Ангелкова представи проекта за балнео- и СПА дестинации

Страната ни е щедро надарена от природата и заема второ място на континента след Исландия по запаси от почти всички видове минерални води, използвани от древността до днес. Проучени са над 600 минерални водоизточника с 1600 извора и общ денонощен дебит над 270 млн. литра и ние ще работим много за тяхното използване. Това каза министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard по време на дискусия в Централния военен клуб по проекта за седем балнео и СПА дестинации.

Ангелкова информира, че находищата на минерална вода, изключителна държавна собственост, са 102, а дебитът на водата е приблизително 5000 литра в секунда. Повечето от тях извират от голяма дълбочина и са изключително чисти, подчерта министърът. По думите й изключителните природни богатства у нас - климат и минерални води са основа за развитието на туристически продукти.

Важен фактор за успешното развитие на здравния, СПА и балнео туризъм са и 54-те лечебни курорта в страната, които стават все по-популярни в чужбина, каза Ангелкова.

Проектът за 7-те балнео и СПА дестинации е разработен с помощта на 50 общини, чиито становища са взети предвид. Експертната група, работила по темата, е очертала два основни фактора при разработване на дестинациите - наличието на минерална вода с активно и разработено находище и разпознаваемостта на региона, в който се намират. Проектът може да бъде допълван и надграждан, като сега той включва 60 общини на територията на цялата страна.

Основен фокус на днешната дискусия бе Софийската балнео - и СПА дестинация. Тя обхваща централната част на столицата, Горна Баня, Овча купел и Княжево. Проектът представи Лиляна Арсова, главен директор "Туристическа политика" на МТ. Министър Ангелкова каза, че проектът ще бъде финализиран тази есен, след което дестинациите ще бъдат дигитализирани и качени на страницата на Министерството на туризма и на интернет платформата iLfveBulgaria.

Дестинациите
ще бъдат включени в рекламните каталози за популяризиране на страната, както и в кампаниите, с които представяме България по изложения и форуми, поясни министърът. Тя подчерта, че разработването на балнео- и СПА направленията е част от цялостната стратегия на министерството за утвърждаване на България като целогодишна дестинация. "Смисълът на проекта е да се надгражда устойчиво това, с което вече разполагат регионите, и то на база високо качество", заяви министър Ангелкова. По думите й преимуществата на този вид туризъм за икономиката са свързани с предоставянето на комплексна услуга, привличане на по-платежоспособни гости, преодоляване на сезонността с оптимална запълняемост и откриване на нови работни места.
Сертифицираните балнео, СПА и уелнес центрове в момента са 113. Експертната комисия по сертифициране вчера е разгледала още 4 заявления, които ще бъдат одобрени, информира Ангелкова.

На дискусията присъства и зам.-кметът на София Тодор Чобанов, който каза, че за реставрация и поддържане на обектите, предлагащи балнео- и СПА туризъм, ще се разчита на публично-частното партньорство и ще се работи в тясно сътрудничество с бизнеса.

Коментари

  1. 2018.10.04 | 18:42
    отново ви моля, да не я снимате отблизо....нямате ли милост??!!!
  2. 2018.10.04 | 13:56
    Лельо , как мязаш на коня на тати
    1. 2018.10.04 | 14:54
      Я моля, не убиждай КОНЕТЕ!
  3. 2018.10.04 | 20:22
    Видях я и повърнах.
  4. 2018.10.05 | 21:20
    тази и магаре няма да е е.бе
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Tуризъм

още

Анкета

Идват ли криза и/или рецесия?

Идват ли криза и/или рецесия?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.