-
18 септември 2023 20:53
- 849
- 0
Търговците на дребно по света губят над 100 милиарда долара пропуснати приходи всяка година поради измами на потребители, сочи проучване на фирмата за борба с измамите Riskified, цитирана от Блумбърг и 3eNews.
Като част от проучването Riskified проведе допитване сред 300 търговци на дребно от различни страни. Приходите на всеки участник в проучването надхвърлят 500 милиона долара.
Редица компании отбелязват нарастващ брой нарушения на правилата за търговия на дребно от клиенти. Най-често срещаните случаи включват измамни връщания, използване на фалшиви акаунти за получаване на множество отстъпки и използване на ботове за купуване на артикули с ограничено издание за препродажба на по-висока цена.
Така една от компаниите, участващи в проучването, е загубила повече от 14 милиона потенциални приходи за една година поради действията на 4 хиляди безскрупулни клиенти, които са създали 137 хиляди акаунта, за да се възползват от 35-процентната отстъпка, налична при първата им покупка в магазин.
Друг търговец на дребно е загубил повече от 3.5 милиона долара през първото тримесечие на тази година, след като малка група серийни измамници са успели да използват промоционални кодове за 35% до 50% отстъпка няколко пъти.
Около 90% от компаниите, участващи в проучването Riskified, отбелязват, че благоприятните политики за връщане и различни промоции, насочени към стимулиране на продажбите и повишаване на лоялността на клиентите, са важна част от тяхната бизнес стратегия.
Въпреки това, нарастващата злоупотреба с подобни възможности през изминалата година са нанесели много значителни щети на мнозинството от търговците на дребно (55%) и ги и са били принуди да преразгледат политиките си по отношение на клиентски ориентирани оферти на фона на вече високите разходи.
В отговор на измамите компаниите затягат контрола върху поведението на клиентите. По-специално, 65% от анкетираните са казали, че ръчно обработват по-голямата част от заявките за връщане на продукти, въпреки високата цена и трудоемкостта на този процес.
ThredUp, която притежава верига магазини за стоки втора употреба, от своя страна е създала специален екип за борба с измамите, който следи сметките и проверява друга информация за клиентите. Освен това, ThredUp наскоро представи програма, която позволява на клиентите да получават кредит за бъдещи покупки в замяна на невръщане на закупени преди това артикули.
Последвайте канала на
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Депутатите отново не се разбраха за председател на НС, мъките продължават в сряда
22 ноември 202414:01
Павела Митова от ИТН: Силви Кирилов е уролог, явно бърка в здравето на големите мъже в политиката ни
22 ноември 202417:39
Ето какво пише в общата декларация, която ни отваря вратите за сухопътен Шенген
22 ноември 202417:21
МВР: Българските и румънските граждани ще се възползват в пълнота от свободното движение в Шенген
22 ноември 202416:29
Издирват дядо, отмъкнал забравени 300 лв. от банкомат в Пловдив
22 ноември 202415:04
Какво представлява руската ракета "Орешник", която Путин потвърди, че е била използвана срещу Украйна
22 ноември 202416:01
Британски генерал: Трябва да бъдем готови да се бием срещу Русия още тази вечер
22 ноември 202415:54
Лавров: Зеленски се е изплашил от отговора на Русия
22 ноември 202416:45
Откриха тялото на изчезнало от болница новородено момиченце
22 ноември 202416:27