-
18 септември 2023 20:53
- 853
- 0
Търговците на дребно по света губят над 100 милиарда долара пропуснати приходи всяка година поради измами на потребители, сочи проучване на фирмата за борба с измамите Riskified, цитирана от Блумбърг и 3eNews.
Като част от проучването Riskified проведе допитване сред 300 търговци на дребно от различни страни. Приходите на всеки участник в проучването надхвърлят 500 милиона долара.
Редица компании отбелязват нарастващ брой нарушения на правилата за търговия на дребно от клиенти. Най-често срещаните случаи включват измамни връщания, използване на фалшиви акаунти за получаване на множество отстъпки и използване на ботове за купуване на артикули с ограничено издание за препродажба на по-висока цена.
Така една от компаниите, участващи в проучването, е загубила повече от 14 милиона потенциални приходи за една година поради действията на 4 хиляди безскрупулни клиенти, които са създали 137 хиляди акаунта, за да се възползват от 35-процентната отстъпка, налична при първата им покупка в магазин.
Друг търговец на дребно е загубил повече от 3.5 милиона долара през първото тримесечие на тази година, след като малка група серийни измамници са успели да използват промоционални кодове за 35% до 50% отстъпка няколко пъти.
Около 90% от компаниите, участващи в проучването Riskified, отбелязват, че благоприятните политики за връщане и различни промоции, насочени към стимулиране на продажбите и повишаване на лоялността на клиентите, са важна част от тяхната бизнес стратегия.
Въпреки това, нарастващата злоупотреба с подобни възможности през изминалата година са нанесели много значителни щети на мнозинството от търговците на дребно (55%) и ги и са били принуди да преразгледат политиките си по отношение на клиентски ориентирани оферти на фона на вече високите разходи.
В отговор на измамите компаниите затягат контрола върху поведението на клиентите. По-специално, 65% от анкетираните са казали, че ръчно обработват по-голямата част от заявките за връщане на продукти, въпреки високата цена и трудоемкостта на този процес.
ThredUp, която притежава верига магазини за стоки втора употреба, от своя страна е създала специален екип за борба с измамите, който следи сметките и проверява друга информация за клиентите. Освен това, ThredUp наскоро представи програма, която позволява на клиентите да получават кредит за бъдещи покупки в замяна на невръщане на закупени преди това артикули.
Последвайте канала на
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Георги Ганев коментира Бюджет 2025 и проблем ли е за ДБ личността на Росен Желязков
07 януари 202509:06
Искрен Митев: Гражданите са избрали да няма стабилно мнозинство
07 януари 202508:25
Аркади Шарков: Ефективността на здравеопазването зависи и от пациента, не само от държавата
07 януари 202507:46
Икономистът Георги Ангелов за неприетия бюджет: Пенсиите за януари ще са като тези през декември
07 януари 202508:49
Плугчиева: Всички условия, които са поставили от ДБ, са били приети и уважени от ГЕРБ
07 януари 202507:50
Драганов: Алгоритъмът за виртуална опашка няма да се възобнови след ремонта на „Дунав мост“
07 януари 202508:26
Шенген: Могат ли деца да излязат сами зад граница?
07 януари 202508:40
Футболистът на ЦСКА за мъжа, който го намушка: Не беше само пиян, но и под влиянието на наркотици
07 януари 202508:42
Мъж намери застреляна бременна сърна пред къщата си в Трънско
07 януари 202507:48