-
11 ноември 2024 10:10
- 547
- 0
- Разпознаваемостта на кампанията Black Friday достига до 97,2% от градското население в България;
- Предпочитанието за онлайн пазаруване в кампанията поддържа много високи стойности, като 75% сред потенциалните купувачи обмислят този канал;
- Трима от четирима (75,9%) от българите, разпознаващи кампанията и живеещи в градовете, възнамеряват да купят нещо на Black Friday;
- 40% от потенциалните клиенти планират да похарчат между 101 и 350 лв. на Black Friday и 47,3% да похарчат повече от 351 лв.
Разпознаваемостта на кампанията Black Friday на българския пазар достига рекордно ниво сред градското население (97,2%). Трима от всеки четирима българи, живеещи в градовете, възнамеряват да закупят поне един продукт по време на шопинг събитието, показва традиционното годишно проучване на Кантар* по темата, проведено през октомври тази година.
Black Friday продължава да бъде огромен феномен в България, с рекорд за разпознаваемост на кампанията сред градското население към момента от 97,2%, като 75,9% от тях декларират намерение да купят нещо. Това подчертава важността на търговското събитие за икономиката и за сектора на електронната търговия, който печели от този пиков период на продажби. Проучването показва, че категориите „Дрехи”, „Обувки”, „Козметика”, „Продукти за дома и декора”, „Малки домакински уреди”, „Спорт“ и „Мобилни телефони“ са водещи в предпочитанията на българите за Black Friday. Тези продуктови категории са важни за българските потребители, които искат да подобрят стандарта си на живот и начина, по който се грижат за дома, семейството и себе си.
Изследването показва стабилен интерес в търговското събитие, като 75,9% от българите, живеещи в градски райони и на възраст между 18-55 години, които са запознати с него, възнамеряват да закупят поне един продукт по време на Black Friday. Кампанията поддържа силен онлайн профил като шопинг събитие и се декларира като планиран канал за покупки от 75% от потенциалните купувачи на Black Friday.
По отношение на бюджета, който възнамеряват да изразходват потенциалните купувачи, проучването показва ръст в групите, планиращи да похарчат между 101 и 350 лв. – като 40% от потенциалните клиенти възнамеряват да похарчат такава сума на Black Friday. 37,6% планират между 351 и 1000 лв. и близо 10% от потенциалните купувачи – над 1001 лв. за тазгодишното издание на търговското събитие.
Приблизителният бюджет, планиран за Black Friday 2024 г., е средно 531 лв. Предпочитанията обаче варират според възрастта, като хората между 45-55 години са с най-висок планиран бюджет от средно 614 лв. Средният планиран бюджет при мъжете е 664 лв., а при жените – 405 лв. Столичани планират да отделят средно 579 лв., а в малките градове – 539 лв.
Сравнявайки с градското население, жените имат повишен интерес към модата, модните аксесоари, парфюмите, ежедневните бебешки стоки (като пелени, дрехи, консумативи), малки домакински уреди, козметика. При мъжете интересът е по-висок към спортни стоки, мобилни телефони и гуми, „направи сам” и лаптопи, аудио системи. Дрехите са планирана покупка за 54% от жените потенциални купувачи, докато 49,2% от жителите на столицата също планират да поръчат от тази продуктова категория.
Какво възнамеряват да купят българите на Black Friday 2024 г.
(подредба според процент на споменаване):
1. Дрехи
2. Обувки
3. Козметични продукти
4. Дом и декор (мебели, декорации, осветителни тела и др.)
5. Малки домакински уреди (прахосмукачки, миксери, кухненски роботи и др.)
6. Спорт (спортно оборудване, велосипеди, фитнес екипировка и др.)
7. Мобилни телефони
8. Ежедневни детски продукти (пелени, храна, хигиенни продукти и продукти за грижа, дрехи, обувки и т.н.)
9. Хранителни продукти / Храни и напитки
10. Играчки
eMAG Black Friday 2024 ще се проведе този петък, 15 ноември, започвайки рано сутринта.
*Проучването на Kantar е поръчано от eMAG и проведено чрез лични интервюта и попълване на въпросник на таблет между 7 и 27 октомври 2024 г. сред национално представителна градска извадка от 1001 респонденти на възраст между 18 и 55 години. Проучването в България е част от регионално проучване, проведено също в Румъния.
Последвайте канала на
(в материала има продуктово позициониране)
Свързани новини
Лудогорец се доближава до 14-ата поредна титла след голово шоу на "Колежа"
Основна трансферна цел на Левски създава големи главоболия на Берое, сагата засяга лиценза на “заралии”
Голмайсторът на efbet Лига с любопитен трансфер, ето каква сума ще получи клубът му
Решаващият ден в Лигата на конференциите ще определи кои отбори ще продължат напред
Годината на ЦСКА - София - обзорът на Sportal.bg
Карлос Насар със "Спортен Икар" на годината
Водещи новини
Кирил Петков: Непоколебими сме, Пеевски никога няма да е легитимен политик, санитарният кордон ще сработи и на европейско ниво
19 декември 202418:04
Марк Рюте: Поздравявам България, че отделя поне 2% от БВП за своята отбрана, другите държави трябва да направят същото
19 декември 202417:47
Министър Запрянов: Ако искаме да имаме модерна армия, трябва да увеличим военните разходи
19 декември 202417:56
Ангел Найденов за казуса със споразумението с Украйна: Гаф, скандал, провокация
19 декември 202418:39
Съдът остави Делян Пеевски председател на ДПС
19 декември 202417:30
Атанас Пеканов похвали ПП за фонд "Стамболов" и критикува Главчев, като го попита: Не искате ли българските таланти да се развиват и да се връщат в България?
19 декември 202418:40
Подлагат на детектор на лъжата близки и роднини на изчезналия Николай
19 декември 202416:23
Зеленски за ракетния дуел, предложен от Путин: Идея, родена в главата на мръсник
19 декември 202417:45
Накараха деца да гледат пресконференцията на Владимир Путин
19 декември 202416:42