-
09 юли 2021 16:55
- 8641
- 7
Пандемията и локдауните вкараха бизнеса с колите втора употреба в труден период. Масови фалити на вносители на автомобили и рязък ръст на цените прогнозират от бранша пред „Монитор“.
Скокът на финикийските знаци по табелите ще бъде с до 20 на сто. Една от причините за поскъпването е липсата на внос от страните, от които традиционно се вкарват автомобили - Германия, Франция, Италия.
Пандемията накара много хора да свият доходите си и в момента дори в тези страни хората не продават колите си, а ги задържат. Това пък дава отражение върху цените, на които българските търговци купуват.
Продажбите на автомобили втора употреба са намалели с до 50%, отчитат вносителите на втора ръка автомобили. Автомобилите малко по малко поскъпват и всичко, което влиза нов внос, е поне с 20% по-скъпо от това, което е било до вкарано преди 1 година.
Пандемията накара много хора да са несигурни в доходите си и последното нещо, което мислят да закупят, е кола. Друг фактор за ниските продажби е и това, че потенциални купувачи от съседните държави не могат да идват в България, а преди пандемията това е било доста често срещано явление.
България е много добър балкански пазар, от който коли купуват македонци, гърци, сърби и др. Затруднената мобилност спъва и работата на търговците, защото не могат свободно да влизат на територията на други страни и да търсят добри и качествени коли, които да внасят на българския пазар. Дори след края на пандемията цените на автомобилите няма да се върнат на старите си нива от по-рано.
Заради намаленото търсене много търговци ще са принудени да напуснат бизнеса с вносни коли. През миналата година секторът натрупа огромни загуби. В момента работят само тези, които имат собствени заделени средства и финанси, които могат да им помогнат. С ниските продажби няма как да се покрият разходите за заплати, данъци, осигуровки и т.н. Търговците, които внасят автомобили, не се възползват от държавната помощ, предоставена за справяне с пандемията, защото дейността им се извършва на „открити площи“ и се предполага, че принудителните затваряния не им влияят. Имаше един месец при пълния локдаун, в които бяха затворени. През останалото време държавата предполага, че са работили и печелят достатъчно, за да покриват разходите. Повечето търговци реализират стока, закупена в началото на миналата година. Отделно има много хора в сивия сектор, които не плащат данъци. Друг проблем е повишението на екотаксата. Тя е вече около 300 лв., а парите отиват в частни джобове.
Търсенето е различно в малките и големите градове, но общата тенденция е, че всеки се оглежда за икономична кола. Купувачите се интересуват главно от разхода на гориво. В големите градове се търсят по-скъпи коли, но в малките населени места се кара всичко. Там не могат да си позволят да дадат повече от 5000 лева за кола и тя се ползва за всякакви цели. На тях не им трябва скъпа кола с добър евросертификат. Повечето хора търсят качествена кола на евтина цена. И сравняват цените в интернет пространството, а не качеството. Често такива купувачи по-късно разбират, че евтиното излиза скъпо, коментират вносители. Няма хубави, но и евтини коли.
Според експерти от бранша сега е най-изгодният момент за закупуване на автомобил. Все още се намират коли на по-ниски цени, а и сега търговците са свили доста печалбите.
Последвайте канала на
Свързани новини
Разчистват стари коли в "Триадица"
01 октомври 202014:06
Около 100 стари коли бяха премахнати в община Асеновград
13 август 202015:12
Вдигат стари коли в район "Слатина"
10 август 202016:56
20 стари коли изгоряха в Бургас
30 януари 202010:34
1617 стари коли са премахнати от улиците на Варна
10 октомври 201915:57
Митниците върнаха 15 млн. лв. акциз за стари коли
19 август 201106:26
Експерт: Цените на автомобилите втора употреба ще продължат да се повишават
05 декември 202218:16
Илиан Илиев: Далече сме от истината, че ще играем срещу по-слаби отбори
Касабов: Гонзо ме покани да работим заедно
Ратклиф: Мбапе в Ман Юнайтед? Няма да харча цяло състояние, за да си купувам успехи
В Барса бавят преговорите за нов треньор, защото оставането на Чави все още е опция
Костадинов: Вече няма слаби отбори
Нападател на Ювентус отново липсва в националния отбор
Коментари 7
Добави2021.07.10 | 02:22
2021.07.09 | 20:44
2021.07.09 | 18:34
2021.07.09 | 18:33
2021.07.09 | 17:19
2021.07.09 | 17:19
Добави коментар
Водещи новини
Срокът изтече: Преговорите за правителство между ГЕРБ и ПП-ДБ са прекъснати
19 март 202412:16
Президентът има готовност да приеме Мария Габриел с мандата
19 март 202412:08
Светият синод избра митрополит Григорий за наместник-председател
19 март 202410:50
Шофьорските книжки в ЕС стават електронни
19 март 202412:40
Дания утре ни предава Рангел Бизюрев
19 март 202411:33
Осъдиха бизнесмен, "забравил" да плати 160 хил. лв. данъци
19 март 202411:09
Вижте момента на сблъсъка на линейка с кола в центъра на София
19 март 202412:24
Кейт Мидълтън се появи видимо изнемощяла и отслабнала!
19 март 202411:39
Потребители в социалните мрежи питат: Това Пригожин ли е?
19 март 202412:12
2021.07.11 | 10:47