-
11 ноември 2024 10:10
- 536
- 0
- Разпознаваемостта на кампанията Black Friday достига до 97,2% от градското население в България;
- Предпочитанието за онлайн пазаруване в кампанията поддържа много високи стойности, като 75% сред потенциалните купувачи обмислят този канал;
- Трима от четирима (75,9%) от българите, разпознаващи кампанията и живеещи в градовете, възнамеряват да купят нещо на Black Friday;
- 40% от потенциалните клиенти планират да похарчат между 101 и 350 лв. на Black Friday и 47,3% да похарчат повече от 351 лв.
Разпознаваемостта на кампанията Black Friday на българския пазар достига рекордно ниво сред градското население (97,2%). Трима от всеки четирима българи, живеещи в градовете, възнамеряват да закупят поне един продукт по време на шопинг събитието, показва традиционното годишно проучване на Кантар* по темата, проведено през октомври тази година.
Black Friday продължава да бъде огромен феномен в България, с рекорд за разпознаваемост на кампанията сред градското население към момента от 97,2%, като 75,9% от тях декларират намерение да купят нещо. Това подчертава важността на търговското събитие за икономиката и за сектора на електронната търговия, който печели от този пиков период на продажби. Проучването показва, че категориите „Дрехи”, „Обувки”, „Козметика”, „Продукти за дома и декора”, „Малки домакински уреди”, „Спорт“ и „Мобилни телефони“ са водещи в предпочитанията на българите за Black Friday. Тези продуктови категории са важни за българските потребители, които искат да подобрят стандарта си на живот и начина, по който се грижат за дома, семейството и себе си.
Изследването показва стабилен интерес в търговското събитие, като 75,9% от българите, живеещи в градски райони и на възраст между 18-55 години, които са запознати с него, възнамеряват да закупят поне един продукт по време на Black Friday. Кампанията поддържа силен онлайн профил като шопинг събитие и се декларира като планиран канал за покупки от 75% от потенциалните купувачи на Black Friday.
По отношение на бюджета, който възнамеряват да изразходват потенциалните купувачи, проучването показва ръст в групите, планиращи да похарчат между 101 и 350 лв. – като 40% от потенциалните клиенти възнамеряват да похарчат такава сума на Black Friday. 37,6% планират между 351 и 1000 лв. и близо 10% от потенциалните купувачи – над 1001 лв. за тазгодишното издание на търговското събитие.
Приблизителният бюджет, планиран за Black Friday 2024 г., е средно 531 лв. Предпочитанията обаче варират според възрастта, като хората между 45-55 години са с най-висок планиран бюджет от средно 614 лв. Средният планиран бюджет при мъжете е 664 лв., а при жените – 405 лв. Столичани планират да отделят средно 579 лв., а в малките градове – 539 лв.
Сравнявайки с градското население, жените имат повишен интерес към модата, модните аксесоари, парфюмите, ежедневните бебешки стоки (като пелени, дрехи, консумативи), малки домакински уреди, козметика. При мъжете интересът е по-висок към спортни стоки, мобилни телефони и гуми, „направи сам” и лаптопи, аудио системи. Дрехите са планирана покупка за 54% от жените потенциални купувачи, докато 49,2% от жителите на столицата също планират да поръчат от тази продуктова категория.
Какво възнамеряват да купят българите на Black Friday 2024 г.
(подредба според процент на споменаване):
1. Дрехи
2. Обувки
3. Козметични продукти
4. Дом и декор (мебели, декорации, осветителни тела и др.)
5. Малки домакински уреди (прахосмукачки, миксери, кухненски роботи и др.)
6. Спорт (спортно оборудване, велосипеди, фитнес екипировка и др.)
7. Мобилни телефони
8. Ежедневни детски продукти (пелени, храна, хигиенни продукти и продукти за грижа, дрехи, обувки и т.н.)
9. Хранителни продукти / Храни и напитки
10. Играчки
eMAG Black Friday 2024 ще се проведе този петък, 15 ноември, започвайки рано сутринта.
*Проучването на Kantar е поръчано от eMAG и проведено чрез лични интервюта и попълване на въпросник на таблет между 7 и 27 октомври 2024 г. сред национално представителна градска извадка от 1001 респонденти на възраст между 18 и 55 години. Проучването в България е част от регионално проучване, проведено също в Румъния.
Последвайте канала на
(в материала има продуктово позициониране)
Свързани новини
Левски с информация за "Герена": Работи се активно за осигуряване на финансиране за изграждане и модернизиране на нашия дом
България ще търси успешен край в Лигата на нациите
"Запомнете това име": Николай Русев
"Лъвовете" остават в четвърта урна за квалификациите за Световното първенство
В Лига на нациите днес: Хърватия ще брани второто си място и директна битка между Сърбия и Дания
Добра новина от щаба на Григор Димитров
Водещи новини
ГЕРБ: Ще има лидерски срещи само за правителство
18 ноември 202412:10
ПП: Главчев "награди" общини на Пеевски с милиони от държавния бюджет
18 ноември 202414:03
Балабанов: Борисов тласка страната към нови избори
18 ноември 202414:04
Министър Петкова за Бюджет 2025: Без увеличение на осигуровките, данъка върху доходите на физическите лица и корпоративния данък
18 ноември 202412:04
Атанас Илков проговори за трагедията с обесилия се полицай, разкри последните му действия
18 ноември 202412:09
Ето къде се обеси 34-годишният полицай в София
18 ноември 202413:44
Работници с версия за инцидента в халето, при което загина млад мъж
18 ноември 202413:18
Съпругът на Княгиня Калина: Зъбна инфекция заради лекарска грешка увреди лицето й
18 ноември 202413:54
Водещите новини! Асен Василев: Главният прокурор и Пеевски си имат ОПГ. Полицаят, застрелял грабител в София, се самоуби (и още…)
18 ноември 202413:14