Бизнесът иска повече пари за национална туристическа реклама

Представители на туристическия бизнес предлагат средствата за национална туристическа реклама за 2019 г. да бъдат около 32 млн.лева спрямо сегашните 14 млн.лева с промяна на начина на формиране на бюджета за такава дейност.

Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова съобщи, че организацията, подкрепена от ръководствата на КРИБ, АИКБ, БСК, Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, Сдружение "Произведено в България" ще депозират днес писма до премиера, вицепремиера по икономическа политика, министрите на туризма и на финансите, както и председателите на двете ресорни парламентарни комисии, в което се предлага приходите в сектора, които за 2017 г. по официалната статистика са 6,9 млрд. лева, да се вземат като основна база, на която 0,5 на сто /32 млн. лева/ да бъдат отделени за реклама през следваща година с възможност този процент постепенно да нарасне до 1 процент. Карастоянова каза това на пресконференция с участието на министъра на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard след срещата й с туристическия бизнес.

Предложението е базирано на геополитическия анализ на деловите среди на конкурентни за България дестинации, като е отчетено и устойчивото развитие на българския туризъм.

Поли Карастоянова каза, че при възможност за по-голям бюджет, трябва да се обърне повече внимание чрез специализирани кампании с необходимия финансов ресурс на новите презокеански пазари. Трябва да се направи мрежа от специализирани представителства, фокусирани върху туризма, по аналогия с търговски служби и дипломатическите ни представителства.

Карастоянова също посочи важността на здравните ваучери както за икономиката, така и за хората. Те биха могли да бъдат въведени по модела на ваучерите за храна и да предоставят възможност за здравен отдих в малките, в средния клас хотели във вътрешността на страната.

Министър Ангелкова съобщи, че за трите летни месеци над 4,480 млн. са били чуждестранните туристи в България, което е ръст спрямо същия период на предходната година от 3,6 на сто. Приходите през юни и юли са 1,2 млрд. евро или 8,1 на сто ръст. На първо място са посещенията на румънски граждани, следвани от тези от Германия, Гърция, Русия, Турция, Чехия, Полша, Израел.

За периода януари - юли над 2 млрд. евро са приходите от международен туризъм или над 8,6 на сто повече спрямо аналогичния период на предходната година, коментира министърът.

Ангелкова информира, че са направени над 300 проверки по плажовете това лято, а сигналите на телефоните на ведомството от недоволни граждани намаляват от над 420 миналата година до над 250 това лято. Над 600 000 лева са наложените глоби и неустойки, от които над 350 000 лева вече са платени. Основните нарушения при проверките при местата за настаняване са били свързани с достъпа на хора с увреждания.

В отговор на въпрос министърът информира, че сред административните облекчения за бизнеса е въвеждането на лицева идентификация за електронните услуги на ведомството - например за категоризация на местата за настаняване.

В отговор на друг въпрос министърът съобщи, че само два хотела са информирали за оплаквания от шум. Ведомството е изпратило писма с подобно запитване до близо 800 хотела, от които 400 са отговори и само два са съобщили за жалби срещу шума.
Министър Ангелкова информира още, че на 25 октомври ще заседава българо-руската смесена комисия, на която се очаква страната ни да постави въпроса за реципрочност на руските визи за български граждани с тези за руснаците за почивка у нас.

Спорт

още

Коментари

  1. 2018.10.16 | 00:28

    бизнесът т.е. руската мафия и нашичките мутри, които се водят хотелиери...и слагат цялата си некадърна и калпава рода и пачаври за мениджъри и рецепционистки...та те ли искат да им платим рекламата?!?!?! алооооо!!!!

  2. 2018.10.15 | 17:23

    Подкрепих те №1.А от мен - 20 % ДДС за туризма!

  3. 2018.10.15 | 15:15

    Доста нахален е бизнесът. На работниците си къде плащат, къде не, осигуряват ги на минимални заплати, не им дават полагащи се обещетения по болест и платен отпуск. Да не забравяме, че не се отчитат всички обороти и нощувки и други услуги. Как точно им е задължена държавата, в частност аз и всички останали, че с нашите данъци да им плащаме рекламата на калпавата организация. Те ако предлагат качествен продукт хората сами ще идват. Против съм.

  1. 1

Напиши коментар

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Какви са предимствата на онлайн пазаруването?

Какви са предимствата на онлайн пазаруването?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.