-
18 септември 2023 20:53
- 816
- 0

Търговците на дребно по света губят над 100 милиарда долара пропуснати приходи всяка година поради измами на потребители, сочи проучване на фирмата за борба с измамите Riskified, цитирана от Блумбърг и 3eNews.
Като част от проучването Riskified проведе допитване сред 300 търговци на дребно от различни страни. Приходите на всеки участник в проучването надхвърлят 500 милиона долара.
Редица компании отбелязват нарастващ брой нарушения на правилата за търговия на дребно от клиенти. Най-често срещаните случаи включват измамни връщания, използване на фалшиви акаунти за получаване на множество отстъпки и използване на ботове за купуване на артикули с ограничено издание за препродажба на по-висока цена.
Така една от компаниите, участващи в проучването, е загубила повече от 14 милиона потенциални приходи за една година поради действията на 4 хиляди безскрупулни клиенти, които са създали 137 хиляди акаунта, за да се възползват от 35-процентната отстъпка, налична при първата им покупка в магазин.
Друг търговец на дребно е загубил повече от 3.5 милиона долара през първото тримесечие на тази година, след като малка група серийни измамници са успели да използват промоционални кодове за 35% до 50% отстъпка няколко пъти.
Около 90% от компаниите, участващи в проучването Riskified, отбелязват, че благоприятните политики за връщане и различни промоции, насочени към стимулиране на продажбите и повишаване на лоялността на клиентите, са важна част от тяхната бизнес стратегия.
Въпреки това, нарастващата злоупотреба с подобни възможности през изминалата година са нанесели много значителни щети на мнозинството от търговците на дребно (55%) и ги и са били принуди да преразгледат политиките си по отношение на клиентски ориентирани оферти на фона на вече високите разходи.
В отговор на измамите компаниите затягат контрола върху поведението на клиентите. По-специално, 65% от анкетираните са казали, че ръчно обработват по-голямата част от заявките за връщане на продукти, въпреки високата цена и трудоемкостта на този процес.
ThredUp, която притежава верига магазини за стоки втора употреба, от своя страна е създала специален екип за борба с измамите, който следи сметките и проверява друга информация за клиентите. Освен това, ThredUp наскоро представи програма, която позволява на клиентите да получават кредит за бъдещи покупки в замяна на невръщане на закупени преди това артикули.
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини

Денков към опозицията: Неуважаеми г-да депутати, лъжете и говорите простащини
04 октомври 202315:00

"Възраждане" събира подписи за вот на недоверие към правителството
04 октомври 202314:47

На живо: Процедури и скандали по време на извънредното заседание на НС
04 октомври 202312:05

Евдокия Манева пред novini.bg: Какви въглища се копаят у нас и безопасни ли са те
04 октомври 202313:48

Жестокото убийство в Пазарджик: Райчев заклал Ангел пред двама очевидци!
04 октомври 202314:40

Адвокатът на 18-годишния Никола Райчев се отказа от защитата му
04 октомври 202314:21

Украински спецбойци извършиха десант в Крим
04 октомври 202314:49

Руските военни кораби напуснаха Севастопол
04 октомври 202312:48

Окупатори бягат панически от украинския град Токмак
04 октомври 202312:56