетения по болест и платен отпуск. Да не забравяме, че не се отчитат всички обороти и нощувки и други услуги. Как точно им е задължена държавата, в частност аз и всички останали, че с нашите данъци да им плащаме рекламата на калпавата организация. Те ако предлагат качествен продукт хората сами ще идват. Против съм.

Добави коментар

Водещи новини