-
30 октомври 2024 14:48
- 19387
- 5
Пекин е поискал от местните производители на автомобили да спрат инвестициите си в европейските страни, които подкрепят допълнителните мита върху произведените в Китай електрически превозни средства, предаде Ройтерс, позовавайки се на информирани източници.
Вчера ЕС обяви, че ще наложи от 31 октомври (четвъртък) допълнителни мита върху вноса на електромобили, произведени в Китай, в размер до 35,3 на сто. В момента ставката е 10 на сто.
Европейската комисия предложи налагането на допълнителните тарифи на фона на разследване, което започна през септември 2023 година, свързано с огромните субсидии, които правителството в Пекин отпуска на китайските производители на електрически коли.
Десет членки на ЕС, между които Франция, Полша и Италия, подкрепиха митата при гласуване този месец, докато пет членки на блока, сред които Германия, се противопоставиха, а 12 се въздържаха.
Докато Пекин продължава преговорите за алтернатива на митата, на китайските автомобилостроители, включително Би Уай Ди (BYD), Ес Ей Ай Си (SAIC) и "Джийли" (Geely), е било казано на среща, проведена от министерството на търговията на 10 октомври, че трябва да спрат за момента своите инвестиционни планове в страни, които са подкрепили предложението, заявиха източниците.
Няколко чуждестранни производители на автомобили също са присъствали на срещата, на която на участниците е било казано да бъдат предпазливи при инвестициите си в страни, които са се въздържали от гласуване, и са били "насърчени" да инвестират в тези (държави), които са гласували "против" митата, допълниха източниците.
От "Джийли" отказаха коментар, докато от Би Уай Ди, Ес Ей Ай Си и министерството на търговията засега не са отговорили, отбелязва Ройтерс.
Италия и Франция са сред страните от ЕС, които се стремят да привлекат китайските производители на автомобили за инвестиции, но в същото време предупреждават за рисковете, които вносът им крие за европейските производители.
Държавната компания Ес Ей Ай Си, вторият по големина износител от Китай, избира място за фабрика за електромобили в Европа и отделно планира да отвори втория си европейски център за части във Франция тази година, за да отговори на нарастващото търсене на своите превозни средства с марка Ем Джи (MG).
Френското правителство не отговори веднага на искане за коментар, посочва Ройтерс.
Италианското правителство преговаря с "Чери" (Chery) и други китайски автомобилни производители, включително "Дунфън мотър" (Dongfeng Motor), за потенциални инвестиции.
Министерството на индустрията на Италия отказа коментар, а от "Дунфън" и "Чери" засега не отговарят.
Би Уай Ди строи завод в Унгария, която гласува "против" митата. Китайската компания също така обмисля преместване на европейската си централа от Нидерландия в Унгария поради опасения за разходите си, казаха източниците.
Дори преди Пекин да издаде своите насоки, китайските компании бяха предпазливи относно самостоятелното създаване на производствени обекти в Европа, тъй като това изисква големи инвестиции и дълбоко разбиране на местните закони и култура.
На срещата на 10 октомври на автомобилостроителите е било казано и, че трябва да избягват отделни инвестиционни дискусии с европейските правителства и вместо това да работят заедно за провеждане на колективни преговори, допълниха източниците.
Директивата е предшествана от подобно предупреждение през юли, когато министерството на търговията посъветва китайските автомобилни производители да не инвестират в страни като Индия и Турция и да бъдат внимателни с инвестициите (си) в Европа.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ръкоположиха нов католически епископ в Пекин – дни след подновяването на споразумение между Ватикана и Китай
25 октомври 202417:40
Пекин ще предприеме „мощни мерки“, ако САЩ разположат ракети в Азия
12 септември 202412:12
Испанският премиер Санчес ще се срещне с китайския лидер Си Цзинпин в Пекин днес
09 септември 202408:40
Джейк Съливан се срещна в Пекин с високопоставен китайски военен представител
29 август 202409:55
Пекин отнесе спора с ЕС за вносните мита за китайски електромобили до СТО
09 август 202413:04
Блинкън разкритикува Пекин преди среща с китайския си колега
27 юли 202413:06
Търговският излишък на Китай е напът да достигне рекордните 1 трилион долара през 2024 г.
11 ноември 202415:36
Китай се готви за по-голямо геополитическо съперничество с Вашингтон, независимо от резултатите от президентските избори в САЩ
05 ноември 202420:21
Набелязаният от ЦСКА - София африканец не иска в България
Официално: Ман Сити обяви новия договор на Гуардиола
ЦСКА - София се раздели със защитник
България в група с 4 отбора по пътя към Мондиал 2026, задачата пред "лъвовете" става още по-трудна
Партизан се съживи точно срещу Звезда, Милър-Макинтайър с 9 асистенции
Един от най-тежките моменти на Цунами бил при Мъри Стоилов, капитанът на Левски каза как “сините” ще излязат от кризата
Коментари 5
Добави2024.10.30 | 15:16
2024.11.01 | 12:55
2024.10.30 | 21:12
2024.10.31 | 18:42
Добави коментар
Водещи новини
Решаващ разговор за България в Шенген!
22 ноември 202406:20
Пети опит: Ще изберат ли депутатите председател на НС?
22 ноември 202406:13
Започва визитата на Румен Радев в Сингапур
22 ноември 202406:26
Бурни ветрове в цялата страна и днес
22 ноември 202406:03
Възможно е да възникнат непредсказуеми и неуправляеми ситуации
22 ноември 202405:58
Божидар Божанов: ГЕРБ не иска да сформира правителство и се крие
21 ноември 202420:42
Боряна Димитрова: Наблюдаваме политически блокаж с три оси - „Възраждане“, Делян Пеевски и връщане към старата конституционна уредба
21 ноември 202418:39
Костадин Костадинов: ГЕРБ е в изолация и наблюдаваме подозрително мълчание
21 ноември 202420:56
Скандалът с бившата фирма на Асен Василев: Съдът излезе с решение
21 ноември 202420:03
2024.11.02 | 01:17